var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68026;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68026","0","בסוגיית המשכים לצאת לדרך","02/02/20 08:48","ז שבט","תש"פ","08:48","נתנאל","מחלוקת האם עדיך שיתפלל מעומד לפני הזמן וכשיגיע הזמן של ק"ש יקרא שתפילה מעומד עדיף.
או שיקרא ק"ש ויתפלל בזמן במיושב שסמיכות גאולה לתפילה עדיף
וקשה לי מה עם האפשרות של מניין פועלים, שקוראים ק"ש ומתפללים מעומד לפני הזמן למה זה לא מובא כאפשרות (מה עוד שכך הלכה)
מילא לפירוש רש"י שכוב שמדובר קודם עלות השחר אז לא קשה, אם כי פירושו קשה כמובא בתוס' שלא יוצא אף ידי תפילה.
אך לפירוש תוס' שמדובר אחרי עלות השחר קשה.
אולי יש לתרץ בדוחק שאין לו זמן לגם ק"ש וגם לתפילה קודם היציאה, אך עדין זה קשה שצריך שזה יהיה כתוב בגמ' או באחד הראשונים.
וראיתי במפרשי האוצר אחד שכתב בדברי רשב"א 'בין כך ובין כך קורא ק"ש ומתפלל' שכוונתו בין אם מתפלל קודם יציאה ובין בתוך הדרך יקרא ק"ש ויתפלל. ואף זה קצת קשה שאין מי שכתב את זה
למישהו יש דרך מרווחת יותר בסוגיא זאת, בשיטת רש"י או תוס'
תודה","747","","1552","True","True","False","","584","94.230.83.2","0","0","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68029","68026","אין הבדל לעניין מניין","02/02/20 11:40","ז שבט","תש"פ","11:40","דוד כוכב","מדובר בגמרא שאין לו מנין, לא בבית ולא בדרך, או שיש לו גם בבית וגם בדרך.

וראה שו"ע או"ח פט, ח.","125","","1552","True","True","False","","144","95.86.116.221","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68056","68026","[ללא נושא]","02/02/20 18:22","ז שבט","תש"פ","18:22","אור חדש","מהמשניות נראה שהקפידו מאד על זמן ק"ש המצומצם (עד שקבעו שלא יבזבז כמה דקות לעלות מהמקווה ולהתלבש כראוי כדי לא לפספס זאת וכן הדין במלווי המת וכד' מובן רק אם תפסו זמן ק"ש כמצומצם מאד)
העניין של סמיכת גאולה לתפילה מופיע רק בדברי ריו"ח ור"י בשם רב אך לא לפניהם

לכן הצעתך להעדיף הסמיכה ולהפסיד זמן ק"ש לא מיושבת עם התפיסה ההלכתית של התנאים (וממילא גם האמוראים מסתמא לא העלו בדעתם שחידושם להסמיך יגבר על המנהג של התנאים לקרוא בזמן)

כמובן שבימנו שזמן ק"ש הפך לרחב הרבה יותר ומיעוט דמיעוט מקפידים לקרוא עם הנץ המנהג מתעלם משיקול זמן ק"ש ומעדיף ההסמכה ומכאן מנהג הפועלים","458","","1552","True","True","False","","96","213.151.55.26","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68043","68029","לא שאלתי על מניין","02/02/20 12:42","ז שבט","תש"פ","12:42","נתנאל","למה בפשט האפשרויות הם או תפילה מעומד בלי לסמוך גאולה לתפילה או סמיכות גאולה לתפילה בתפילה מיושב
למה טי אפשר לסמוך גאולה לתפילה בעמידה לפני היציאה?
(בהודעה הראשונה כתבתי כמה כיוונים, אבל נראים לי דחוקים, אשמח אם יש רעיון או ליישב אחד מהכיוונים או כיוון חדש)","747","","1552","True","True","False","","53","188.64.206.247","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68045","68043","כי טרם הגיע הזמן","02/02/20 13:29","ז שבט","תש"פ","13:29","דוד כוכב","מניין פועלים - זו דעת רבי שמעון בן אלעזר.

"אבוה דשמואל ולוי כי הוו בעו למיפק לאורחא הוו מקדמי ומצלי, וכי הוה מטי זמן קריאת שמע קרו".
כבר עלה עמוד השחר, אך טרם הגיע זמן קריאת שמע משיכיר את חבירו.","125","","1552","True","True","False","","169","95.86.116.221","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68046","68045","תודה, עדיין אשמח להסבר","02/02/20 13:44","ז שבט","תש"פ","13:44","נתנאל","לפי דבריך שמניין פועלים זה דעת רשב''א, למה אומרת הגמ' שהוא סובר שעדיף שיסמוך גאולה לתפילה מתפילה מעומד, הרי הוא עושה את שניהם?","747","","1552","True","True","False","","44","188.64.206.247","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68061","68046","מתפללים מנין פועלים כשצריך ואפשר","02/02/20 18:44","ז שבט","תש"פ","18:44","דוד כוכב","רש"י מסביר את דברי רשב"א: "קורא קריאת שמע - ימתין עד שיגיע זמן קריאת שמע ויקראנה, ואחר כך יתפלל".
כלומר שמדובר באופן שהוא יכול להתפלל תפילה בעמידה רק לפני זמן קריאת שמע. וכשיגיע הזמן - בין מנין פועלים, ובין מנין כותיקין, ובין מנין דרבי יהושע, כל זה יתאפשר רק בישיבה. לרשב"א חשוב יותר מסמך גאולה לתפילה מאשר תפילה בעמידה.","125","","1552","True","True","False","","154","95.86.116.221","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68071","68056","כיוון מעניין. תודה","02/02/20 20:32","ז שבט","תש"פ","20:32","נתנאל","","747","","1552","False","True","False","","43","141.226.169.194","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68070","68061","אכן כתבתי בהודעה המקורית שלשיטת רש"י","02/02/20 20:28","ז שבט","תש"פ","20:28","נתנאל","לא קשה, אך קשה קושיית התוס' איך יש מאן דאמר שיוצא בתפילה קודם הנץ? והשאלה היא בעיקר לשיטת התוס' שמדובר לאחר עלות השחר","747","","1552","True","True","False","","72","141.226.169.194","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68073","68070","כמו שכתבתי, עלות השחר זה לפני משיכיר","02/02/20 21:59","ז שבט","תש"פ","21:59","דוד כוכב","","125","","1552","False","True","False","","148","95.86.116.221","0","68026","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68092","68073","תודה הבנתי. ועכשיו ראיתי במתיבא","03/02/20 13:52","ח שבט","תש"פ","13:52","נתנאל","כיוון מהרשב''א בדף ח: שמביא שדעת רשב''י שקורא אדם ק''ש אחרי עלות השחר ויוצא יד''ח ק''ש שחרית
ומחלק בין ההולך למקום שלא יוכל לכוון שיקרא מעלות השחר למקום שיוכל לכוון אח''כ שיקרא בזמן","747","","1551","True","True","False","","42","188.64.206.9","0","68026","ברכות|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);