var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68042;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68042","0","מדוע נקרא","02/02/20 12:10","ז שבט","תש"פ","12:10","עלי","החלל שבין הכרובים 'בית הכפורת' ולא פשוט בין שני הכרובים אשר על ארון העדות, והרי כינוי זה אינו מופיע במקרא ואין שם שום בית, ואף לומר שמשמעות בית יכולה להיות החלל הנוצר ע"י הכרובים כמו חלל של בית הרי זה מסורבל ?
ובכלל, הרי בבית שני לא היו כרובים א"כ הכה"ג כשנכנס לפני ולפנים לאן התכוון הרי גם 'בית הכפורת' לא היה לפניו אלא רק 'מקום הארון', היינו בליטת אבן השתיה ?","209","","1551","True","True","False","","675","194.114.146.227","0","0","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68050","68042","יישר כח,כיוונת לרש''ש","02/02/20 16:02","ז שבט","תש"פ","16:02","נתנאל","אכן הוא מוחק את המילה 'בית' וגורס יכוון ליבו לכפורת, וכן בערוך השולחן.
ואכן בית הכפורת הוא קודש הקודשים כמבואר בש''ס כולו (לדוג' מידות א א) ועיין בשו''ת בניין ציון ד'","747","","1551","True","True","False","","79","188.64.206.247","0","68042","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68060","68042","היכן מופיע הציטוט שציינת ?","02/02/20 18:41","ז שבט","תש"פ","18:41","אבי גרינבלט",""החלל שבין שני הכרובים"","539","","1551","True","True","False","","62","95.86.72.27","0","68042","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68069","68060","לא ציטטתי","02/02/20 20:22","ז שבט","תש"פ","20:22","עלי","אלא כתבתי הסבר כפי שהבנתי את כוונת הגמרא, שהרי כתוב 'ודברתי אתך מעל הכפורת מבין שני הכרובים', שמי שעומד בבית קה"ק מכוון לבו אל הכפורת כלומר לחלל שבין הכרובים כי אילו לחלל זה היתה כוונת הכינוי 'בית הכפורת' אזי אינו מובן, ובא נתנאל וענה לשאלתי ותודה רבה, אך לא ענה מה לגבי בית שני שבו לא היתה כפורת.","209","","1551","True","True","False","","98","141.226.58.162","0","68042","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68072","68069","לא כך מדברי רש"י","02/02/20 20:50","ז שבט","תש"פ","20:50","אבי גרינבלט","","539","","1551","False","True","False","","46","37.26.146.156","0","68042","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68089","68069","אכן ברמב"ם לא גרס את הקטע הזה בגמ'","03/02/20 12:58","ח שבט","תש"פ","12:58","נתנאל","וראיתי אחרונים שכותבים שכרמב"ם נמצא בירושלמי ועוד מקורות, ונראה שנכון מעבר לכך שבבית שני לא היתה כפורת, אלא גם שכמעט אין מי שהתפלל בק"ק.
אך במפרשי האוצר מביא מהרב עמנואל חי ריקי (מחשובי המקבלים) שאם גרסא זו אמתית יש סוד גדול בדבר.
אך מכיוון שאיני מבין בקבלה ניתן להגיד שגמ' לא רק עוסקת בכיוון התפילה פיזית אלא בכוונת המתפלל (כמבואר בפוס'), ואם כבר מכוונים שיהיה לכיוון הכפורת מכיוון שזה האידאל
(בדרך הלצה שמעתי בשם הרב גלינסקי על 'ונשלמה פרים שפתינו' למה לא מנחות/כבשים/עיזים/תורים שפתינו?
ואמר אם כבר לא צריך לשלם על זה אלא רק להגיד שיהיה פרים)","747","","1550","True","True","False","","51","141.226.12.152","0","68042","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68090","68089","יש 2 אפשרויות להתפלל בקה"ק","03/02/20 13:15","ח שבט","תש"פ","13:15","אבי גרינבלט","אבל בדברי רש"י משמע שעומד מחוץ לקה"ק ממערב לו ושם מתפלל ובית הכפורת היינו קה"ק בכללותו ולא "מקום הכרובים"

הגמרא דווקא כן עוסקת בכיוון התפילה ולא בכוונת הלב (וכדברי התוס')","539","","1550","True","True","False","","60","80.178.202.72","0","68042","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68091","68090","1. אכן יש שתי אפשרויות של תפילה בק''ק","03/02/20 13:49","ח שבט","תש"פ","13:49","נתנאל","אך זה נדיר ולא מצוי שהרמב''ם השמיט
2. דברי רש''י הם על המקרה שהברייתא מביאה אחרי המתפלל בק''ק
3. ראה בשו''ע צד סעיף א ובמ''ב ס''ק ג שמדובר גם על כוונת הלב","747","","1550","True","True","False","","73","188.64.206.9","0","68042","ברכות|ל ע"א",""),new Message("68093","68091",">>>","03/02/20 14:01","ח שבט","תש"פ","14:01","אבי גרינבלט","הובאה שאלה מדוע בין הכרובים נקרא "בית הכפורת" בהקשר לדף , לא הבנתי היכן ועל זה נסוב האשכול הנ"ל.
2. דברי רש"י מתייחסים לגמרא ובית הכפורת אין הכוונה כאמור למקום בארון הברית.
3. השו"ע התייחס לכיוון ולא לכוונת הלב וגם המשנ"ב משלב בין הלב לכיוון.

גם השו"ע דרך אגב השמיט את המילה בית אבל כוונתו כמו דברי רש"י בעוד המשנ"ב הסביר שהכוונה מחוץ לבית המקדש (בשונה מרש"י)","539","","1550","True","True","False","","45","80.178.202.72","0","68042","ברכות|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);