var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68067;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68067","0","מאי קבע","02/02/20 19:06","ז שבט","תש"פ","19:06","אור חדש","מתני' רבן גמליאל אומר בכל יום ויום מתפלל אדם שמנה עשרה
רבי יהושע אומר מעין י''ח
ר''ע אומר אם שגורה תפלתו בפיו מתפלל י''ח ואם לאו מעין י''ח

ר''א אומר העושה תפלתו קבע אין תפלתו תחנונים


מקובל לפסק כדלעיל הגמ' ולראות במימרא של ר"א דין חדש שלא נוגע לדברי חבריו שלפני"כ (וכך פשט הגמ' אצלינו)
אומנם לכאו' אם נחבר דבריו לדברי קודמיו הרי שהם יקבלו משמעות הרבה יותר משמעותית ממה שנתו להם האמוראים אחר הניתוק
אחר החיבור דעתו תהיה כך:
לר"ג תמיד עושה יח ולר"י תמיד עושה מקוצר, לר"ע זה תלוי בכוונה
ואילו דעת ר"א שיכול לעורר הכוונה ע"י שלא יתפלל בדרך קבע (כר"ג ור"י) נוסח קבוע אלא ישנה, שפעם יאמר יח ופעם מעין, וממילא לא יגיע למצב של ר"ע שדעתו לא מיושבת שהרי עצם השינוי יגרום לו לכוון
וכך אכן קרה לי שיצא לי להתפלל בנוסחים השונים משהורגלתי ואז פתאום שמתי לב שאני קשוב למילים שיוצאות מהפה","458","","1552","True","True","False","","571","213.151.55.26","0","0","ברכות|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);