var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68189;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68189","0","עובר משום לא תשא","05/02/20 20:13","י שבט","תש"פ","20:13","יהודה הר-שפר","ר"י ור"ל דאמרי תרוויהו כל המברך ברכה שאינה צריכה עובר משום 'לא תשא'
לכאורה קיי"ל שלא עוברים משום לא תשא אלא בברכה לבטלה [וי"א שרק מדרבנן והוי אסמכתא], אבל בברכה שאינה צריכה לא עוברים על לאו זה, והאם שייך לומר שבאמת כאן הכוונה לברכה לבטלה, והגמרא קוראת לזה ג"כ ברכה שאינה צריכה ?","882","","1543","True","True","False","","604","37.60.40.178","0","0","ברכות|לג ע"א",""),new Message("68192","68189","טעות בהבנת דברי הרמב"ם","05/02/20 20:29","י שבט","תש"פ","20:29","אור חדש","והכלל שכל שתיקנו חכמים הרי אינו 'לא צריכה' וממילא הכל אתי שפיר","458","","1543","True","True","False","","118","89.138.248.215","0","68189","ברכות|לג ע"א",""),new Message("68196","68192","לאו דלא תשא","05/02/20 21:49","י שבט","תש"פ","21:49","יהודה הר-שפר","יישרכח, אכן כדבריך בהבנת הגמרא והרמב"ם הכל נקרא ברכה שאינה צריכה כלול בלאו דלא תשא
אבל הפוסקים מחלקים בין ברכה לבטלה לגמרי, לבין גורם לעצמו להתחייב בברכה מיותרת, כגון שכיוון לפטור רק פרי אחד ולא את השני, ולמקרה האחרון קוראים גורם ברכה שאינה צריכה, ואז אכן אינו עובר בלאו, אלא איסור. בתוספת הבאור שלך הכל אתי שפיר.","882","","1543","True","True","False","","56","37.60.40.178","0","68189","ברכות|לג ע"א",""),new Message("68197","68196","אין בזה איסור לאו דאורייתא","05/02/20 22:30","י שבט","תש"פ","22:30","אבי גרינבלט","זו רק אסמכתא (שטמ"ק)","539","","1543","True","True","False","","53","95.86.72.27","0","68189","ברכות|לג ע"א",""),new Message("68221","68196","הביאור שמעתי","06/02/20 10:39","יא שבט","תש"פ","10:39","אור חדש","מאחד מרבותיי שליט"א ואומנם פשוט הוא ותמיהה גדולה על האחרונים שלא הבינו כך אלא חילקו החלוקה התמוה","458","","1542","True","True","False","","97","213.151.55.26","0","68189","ברכות|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);