var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68474;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68474","0","נרקיס עצי בשמים?","15/02/20 20:47","כ שבט","תש"פ","20:47","baadann","האם נרקיס הגינה שהתלמוד אומר שמברכים עליו עצי בשמים הוא נרקיס הגינה של ימינו? האמנם מברכים עליו עצי בשמים?","201","","1537","True","True","False","","662","95.86.96.172","0","0","ברכות|מג ע"א",""),new Message("68513","68474","ראיתי בהלכה ברורה של הרב דוד יוסף","16/02/20 16:16","כא שבט","תש"פ","16:16","נתנאל","שכותב שהברכה היא עשבי בשמים.
מסתבר שזה לא אותו נרקיס.
כככל,אם איני טועה, כל שגבעולו רך, ומקור הריח יוצא מהשורשים, ולא מתחלף משנה לשנה הוא עשבי. והפוך הוא עצי.
אם חלק מהתנאים מתקיימים זה מיני.","747","","1536","True","True","False","","67","31.210.177.99","0","68474","ברכות|מג ע"א",""),new Message("68524","68513","תלוי מה השאלה","16/02/20 16:48","כא שבט","תש"פ","16:48","אור חדש","אם השאלה מה כתוב בגמ' אז התשובה פשוטה- הנרקיס אותו נרקיס ועל גינה (שהיה חשוב יותר) ברכו ברכה חשובה= עצי ואילו על צמח בר ברכה פחות חשובה מיני, כי בגמ' הדיונים תמיד על חשיבות המבורך בעיני החברה והינו סוביקטיבי ומעולם לא נעשה דיון בהגדרה בוטנית אוביקטיבית

להלכה יש ספרי פוסים אחרונים שניסו לחלק לפי בוטניקה ולעשות כך סדר בעולם הברכות (ויי"כ להם על פועלם (שנסמך הרבה יותר על תפיסה מדעית מודרנית מאשר על דברי חז"ל...))","458","","1536","True","True","False","","87","213.151.55.26","0","68474","ברכות|מג ע"א",""),new Message("68539","68524","איפה ראית רמז לכך?","17/02/20 09:04","כב שבט","תש"פ","09:04","נתנאל","בדרך כלל כשיש איזשהו שינוי בפסיקה, מתייחסים לזה מפורשות, פה אתה מתאר מהפכה בפסיקה ללא רמז לכך
(למשל יש דברים שבכללים של שבת הם מותרים אבל מצד זילותא של שבת אוסרים, אז מציינים את זה,
או בסוגיות שלנו שמדברים על סילוק סעודה, והתוס' אומרים שהיום זה שונה כי אין מסלקים ידינו מהפת
וכן כאשר יש שינוי במדע דנים בזה באריכות למשל בסוגיית הריגת הכינה בשבת)

הרי הרבה יותר מסתבר שאיננו מכירים את המינים שחז"ל דיברו עליהם (שיש לזה תקדימים רבים, כבר כתב את זה הרש"ל על רפואות חז"ל, וכל הראשונים שכבר נחלקו לזיהוי המינים, ואף בדורנו ניתן לראות את זה במאמרים המצויינים של ד"ר משה רענן, או בהערות 'החיים' של הרב שטיינזלץ)
או לחלופין שהשתנו המינים באלפי שנים שלנו (כמו שראינו בגמ' שהכרוב של זמנם לא נאכל חי וכדו')","747","","1535","True","True","False","","76","5.102.238.219","0","68474","ברכות|מג ע"א",""),new Message("68540","68539","מקורות","17/02/20 10:13","כב שבט","תש"פ","10:13","אור חדש","א: בחיים של הרב שטיינזלץ בסוגיה
ב: בגמ'- הגמ' מחלקת בין צמח גינה לצמח בר ולא בין מינים, בכל הסוגיות הברכה תלויה בחשיבות המבורך בעיני ה'עם'
ג: ללא ספק היה מהפך עצום בפסיקה בין מה שהיה מוכר לחז"ל והאמוראים לבין הדורות המאוחרים יותר
לחז"ל היה פשוט שיש דברים שברכתם האחרונה הינה 'ולא כלום' ולנו אין דבר כזה
חז"ל והאמוראים נחלקו בברכת המזון בשאלה הביסיסת ביותר של חיובה
יש מחלוקות אמוראים קיצוניות בכל פרט כמעט בפרק כאשר לרוב הדברים נאמרים מדעת עצמם ללא ביסוס בתנאים, מציאות זו השתנתה מאד ע"י פועלם של הראשונים והאחרונים אך חייבים להודות שפועל זה לא היה כדרכה של תורה ע"י 'פס'-> משנה-> גמ'-> הלכה
אלא יותר סברא-> הלכה +דחיית קושיות אפשריות מהגמ'","458","","1535","True","True","False","","105","109.186.154.240","0","68474","ברכות|מג ע"א",""),new Message("68542","68540","תודה על התגובה","17/02/20 12:17","כב שבט","תש"פ","12:17","נתנאל","א. לא מצאתי את מה שכתבת אצל הרב שטיינזלץ
ב. בדקתי בבית יוסף, והוא מביא מהרשב''א בתשובה שהחילוק בין הגינה למדבר הוא שבגינה שמשקים הגבעול נשאר חזק ויציב, במדבר הוא מתייבש וכלה כעשב.
ג.אין כזה פער בין הפוסקים למסקנת הגמ' על פי כללי הפסיקה המקובלים ללא הסבר מפורש.
אגב מה שכתבת על מחלוקות באמוראים ללא ביסוס מתנאים, גם אם זה קורה הם צריכים להתחשב בתנאים, ולהסביר אם זה שונה (כך בכל הא דתנן,מיתיבי, וכדו')","747","","1535","True","True","False","","71","188.64.206.172","0","68474","ברכות|מג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);