var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69054;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69054","0","מישהו מבין שיש כאן ברש"י שני פירושים?","05/03/20 16:57","ט אדר","תש"פ","16:57","אבצן","רש"י כתב בד"ה טעמי תורה – "נגינות טעמי מקרא של תורה נביאים וכתובים בין בניקוד שבספר בין בהגבהת קול ובצלצול נעימות הנגינה של פשטא ודרגא ושופר מהפך מוליך ידו לפי טעם הנגינה ראיתי בקוראים הבאים מארץ ישראל":

מישהו מבין שיש כאן שני פירושים שונים ברש"י?","785","","1520","True","True","False","","619","109.226.59.2","0","0","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69059","69054","מדוע 2 ?","05/03/20 18:27","ט אדר","תש"פ","18:27","אבי גרינבלט","","539","","1520","False","True","False","","49","95.86.72.27","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69074","69054","אני יכול להבין בשני אופנים","06/03/20 01:50","י אדר","תש"פ","01:50","דוד כוכב","או שרש"י מפרש בפירוש הראשון שמצביעים על המילה בספר כדי להראות את הטעמתה.
או שרש"י מפרש בפירוש הראשון שעם האצבע מסמנים באויר את צורת ציור הטעם, כגון עיגול לתלשא ונקודה לרביעי. לעומת פירושו השני שמסמן את צורת מהלך גובה הנגינה.","125","","1519","True","True","False","","170","213.151.53.46","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69083","69054","ביאור דברי רש"י","07/03/20 20:15","יא אדר","תש"פ","20:15","מצולות ים","למיטב הבנתי, רש"י מדבר על 3 סימנים שונים שנהגו הקוראים הבאים מארץ ישראל. הראשון - ניקוד שבספר, כלומר ניקוד המילים שאינו קיים כמובן בקלף. השני - הגבהת קול - כנראה מתייחס לטעמים מסויימים המשמעותיים בצורת הקריאה. והשלישי - צלצול נעימות הנגינה, די דומה לפירוש השני אבל מתייחס לכלל הטעמים בצורה השוטפת של הקריאה.","794","","1518","True","True","False","","65","164.138.127.222","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69061","69059","כי כך כתב בהערות שבשוטנשטיין","05/03/20 20:24","ט אדר","תש"פ","20:24","אבצן","בדף סב.1 בהערה 7 -
"אם כן לפי הפירוש הראשון ברש"י צריך לומר שהוא קורא כדי להתלמד כו' לפי הפירוש השני ברש"י הקוראים בתורה נהגו לנענע ידם כו'"

ותהיתי - מי מבינינו - האם אני או המפרש - לא מבינים את הרש"י נכון?

ולכן רציתי לשמוע דעת הת"ח האם הבינו כמוני או כמו המפרש בשוטנשטיין.","785","","1520","True","True","False","","79","109.226.59.2","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69069","69061","הבנתי כמוך","05/03/20 22:11","ט אדר","תש"פ","22:11","אבי גרינבלט","שיטה שימושית של הקראת טעמים בתנועות ידיים.","539","","1520","True","True","False","","57","80.246.140.154","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69087","69061","גם אני הבנתי כמוך","07/03/20 21:30","יא אדר","תש"פ","21:30","איתיאל","","842","","1518","False","True","False","","108","213.151.52.9","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69071","69069","תודה. אשמח לשמוע חוו"ד נוספות","05/03/20 23:22","ט אדר","תש"פ","23:22","אבצן","","785","","1520","False","True","False","","76","109.226.59.2","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69077","69074","לכאורה זה היינו הך","06/03/20 09:50","י אדר","תש"פ","09:50","אבצן","שהרי "להראות הטעמתה" ו"מהלך גובה הנגינה" זה היינו הך, כפי הטעמתה כן מהלך גובה הנגינה.

והיכן מצאת בפירוש הראשון [לשיטתך] שמסמן את ציור צורת הטעם?","785","","1519","True","True","False","","54","109.226.59.2","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69095","69077","יש הבדל, אך קטן יותר","07/03/20 22:28","יא אדר","תש"פ","22:28","דוד כוכב","ההבדל בין "להראות הטעמתה" לבין "מהלך גובה הנגינה" הוא רק הבדל מה מסמנים עם האצבע. ואם תמצי לומר שמהלך הנגינה היה זהה לגמרי לצורת הטעם אז באמת היינו הך.

הדיוק הוא מהמילים: "בין בניקוד שבספר - בין בהגבהת קול ובצלצול נעימות הנגינה". "ניקוד שבספר" - פירושו צורת הטעם כפי שהיא כתובה בספר.","125","","1518","True","True","False","","210","213.151.53.46","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69085","69083","איך כל הפירושים הללו קשורים ליד?","07/03/20 20:21","יא אדר","תש"פ","20:21","אבצן","הרי בגמ' נאמר שביד ימין מראים את הטעמים!","785","","1518","True","True","False","","66","109.226.59.2","0","69054","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69086","69085","את כל הסימנים האלה עושים ביד","07/03/20 21:29","יא אדר","תש"פ","21:29","איתיאל","","842","","1518","False","True","False","","98","213.151.52.9","0","69054","ברכות|סב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);