var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69090;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69090","0","קינוח בימין - נפק"מ בין הטעמים","07/03/20 21:48","יא אדר","תש"פ","21:48","איתיאל","מפני מה אין מקנחין בימין אלא בשמאל? אמר רבא: מפני שהתורה ניתנה בימין, שנאמר: מימינו אש דת למו. רבה בר בר חנה אמר: מפני שהיא קרובה לפה. ור' שמעון בן לקיש אמר: מפני שקושר בה תפילין. רב נחמן בר יצחק אמר: מפני שמראה בה טעמי תורה

לכאורה נפק"מ בין הטעמים באיטר. לטעם שהתורה ניתנה בימין - זה שייך אצל כולם. אבל לטעמים שאוכל בה / קושר תפילין / מראה טעמים - באיטר משתמש לכל אלו בשמאל, ולכן יקנח דווקא בימין.

רש"י: נגינות טעמי מקרא של תורה נביאים וכתובים בין בניקוד שבספר בין בהגבהת קול ובצלצול נעימות הנגינה של פשטא ודרגא ושופר מהפך, מוליך ידו לפי טעם הנגינה. ראיתי בקוראים הבאים מארץ ישראל.

מעניין טעם סדר הטעמים שמנה רש"י, שאינו כסדר הרגיל במקראות. ולמה מנה דווקא את אלו.

וגם מעניין שכתב "שופר מהפך" כפי שהטעם נקרא אצל הספרדים.

ועוד מעניין שרש"י מעיד שראה כן בקוראים שבאו מארץ ישראל. מבחינה היסטורית, האם ידוע לנו באותה תקופה על יורדים מהארץ לצרפת / אשכנז?","842","","1513","True","True","False","","620","213.151.52.9","0","0","ברכות|סב ע"א",""),new Message("69094","69090","האחרונים עמדו בזה באו"ח ג'","07/03/20 22:02","יא אדר","תש"פ","22:02","איתיאל","הכרעת המשנ"ב ע"פ האחרונים שיקנח בשמאל דעלמא, כרוב הטעמים ולא כראשון.

ואפשר להוסיף שאותה נפק"מ שייכת באישה, שאינה מניחה תפילין. וכן באדם שאינו רגיל לקרוא ולסמן בתורה, שאז אין טעם זה שייך בו.","842","","1513","True","True","False","","77","213.151.52.9","0","69090","ברכות|סב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);