var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=72677;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("72677","0","קבלת שבת - האם בקידוש מקבלים שבת?! אתמהה","21/05/20 12:41","כז אייר","תש"פ","12:41","לישועתך קויתי השם","לשון הגמרא (ברכות נב, א): "שאני עיולי יומא מאפוקי יומא וכו'", ופרש"י: "קידוש עיולי הוא והבדלה אפוקי היא" - ובשלמא הא דהבדלה אפוקי היא, ניחא, אבל הא דקידוש עיולי הוא (בקידוש הוא מקבל שבת), צע"ג, שהרי בדרך כלל קידוש הוא אחרי צאת הכוכבים, ואפילו אם עושה קידוש מבעוד יום כתב הריטב"א (ברכות נא, ב): "כיון שנטל הכוס על מנת לקדש נאסר במלאכה וכו'", וזה קודם שמקדש, ואע"פ שלשון הרשב"א (שם) גם כן לגבי קידוש מבעוד יום: "הרי הוא אסור במלאכה משעה שהוא אומר קדושה על הכוס וכו'", מ"מ לא מסתבר דהכא איירי בגוונא דלא שכיחא, כשמקדש מבעוד יום?","1008","","1442","True","True","False","","631","213.137.64.85","0","0","ברכות|נב ע"ב",""),new Message("72681","72677","יש ענין שיקבל על עצמו","21/05/20 12:49","כז אייר","תש"פ","12:49","יום יום ידרשון","למרות שכבר נאסר במלאכה. כך הוא מראה בעצמו את חביבות השבת (והראיה שהתורה מצוה עלינו לעשות קידוש למרות שהשבת נכנסת בעצמה).
ממילא ראוי לעשות זאת כמה שיותר מהר.
ראה למשל דברי השו"ע בסימן רעא: "כשיבא לביתו ימהר לאכול מיד", ומבאר המשנ"ב "היינו לקדש, כדי שיזכור שבת בעת תחלת כניסתו, דכל כמה דמקדמינן ליה טפי עדיף, ומכיון שקידש צריך לאכול מיד".","919","","1442","True","True","False","","120","46.19.85.170","0","72677","ברכות|נב ע"ב",""),new Message("72684","72681","זה לא מסביר את הלשון "קידוש עיולי הוא"","21/05/20 13:03","כז אייר","תש"פ","13:03","לישועתך קויתי השם","בלשון זה משמע שקידוש הוא הכנסת שבת, ומש"כ המשנ"ב זה עניין של זכור - זכירת השב, בגמ' וברש"י נראה שבקידוש יש גם הכנסה של השבת?","1008","","1442","True","True","False","","52","213.137.64.85","0","72677","ברכות|נב ע"ב",""),new Message("72685","72684","ראה רש"י פסחים קה, ב","21/05/20 13:47","כז אייר","תש"פ","13:47","יום יום ידרשון",""עיולי יומא - מחבבינא ליה ועבדינן קידוש מאורתא כי היכי דלנקטיה עילוון הייא", וברשב"ם שם מוסיף "דחביבה מצוה בשעתה וזריזין מקדימין למצוה".","919","","1442","True","True","False","","108","46.19.85.170","0","72677","ברכות|נב ע"ב",""),new Message("72686","72685","אכן כדבריך","21/05/20 14:14","כז אייר","תש"פ","14:14","אבי גרינבלט",""עיולי" - הכוונה ללשון מושאלת
כך בענין ספירת העומר נשאל 'תרומת הדשן' בנוגע לבתי כנסת שנוהגים שהש"ץ מקדש ופסק שיספרו לאחר הקידוש ומאידך במוצ"ש שיספרו לפני ההבדלה ובזה יראו ג"כ חביבותה של השבת (ובנוסף שאינה נראית עליו כמשאוי)","539","","1442","True","True","False","","48","77.125.40.226","0","72677","ברכות|נב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);