var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75229;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75229","0",""צומתה ביין"","23/06/20 07:45","א תמוז","תש"פ","07:45","אבי גרינבלט","אם אין בזה משום רפואה , מה הסיבה להכנסת הרגל למים ?
מה הכוונה בדברי רש"י "צומתה ביין - לשכך הדם" ?","539","","1405","True","True","False","","538","77.125.5.89","0","0","שבת|קט ע"א",""),new Message("75230","75229","אני תוהה","23/06/20 07:59","א תמוז","תש"פ","07:59","עלי","מי מלומדי הדף היומי שאינם בקיאים ברפואה ( מודרנית ) מבין את הכתוב בדברי האמוראים בדף היומי ואינני בטוח שגם הבקיאים מבינים הכל.
רציתי לכתוב הסבר לפחות לחלק מהדברים אך יש דברים שבאמת אינם ברורים. למשל דברי רב ששת שגרגיר מועיל לו, אינם ברורים, האם כוונתו לכאב עיניים או גרוי עיניים, באכילה ( כפירש"י ) או בחליטה לעין ( בלעז = קומפרס ), וכיצד נגרמת התועלת.
עם כל הכבוד העצום לרש"י, לא ידוע לי שרש"י היה רופא ( בניגוד לרמב"ם ולרמב"ן ) ולכן אינני יודע מניין שאובים פירושיו לתלמוד בענייני רפואה ( כלומר האם הם מקוריים או פשוט העתקה מקונטרסי הישיבות שקדמו לו ).
לעניין ה'צומתה ביין' יש להתייחס לכך שהשריית הרגל או היד בנוזל המכיל חומרים פעילים כמו יין, חומץ או סבון, או אפילו אקונומיקה, שהינם בעלי השפעות רפואיות שונות ושימשו ברפואה כבר בימי קדם כמו גם כיום, הינם דבר המצוי מאד.","209","","1405","True","True","False","","136","188.64.206.44","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75323","75229","כמו בנדז' שכורכים על רגל בצקתית","24/06/20 14:44","ב תמוז","תש"פ","14:44","מרדכי דב זינגר","זה לא רפואה, אבל נותן הרגשה טובה.
וצומתה עם היין (אמיתי לא כמו של היום) מה שמקל על ההרגשה.
(כמו הרשע שרחץ בדם התינוקות - וכמו שמלפפים את הרגל עם הבנדז')

כמו שראינו בפסחים מ. חיטים שנתבקעו אם רואה שנופחות שורן בחומץ וחומץ צומתן. שהחומץ צומתן ואינו מניחן להחמיץ.
כך מכניס את הרגל ליין והיין לא נותן לה לתפוח.

(כמוהל שמעתי) שיש העושים מציצה דוקא ביין כדי שאחר שהוציא את הדם ממקומות הרחוקים...אז היין יצמות את המכה וירפאה.

(קיט - קלט) צִמְּתַ֥תְנִי קִנְאָתִ֑י כִּֽי-שָׁכְח֖וּ דְבָרֶ֣יךָ צָרָֽי
רש"י - {קלט} הקנאה שאני מקנא לשמך על השוכחי דבריך
היא צומתה אותי ומקנטת אותי בהם,","807","","1404","True","True","False","","96","194.90.89.5","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75231","75230","ומדוע זה הותר בשבת ?","23/06/20 08:02","א תמוז","תש"פ","08:02","אבי גרינבלט","אם זה מרפא - אסור משום שחיקת סממנים.
אם לא - מה החידוש ?
אם יש את אלו המפונקים שזה כאמור מרפא אותם , א"כ קשה לומר שאינו נראה מרפא ובנוסף , איזו סיבה נוספת אם לא לצורך ריפוי , מכניסים רגל לתוך יין ?

(אינני דן בתורף הודעתך היות והענין נדון כאן ובעוד, בהרחבה)","539","","1405","True","True","False","","64","77.125.5.89","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75297","75230","הפוך בה והפוך בה דכולא בה - כולל רפואה","24/06/20 06:50","ב תמוז","תש"פ","06:50","מרדכי דב זינגר","אין סיבה לחשוב שרש"י ידע פחות מהרמב"ם ומהרמב"ן
גם אם לא היתה לו קליניקה.","807","","1404","True","True","False","","69","164.138.124.104","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75233","75231","חלק מהדברים","23/06/20 08:50","א תמוז","תש"פ","08:50","עלי","נעשו לצורך שיפור ההרגשה ולא לרפואה ממש ולכן מותרים, כמו מי שמשרה רגלו הכואבת במים צוננים, שאין זה רפואה ממש אבל גורם להקלה.","209","","1405","True","True","False","","116","194.114.146.227","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75234","75233","לכאורה","23/06/20 09:19","א תמוז","תש"פ","09:19","אבי גרינבלט","פשוט יותר היה לומר שיש בזה (אפילו מעט) צער ולכן מותר (אולי באמת זאת כוונת הגמרא)","539","","1405","True","True","False","","77","77.125.5.89","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75298","75297","מדוע אין ?","24/06/20 07:21","ב תמוז","תש"פ","07:21","אבי גרינבלט","","539","","1404","False","True","False","","39","77.125.5.89","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75302","75298","ששניהם למדו באותה הפקולטה - משנה וגמרא","24/06/20 09:29","ב תמוז","תש"פ","09:29","מרדכי דב זינגר","הפכו בה והגו בה יומם ולילה","807","","1404","True","True","False","","44","164.138.124.104","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75303","75302","באמת ? כך לומדים רפואה לדעתך ?","24/06/20 09:40","ב תמוז","תש"פ","09:40","אבי גרינבלט","אתה באמת חושב שהרמב"ם והרמב"ן למדו רפואה מהתלמוד ?","539","","1404","True","True","False","","49","147.161.9.199","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75311","75303","אז לא כולה בה ?","24/06/20 12:23","ב תמוז","תש"פ","12:23","מרדכי דב זינגר","","807","","1404","False","True","False","","46","194.90.89.5","0","75229","שבת|קט ע"א",""),new Message("75312","75311","תפתח אשכול חדש על זה...","24/06/20 12:26","ב תמוז","תש"פ","12:26","אבי גרינבלט","נושא אחר לגמרי
(מעריך ששאלתך רטורית בלבד)","539","","1404","True","True","False","","38","77.125.5.89","0","75229","שבת|קט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);