var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75332;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75332","0","מה עדיף עור שחוטה או נבילה","24/06/20 20:15","ב תמוז","תש"פ","20:15","שמואל דוד","קח.

אבל אין כותבין לא על גבי עור בהמה טמאה ולא על גבי עור חיה טמאה ואינו צריך לומר על גבי עור נבלה וטרפה שלהן

ק״ק, מה שייך ענין נבלה אצל בהמה טמאה. ועוד קשה שמהמשך הגמרא מבואר שנבילה וטריפה משובח וא״כ לא שייך לומר ׳ואין צריך לומר׳ וצ״ע.

והנה בתחילת הברייתא ׳כותבין ע״ג עור בהמה טהורה כו׳ וע״ג עור נבילה וטריפה׳ ובפשטות לא זו אף זו קתני. וכ״מ מלשון הרמב״ם בפרק א הלכות תפילין ״ואפילו על עור נבילה וטריפה״ וצ״ע כנ״ל שהרי מהמשך הגמרא מבואר שנבילה משובח. [נפ״מ להלכה אם יש לו עור של שחוטה ונבילה מה עדיף]","595","","1411","True","True","False","","573","174.198.206.159","0","0","שבת|קח ע"א",""),new Message("75351","75332","לענ"ד אין ללמוד מתשובת המינים","25/06/20 07:27","ג תמוז","תש"פ","07:27","יום יום ידרשון","וברור שעיקר הלימוד הוא 'מן המותר בפיך' שכולל את כל המינים המותרים גם אם הם באופן פרטי נאסרו מסיבה מסוימת (נבלות וטריפות), כמו שרואים בהרבה מקומות בתורה, ורק לאותו טועה היה צריך לתת הסבר להניח את דעתו.
בכל אופן נראה פשוט שאין להעדיף עור נבלה על פני עור שחוטה.

[ראה מדרש רבה על פרשת השבוע:
שאל גוי אחד את רבן יוחנן בן זכאי:
אילין עובדייא דאתון עבדין נראין כמין כשפים, אתם מביאים פרה ושורפין אותה וכותשין אותה ונוטלין את אפרה ואחד מכם מטמא למת מזין עליו ב' וג' טיפין ואתם אומרים לו טהרת.
אמר לו לא נכנסה בך רוח תזזית מימיך, אמר לו לאו, ראית אדם שנכנסה בו רוח תזזית, אמר לו הן, א"ל ומה אתם עושין לו, אמר לו מביאין עיקרין ומעשנין תחתיו ומרביצים עליה מים והיא בורחת
א"ל ישמעו אזניך מה שאתה מוצא מפיך, כך הרוח הזו רוח טומאה דכתיב וגם את הנביאים ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ, מזין עליו מי נדה והוא בורח
לאחר שיצא אמרו לו תלמידיו רבינו לזה דחית בקנה לנו מה אתה אומר אמר להם חייכם לא המת מטמא ולא המים מטהרין אלא אמר הקדוש ברוך הוא חקה חקקתי גזירה גזרתי אי אתה רשאי לעבור על גזרתי]","919","","1410","True","True","False","","118","95.86.93.162","0","75332","שבת|קח ע"א",""),new Message("75353","75332","להיפך יש חומרה לקחת עור שחוטה","25/06/20 07:58","ג תמוז","תש"פ","07:58","אלף בית רשי","ומה שענה לו כך מפני שהוא מין וענה לו תשובה מתוחכמת","278","","1410","True","True","False","","111","96.20.220.141","0","75332","שבת|קח ע"א",""),new Message("75354","75353","יישר כח על התגובות","25/06/20 08:02","ג תמוז","תש"פ","08:02","שמואל דוד","אמנם יש דיון באחרונים אם דחייתו היה תשובת המינים אם לאו. וראיתי במתיבתא ששאלתי תלוי בשאלה הנ״ל.","595","","1410","True","True","False","","113","174.198.204.251","0","75332","שבת|קח ע"א",""),new Message("75355","75353","האם זו ההלכה ?","25/06/20 08:22","ג תמוז","תש"פ","08:22","אבי גרינבלט","יש לך מקור הלכתי ששחוטה עדיפה (לא כחולק על מי שנמצא בתחום אלא ללימוד) ?
(בבירור שערכתי אתמול , לענ"ד אין נפק"מ. יתרה מזה , יש "טריק" שיווקי שעור השליל אפילו יקר יותר היות "ולא טעם טעם חטא" , אמנם לא נבלה בשחיטה אבל "מעין")","539","","1410","True","True","False","","56","77.125.5.89","0","75332","שבת|קח ע"א",""),new Message("75356","75355","שו"ת רמ"ע מפאנו סוף סימן לז","25/06/20 08:42","ג תמוז","תש"פ","08:42","יום יום ידרשון","","919","","1410","False","True","False","","91","95.86.93.162","0","75332","שבת|קח ע"א",""),new Message("75359","75356","הלכה או סוד (תוכל להעלות) ?","25/06/20 09:09","ג תמוז","תש"פ","09:09","אבי גרינבלט","כך להלכה נוקטים בתעשיית הסת"ם ?","539","","1410","True","True","False","","47","77.125.5.89","0","75332","שבת|קח ע"א",""),new Message("75361","75359","לא יודע מה נוקטים בפועל","25/06/20 09:17","ג תמוז","תש"פ","09:17","יום יום ידרשון","לגבי הרמ"ע, תחליט אתה:
"ובטעמי המצות לקנה זצ"ל אמר שעור העוף אף על פי שהוא כבשרו משובח לכתיבת תפלין יותר מעור בהמה לפי שרוחות קדושות נושבות בעוף הטהור כי על כן דמו טעון כסוי. ויש ללמוד מטעם זה שעור חיה משובח משל בהמה אף על פי שהעוף משובח יותר ויגיד עליו קלות העופפות. עוד הוסיף לשבח עור השליל יותר מכלם למצוה מן המובחר, כי אמר שאין בריה יוצאה לאויר העולם שאינה מקבלת דין שהעה"ז נברא בדין והשליל פטור מן הדין שלא יצא לאויר העולם ע"כ. ואין ספק דשליל של חיה עדיף משל בהמה, ובתרוייהו של שחוטה מעלי טפי ששחיטת אמו מטהרתו ואין לה דין לגבי עובר, אבל נבלה בין בידי אדם בין שמתה מאליה משמע שהוא דין קשה גם לשליל, ושל בהמה שחוטה עדיף משל חיה נבלה. וידוע שמדין הגמרא כל מין טהור כשר אפי' נבלות וטרפות שבו, ולא הוציאו מכלל זה עור דג טהור שיש במינו חזקים ובריאים אלא משום דנפיש זוהמיה. ושוה עלויו של שליל לקלף של כתיבה ולבתים של תפלין ולכל מדי דמלאכת שמים"","919","","1410","True","True","False","","101","95.86.93.162","0","75332","שבת|קח ע"א",""),new Message("75363","75361","תודה","25/06/20 09:28","ג תמוז","תש"פ","09:28","אבי גרינבלט","השליל הוזכר לעיל.
כפי שציינתי, לענ"ד אין נפק"מ","539","","1410","True","True","False","","54","147.161.13.167","0","75332","שבת|קח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);