var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76183;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76183","0","למה לא כדאי לשאול "באמצע" הנושא ?","15/07/20 02:02","כג תמוז","תש"פ","02:02","מרדכי דב זינגר",""אגב שיטפך רהיט לך גמרך"

סיפור מעניין.
ר' זירא שאל את ר' אסי
האם אפשר לטלטל במבוי שלא השתתפו בו.
לא ענה לו.

יום אחד ר' זירא שומע את אר' אסי גורס....
אמר ר''ש בן לקיש .....פעפ אחת והביאוהו בשבת
ור' יהודה הגוזר אמר שהסיפור שם היה במבוי שלא השתתפו בו.

ר' זירא נדרך...הרי שתקת...לא ידעת...איך פתאום....?
אולי כעת אתה טועה ?

ואז ר' זירא הוציא את הנשק הפסיכולוגי שלו
ושאל ...הניח....לר' אסי - גם אז ידעת...
אבל כעת היה לך רצף ללא הפרעות
אגב שיטפך, רהיט לך גמרך.
אגב הרצף, נגרס לך גם דברי רבי יהודה הגוזר.
שגם אז ידעת. רק לא היה לך את בשטף.

לכן אני חושב...
שכל מאזיני השיעורים...
צריכים לדעת את זה ולא לשים סתם ברעקסים למגיד שיעור
ולעצור לו את הרצף - ולהפסיד את הרהיטות - רהיט לך גמרך.

חכם שואל כמו חכם. שמכיר את מקומו
לא להיות ח"ו בבחינת ביישן לרעה שאינו למד.
וגם לא יהא ממעמידי בהמ''ד - קוטע הרצף ומזיק את חבריו לשיעור.","807","","1390","True","True","False","","414","164.138.116.46","0","0","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76201","76183","כל כך נכון","15/07/20 14:34","כג תמוז","תש"פ","14:34","מתי","השאלה איך מעבירים את זה לשומעים.","860","","1390","True","True","False","","75","91.195.162.2","0","76183","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76495","76183","אגב. זה הדף הכי קל במסכת שבת","21/07/20 20:07","כט תמוז","תש"פ","20:07","מרדכי דב זינגר","","807","","1384","False","True","False","","47","37.60.42.107","0","76183","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76203","76201","שיסבירו מה ההבדל בין בהירות לרהיטות.","15/07/20 14:38","כג תמוז","תש"פ","14:38","מרדכי דב זינגר","","807","","1390","False","True","False","","52","164.138.116.46","0","76183","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76205","76201","מניסיון .... תלוי הרבה, במוסר !","15/07/20 14:51","כג תמוז","תש"פ","14:51","אבי גרינבלט","","539","","1390","False","True","False","","55","77.125.5.89","0","76183","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76206","76203","הסבר נא","15/07/20 14:52","כג תמוז","תש"פ","14:52","עלי","מה ר' זירא עשה להלכה עד ששמע אותה מר' אסי ? הרי הוא לא היה ילד קטן כאשר שאל בראשונה, ומה עשה עד ששמע באחרונה, הרי לא היו בימיהם ספרי הלכה כבימינו, וגם לא שמענו שהלך לשאול מישהו אחר בינתיים. ומה עשו כל שאר התלמידים עד ששמועתו של ר' אסי התפרסמה ( וכיצד התפרסמה ? ומה נהגו עד אז ? וכיצד זה שהלכה זו לא היתה מפורסמת ? או שמא ידעו את ההלכה אך רק לא זכרו את מקורה במשניות ? ואמנם לכאורה כך יש לומר שהרי רואים שר' זירא לא היה 'לחוץ' לקבל תשובה )
אמנם לכאורה קשה מדוע השאלה נוסחה כאילו ההלכה אינה ידועה ולא כמבקש לדעת את מקורה .","209","","1390","True","True","False","","96","87.71.94.30","0","76183","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76207","76205","ומנסיון","15/07/20 15:00","כג תמוז","תש"פ","15:00","מתי","המוסר מקבל את מה שהוא עשה למוסר שלו ","860","","1390","True","True","False","","58","91.195.162.2","0","76183","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76208","76206","פירסמתי את ה"סיפור הזה" ב...","15/07/20 15:02","כג תמוז","תש"פ","15:02","מתי","קבוצה של מגידי שיעור דף יומי ולהלן תגובה שקיבלתי:

שיטת הזכרון שלהם (ידע עצום שמבוסס על זכרון כמעט ללא ספרים) היתה מבוססת על סגנון של קטלוג מעניין
מילה אחת שאמורה להזכיר מאמר שלם, מאמר שמזכיר מאמר, וכן הלאה.
זו הסיבה למילים של 'סימן' המופיעות בגמרא
וזו הסיבה לסדרת מאמרים חסרי קשר שפתאום הגמרא עוברת מנושא לנושא, רק כי 'הזכרנו' נושא מסויים, אז עוברים אליו וממנו הלאה,
כנ"ל סדרת מאמרים חסרי קשר רק כי הם שייכים לחכם מסויים.
כל הדברים הללו היו מוכרחים לזכור כמות אדירה של מידע.
זו המשמעות ש'אגב שטפך רהיט לך גמרך', כשאתה חוזר, והשיטה היא שדבר מזכיר דבר, הגיוני שתיזכר בדברים שלא הצלחת 'לשלוף' מהזכרון בהזמנה.

וזה אגב, מתחבר באופן נפלא למה שכתב פה רבי מתי - אסור לקטוע את הרצף, יש 'חוט המחשבה' שמוכר לכולנו שמבוסס על רצף, אבל גם 'חוט הזכרון' מבוסס על רצף ושטף, דבר שמזכיר דבר ומצליח להזכיר נשכחות שאין דרך אחרת להיזכר בהן.","860","","1390","True","True","False","","84","91.195.162.2","0","76183","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76209","76207","אין כזה חשבון בשמים","15/07/20 15:02","כג תמוז","תש"פ","15:02","אבי גרינבלט","בטוח שתמצא את הדרך לעצור את השרשרת שאתה מתכוון אליה.
בזה , אסור שיתקיים "על דאטפת , אטפוך....וכו'"","539","","1390","True","True","False","","54","77.125.5.89","0","76183","שבת|קל ע"ב",""),new Message("76210","76208","צודק לחלוטין + סיפור","15/07/20 15:12","כג תמוז","תש"פ","15:12","אבי גרינבלט",""ניגונה של המשנה" הוא כה חזק ומשמעותי וכפי שציינת את הסימנים באופן נפלא.

הבנה מעין זו , מסבירה את שירת האזינו.
מרע"ה מבקש להשאיר לישראל מסר שישאר לדורות ומסר כזה יכול להישמר בדרך של שירה.

סיפור נפלא ששמעתי מהרב יונתן זקס עת ששימש כרב ראשי של הקהילות בבריטניה, הוזמן לביקור באחד מבתי הספר ונכנס לאחד השיעורים בעת שהמורה ערך מעין "ניסוי" עם הילדים ובו הוא רצה להסביר לילדים מה ההבדל בין 'קנין רוחני' ל'קנין גשמי'.
בהדרכתו , בנו הילדים דגם של ירושלים מקרטון ואז השמיע להם המורה שיר על ירושלים שלמדו קודם לכן. בסוף השיעור עשה המורה מעשה דרמטי מאד , הוא קרע לגזרים את הדגם והרס את הקלטת. הוא שאל את הילדים "עדיין יש לנו דגם ?" לא , ענו הילדים. "עדיין יש לנו שיר ?" , כן , ענו הילדים.
קניין גשמי אובד אך לא כן קנין רוחני והמשניות והתלמוד מהווים הוכחה נצחית לכך.

הדברים כמובן מתחברים לחורבן בית המקדש שייבנה בעז"ה ובקרוב.","539","","1390","True","True","False","","53","77.125.5.89","0","76183","שבת|קל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);