var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80637;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80637","0","ברש"י 'וזו שמעתי' - אין פירושו קיבלתי?","27/09/20 11:45","ט תשרי","תשפ"א","11:45","אבצן","רש"י מביא פירוש נוסף בדעת שמואל [הוא פי' הר"ח] ולבסוף כותב רש"י "וזו שמעתי"

תמיד ידעתי ש'שמעתי' פירושו נתקבל על דעתי.

וכעת אני רואה שרש"י מרבה להקשות על הפירוש הזה דוקא, וכותב עליו "ויש תשובות וגימגומין יותר מדי לפי לשון הש"ס והילוכו" ומשתמע שרש"י שולל פירוש זה.

אז 'שמעתי' אין פירושו 'קיבלתי לנכון'?","785","","1313","True","True","False","","538","109.226.59.2","0","0","עירובין|מט ע"ב",""),new Message("80640","80637","למטה","27/09/20 13:27","ט תשרי","תשפ"א","13:27","מתי","כתובות אינטרנט נלוות:
כאן","860","","1313","True","True","False","","74","46.19.86.58","0","80637","עירובין|מט ע"ב",""),new Message("80671","80637","חשוב לדייק הלשון ברש"י "זה" שמעתי לא זו","29/09/20 15:50","יא תשרי","תשפ"א","15:50","אלף בית רשי","ולכאורה יש הבדל, וראה בתחילת מסכתינו בדף ב רש"י ד"ה משפת קלעים וכו' ושתיהן שמעתי וזה עיקר .
הלשון "זו" שמעתי מופיע ברש"י במספר פעמים בודדות ובהם יש לפרש שזה אומר שמקבל פירוש זה, (מדובר בסה"כ 5 מקומות ובחלקם כותב רש"י במפורש והיא נראית והגון כך קיבל רבי) והלשון "זו" בדווקא מקורו מלשון הגמרא בסנהדרין לד אחת דבר אלהים שתים זו שמעתי
וכפי שהראיתי כמה פעמים שרש"י משתמש בלשון הש"ס כפי פירושו , ועל כן כן כשנוקט בלשון "זו שמעתי" הכוונה ואין לערער על כך כפי ששמענו מפי הגבורה","278","","1311","True","True","False","","110","96.20.220.141","0","80637","עירובין|מט ע"ב",""),new Message("80677","80671","אולי יש לך מה להרחיב בנושא","29/09/20 18:46","יא תשרי","תשפ"א","18:46","מתי","בדף נב. במחלוקת אם צריך לומר או צריך להחזיק מביא רש"י שני פירושים. פירוש ראשון מסיים כך שמעתי והרבה גמגומים יש. ופירוש שני הוא אומר: "ך"א ולא שמעתיו" ודוקא כאן נראה שזה הפירוש שהוא נשאר איתו.
אז מה? יש כללים בלשונות אלו?","860","","1311","True","True","False","","73","91.195.162.2","0","80637","עירובין|מט ע"ב",""),new Message("80680","80677","בא ונאמר כך התפיסה שלי שיש כללים ברורים","29/09/20 20:31","יא תשרי","תשפ"א","20:31","אלף בית רשי","דברי רש"י ולשונו המדוקדקים בתכלית כפי שניתן להיווכח ממגוון מקורות בספרים היוצרים כללים ברש"י עה"ת, אמנם רש"י על הש"ס כנראה עקב גודל היקפו ושיתכן גם שישנם כמה מהדורות גרמו לכך שאין בידנו כמעט כללים ברורים
בשביל לקבוע כלל אמורים להיות בעל ידע מקיף מאוד ובדיקה מדוקדקת האם דבר זה נכון, מה שעלה על כל פנים בדיון כאן שהמשפט "זו שמעתי" פירושו מבורר ונכון כי בסה"כ יש 4 פעמים בש"ס (בפסחים זה חלק מפשט הסוגיה שמעתי וכו') 2 בבא קמא ופעם ביבמות (ששם נמצא גם בגמרא כמה דפים קודם זו שמעתי וזו לא שמעתי) ופעם בגיטין , ומתוכם כותב רש"י והגון והיא נראת. וההאנלוגיה המתבקשת לאחת דבר אלקים שתיים זו שמעתי בלישנא דש"ס וכן הדיון ביבמות זו שמעתי וזו לא שבגמרא מחזקים את התחושה ששמועות אלו המופיעים בלשון "זו" הם מבוררים ונכונים","278","","1311","True","True","False","","87","96.20.220.141","0","80637","עירובין|מט ע"ב",""),new Message("80696","80680","כך שמעתי","30/09/20 10:20","יב תשרי","תשפ"א","10:20","מתי","היום בשיעור אמר מישהו, שכך שמעתי כונתו ששמע מרבותיו ולכן אף אם לא נראה לו או קשה, מדגיש שכך שמע ונותן חשיבות לדברים.
לא שמעתי - לא שמע מרבותיו אלא מהבנתו, סברתו. ובדר כלל מה שלא שמע זה העיקר. וכמו שאומרים תוס' והריטב"א שלגבי אמר והחזיק, עיקר כפירושו השני.","860","","1310","True","True","False","","59","91.195.162.2","0","80637","עירובין|מט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);