var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=82486;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("82486","0","שלום על לחם","28/10/20 21:48","י חשון","תשפ"א","21:48","חיים א","עף על הדף |עירובין פ |

סימן: פקחות

המשנה מביאה מחלוקת תנאים בדין העירוב: לדעת רבי אליעזר ניתן לערב בכל מאכל מלבד מים ומלח (שאינם "מזון" בהגדרה).

לדעת רבי יהושע ההגדרה שונה: ככר שלם הוא עירוב, אפילו קטן מאד, ואילו במאכל לא שלם - אין לערב.

טעם שיטת רבי יהושע מוסבר בהמשך הסוגיה וכך נאמר בה: ופרוסה מה טעם לא יערבו בה?

אמר ר' יוסי בן שאול אמר רבי: משום איבה , שיבוא אדם ויאמר לחבירו: אתה נתת פרוסה בלבד ואני נתתי ככר שלימה.

ולכן תקנו שיתן כל אחד ככר שלימה.

גם רבי יהושע מודה לרבי אליעזר שיש צורך במזון, אלא שהוא מתייחס בפסיקתו גם למציאות החברתית שעשויה להיווצר כתוצאה מהדברים.

זהו עוד סוג של ראיית הנולד.

לא להתייחס רק לאמת ההלכתית כשלעצמה אלא גם למציאות החברתית שהיא מולידה.
---
אהבתם? העבירו הלאה! ❤️
---
מאירים את הדף - עומק אמוני קצרצר מתוך הדף היומי
להצטרפות:
https://chat.whatsapp.com/DMOadyEoe4dIppjn4BGGb4","1230","","1296","True","True","False","","477","212.76.121.233","0","0","עירובין|פ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);