var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=82954;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("82954","0","לקראת פסחים","22/11/20 20:09","ו כסלו","תשפ"א","20:09","נתנאל","אני התחלתי להעלות לפורטל שיעורים על דברי התוספות (ותודה לפורטל על האכסניה)
מיועד למי שלמד את הדף ורוצה ללמוד את התוספות.
אשמח לכל הארה והערה.

שנית מחשבה לסיום של עירובין:
עירובין זה סוג של קידוש המקום שחכמים זיכו בו את עם ישראל. המסכת מתחילה בהגדרת הפתח לפי מה שהיה במשכן, כלומר המניע של חכמים לתקן את ענייני עירובין-את קידוש המקום של היהודי, הוא שאיפה לרומם את מקום היהודי לכיוון מדרגת המקדש
הסיום של עירובין זה הנושא של אין שבות במקדש, כלומר המטרה של התקדשות היהודי זה להתרומם למקום שבו אין מקום לתקנות חכמים, שהרי עיקר התקנות הם בגלל חסרונות עולם החול ובקודש שחכמים דוחפים אותנו אליו אין את החסרונות האלו.

ונקודה מעניינת זה בפרט הפותח מול הפרט המסיים,
פתחו בכך שבמצוות התורה (סוכה) שייך לשון כשר ופסול אך במצוות דרבנן מושגים אלו לא שייכים אלא הדרכות מעשיות ('ימעט')
ומסיימים בשני נפק"מ שר' שמעון אומר לנו מכך בקולות של חכמים:
1.'משלך נתנו לך'-במקום דוחק ניתן להקל שהרי זה לא איסור בעצם (בחפצא) אלא הדרכה לאדם
2. 'שלא התירו לך אלא משום שבות'-כשיש היתר עדיף להסתכן באיסור דרבנן מאיסור תורה","747","","1258","True","True","False","","488","31.210.181.221","0","0","פסחים|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);