var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=83145;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("83145","0","מדוע לא מברכים אקב"ו "על הדלקת נרות" ?","29/11/20 22:30","יג כסלו","תשפ"א","22:30","מרדכי דב זינגר","מדוע בשבת ובחנוכה אנו מברכים
להדליק נר של....שבת/חנוכה.
ולא כמו שלמדנו בסוגיא - עובר לעשייתן - על הדלקת נרות.

ואם נגיד כיוון שאלו מצוות שאני עושה לבד
כמו שאמרנו במילה כאשר האבא מל, מברך "למול"...

נשאל
מדוע בנטילת לולב מברך
"על נטילת לולב" ולא "ליטול לולב" ?

יתכן והתרוץ...
שלכו"ע (ר' פפי רב פפא)
אם מברך "לבער" חמץ יצא - דמעיקרא משמע.
אז גם כאן נברך "להדליק"

והשאלה
למה כן יש מקומות שמברכים "על"
ובזה דנה סוגייתינו","807","","1265","True","True","False","","391","95.86.64.39","0","0","פסחים|ז ע"א",""),new Message("83149","83145","ועוד שאלות","30/11/20 04:46","יד כסלו","תשפ"א","04:46","אבי גרינבלט","טלית גדול - להתעטף
טלית קטן - על
ספירת העומר - על
תירוצים ושאלות נוספות יש ותמצא","539","","1264","True","True","False","","90","77.124.49.18","0","83145","פסחים|ז ע"א",""),new Message("83151","83149","ועוד שאלות","30/11/20 09:40","יד כסלו","תשפ"א","09:40","מרדכי דב זינגר","לפי האשכנזים
על של תפילין של יד - להניח
על של תפילין של ראש - על מצוות

ומה יהיה עם התשובות","807","","1264","True","True","False","","60","95.86.64.39","0","83145","פסחים|ז ע"א",""),new Message("83152","83151","...משאלות לא מתים ...","30/11/20 09:44","יד כסלו","תשפ"א","09:44","אבי גרינבלט","זו העוצמה שבלימוד.
בנושא הזה , תשובה אחת תגרור שאלה אחרת.","539","","1264","True","True","False","","67","77.124.49.18","0","83145","פסחים|ז ע"א",""),new Message("83153","83152","אבל אם יש תשובות....","30/11/20 09:52","יד כסלו","תשפ"א","09:52","מרדכי דב זינגר","עונים עד היכן שידו מגעת.","807","","1264","True","True","False","","64","95.86.64.39","0","83145","פסחים|ז ע"א",""),new Message("83156","83153","מצאתי תשובות לשאלתך בענין התפילין","30/11/20 11:57","יד כסלו","תשפ"א","11:57","אבי גרינבלט","א. ה'צפנת פענח' (הרוגצ'ובי) מפרש בדעת הרמב"ם, שאכן בשל-יד המצווה היא רק ברגע הקשירה, ואילו בשל-ראש המצווה היא שהתפילין יהיו מונחות עליו בכל רגע.
ב. אדמו"ר הזקן, שברכת 'להניח' היא על שתיהן, ומלבד זה תיקנו ברכה מיוחדת ("על מצוות תפילין") על של-ראש, "שהיא חשובה, והיא עיקר המצווה"

תפתיע אותי אם לא תשאל על תשובות אלו.....","539","","1264","True","True","False","","73","77.124.49.18","0","83145","פסחים|ז ע"א",""),new Message("83172","83156","לפי המחבר מברכים רק להניח.","30/11/20 22:49","יד כסלו","תשפ"א","22:49","מרדכי דב זינגר","מה שהבנתי.
כאשר הברכה היא יותר כללית, מברכים "על"
וכשהיא ממוקדת "ל..."
(למעט חריגים)","807","jpg","1264","True","True","False","","53","95.86.64.39","0","83145","פסחים|ז ע"א","0-jpg"),new Message("83180","83172","להלן","01/12/20 07:15","טו כסלו","תשפ"א","07:15","אבי גרינבלט","רש"י ותוס' - אין נוסחה לקביעת הכלל
רמב"ם - מצוה שנעשתה טרם הברכה, מצוה שעושה עבור אחרים, ומצוה שאינו מצווה לרדוף אחריה.
מאירי - מצוה שנעשית זמן רב לאחר הברכה
ריטב"א - מצוה הנעשית לפני הברכה ומצוה שיכול ותיעשה ללא דעתו.

בכל "חריג" תמיד ניתן לחזור לשיטת רש"י ותוס'.


מצ"ב סיכום מצוות ונוסחי ברכותיהן כפי שערך הרב ירון בן דוד","539","pdf","1263","True","True","False","","78","77.124.49.18","0","83145","פסחים|ז ע"א","0-pdf"),new Message("83191","83180","עבודה מקיפה יפה.","01/12/20 12:35","טו כסלו","תשפ"א","12:35","מרדכי דב זינגר","צריך למצא את הנקודה והכלל שישאירו את הנושא בזיכרון.
בבחינת בא חבקוק והעמידן על אחת.

אגב.
בתפילין זה תלוי ב"'/רמא
אם מברכים על ש"ר

יישר כח

אגב.
בעקבות הנושא. חשבתי הבוקר
למה ...אשר נתן לשכוי...ושעשה לי כל צרכי
הן לשון ...עבר...
לעומת כל הברכות שהן לשון הוה.","807","","1263","True","True","False","","50","95.86.64.39","0","83145","פסחים|ז ע"א",""),new Message("83193","83191","אתה לחלוטין מקיים את אחד היסודות הגדולים","01/12/20 12:50","טו כסלו","תשפ"א","12:50","אבי גרינבלט","שבעם ישראל , שואל שאלות (לא בציניות חלילה).
אם לא חלילה , "את פתח לו"...

נ.ב , נושא חדש כדאי לך לפתוח אשכול חדש , אולי מישהו יוכל לחדש כאן דבר

מסברה הייתי עונה שבעת עמדנו בתפילה כל צרכינו כבר נעשו (ברור שרצוננו לראות את מלכינו ועוד ועוד) וכך הבינה כבר ניתנה בשכוי וכך שלא עשנו גוי ועבד ואת האשה כבר עשה כרצונו.

הנוסח נקבע במקור לאומרו בעת שהפעולות מתבצעות (כמדומני הרמב"ם וחלק מיהודי תימן) ולא כמנהגנו בעת התפילה

יש"כ","539","","1263","True","True","False","","44","77.124.49.18","0","83145","פסחים|ז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);