var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=83241;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","68"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("83241","0","דחיית סיפוקים","03/12/20 20:55","יז כסלו","תשפ"א","20:55","חיים א","עף על הדף
בשביל הנשמה
הרב ליאור לביא


סימן: ידחו ברייקפסט

שנו חכמים: האוכל בשעה ראשונה — הרי זה מאכל לודים (רעבתנים).

שעה שניה — מאכל ליסטין (גנבים) שכל הלילה עסוקים בגניבה, ולכן ישנים בשעה הראשונה של היום ואוכלים בשניה.

שלישית — מאכל יורשין, שכיון שלא יגעו בהשגת פרנסתם ואף אינם זקוקים לעמול כעת, יכולים הם להקדים ולאכול.

שעה רביעית — מאכל כל אדם, חמישית — מאכל פועלים,
ששית מאכל תלמידי חכמים.

הרב קוק (עין איה שבת י, א) הסביר את דברי הברייתא כארבע מדרגות בחברה האנושית:

"שש מדרגות הן במצב האדם שעל פיהן יעתק ממצבו הגופני הטבעי ויתגברו עליו צרכיו האנושיים לפי מדתם עד שיתאחר אצלו המילוי של הדרישה הגופנית..."

ככל שמעלת האדם גבוהה יותר כך הוא מסוגל לדחות סיפוק מיידי למען ערך נעלה וחשוב יותר.

הלודים שקועים ברמה הגופנית הבסיסית;

הגנבים כבר שייכים לתרבות אך זוהי תרבות נמוכה.

היורשים אמנם לא עמלו על מזונם אך גם לא השיגו אותו שלא ביושר ובכך הם מבטאים שלב גבוה יותר.

השלב הבא הוא המדרגה של רוב בני האדם המתוקנים.

למעלה מכך של פועלים שעמלים לפרנסתם ומוכנים לוותר על עונג מידי עבור מלאכתם.

המעלה העליונה היא של תלמידי חכמים שהערך העמוק שעומד לנגד עיניהם מאפשר להם לדחות את הדחף הקיומי לשלב מאוחר יותר מכל קבוצה אחרת.

---
אהבתם? העבירו הלאה!❤️
---
מאירים את הדף - עומק אמוני קצרצר מתוך הדף היומי
להצטרפות:
https://chat.whatsapp.com/DMOadyEoe4dIppjn4BGGb4","1230","","1249","True","True","False","","453","213.151.56.187","0","0","פסחים|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);