var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85289;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85289","0","אם ט"מ דאורייתא - רבנן יכולים להקל ?","09/12/20 00:20","כג כסלו","תשפ"א","00:20","מרדכי דב זינגר","ושמואל אמר -
דכן, מלטמא טומאת אחרים.
אבל טומאת עצמן יש להן

קסבר.
טומאת משקין... עצמן, ...........דאורייתא.
.................. לטמא אחרים,........דרבנן.
וכי גזור רבנן, במשקין דעלמא.
במשקין בית מטבחיא, לא גזור.

וכאן הבן שואל - עצור כאן...
למה צריך את ההמשך

- וכי לא גזור רבנן, לטמויי אחרים. אבל טומאת עצמן, יש להן -

הרי כבר כתוב במפורש שטומאת עצמן דאורייתא ?","807","","1255","True","True","False","","449","95.86.64.39","0","0","פסחים|טז ע"א",""),new Message("85291","85289","הצל"ח מדייק זאת ומבאר שרש"י דייק זאת","09/12/20 01:23","כג כסלו","תשפ"א","01:23","אש מילר","ואני מעתיק את הקטע אות עט:
עוד נלע"ד לתרץ מה שכתב רש"י קסבר יוסי בן יועזר, ונתרץ ג"כ מה שהקשה דווקא לשמואל קרי כאן והבשר וגו', ולא הקשה לכל הני תנאי דסברי טומאת משקין לטמא אחרים דרבנן הוא. משום דאיכא למימר דבקדשים באמת מודו דמטמאים מקרא דוהבשר אשר יגע, אבל בדברי שמואל יש לנו דקדוק דקאמר ושמואל אמר דכן וכו' אבל טומאת עצמן יש להם קסבר וכו' לטמא אחרים דרבנן וכי גזור במשקין וכו' אבל וכו' לא גזור וכי לא גזור וכו' אבל טומאת עצמן יש להם. הך וכי לא גזור הוא שפת יתר, שהרי בזה התחיל דכן מלטמא וכו' אבל טומאת עצמן יש להן. וגם כבר קאמר קסבר טומאת משקין עצמן דאורייתא. ועוד דמלשון וכי לא גזור רבנן לטמויי אחרים אבל טומאת עצמן וכו', משמע דטומאת עצמן רבנן גזור, והרי אמר שטומאת עצמן דאורייתא.
ונלע"ד כוונתו שלא תאמר תינח דיש להם טומאת עצמן אלא בטומאה דאורייתא, אבל בטומאה דרבנן אפילו טומאת עצמן לא יהיה להם, ובאמת סבר שמואל דטומאת עצמן יש להם בכל טומאות אפילו בטומאה דרבנן, ולכן קאמר וכי לא גזור לטמא אחרים אבל טומאת עצמן יש להם, אפילו מה שהוא רק גזירה דרבנן גזור גם במשקין בי מטבחייא. ואמנם טעם הדבר, בשלמא לטמא אחרים דליכא שום דבר תורה במשקין כלל לא גזרו בה במשקי מטבחייא, אבל טומאת עצמן כיון שיש בהם עכ"פ בטומאה של תורה, לא חילקו בין טומאה לטומאה וגזרו אף במשקין בי מטבחייא. ולפי זה מוכח דשמואל סבר אף בקדשים אין משקים מטמאים, דאל"כ כיון שיש בהו דררא דאורייתא לטמא אחרים ג"כ לא הוו להו לחלק אף במה שמטמאין מדרבנן, וא"כ לשמואל שפיר הקשה קרי כאן והבשר אשר יגע וגו'.","1291","","1255","True","True","False","","52","213.219.151.152","0","85289","פסחים|טז ע"א",""),new Message("85294","85291","ייש"כ","09/12/20 01:45","כג כסלו","תשפ"א","01:45","מרדכי דב זינגר","אעיין מחר ביתר צלילות.","807","","1255","True","True","False","","58","95.86.64.39","0","85289","פסחים|טז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);