var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85361;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85361","0","לפי הדעה","12/12/20 23:09","כו כסלו","תשפ"א","23:09","עלי","שמשנתנו משנת רבן גמליאל היא, מדוע לא רצה רבי יהודה הנשיא להזכיר בה את שמו והעדיף לכתוב אותה כאנונימית. מה היה הדבר גורע לומר דבר בשם אומרו,
ועוד, אם זו אינה שיטת רבי מאיר, ורק רבי יהודה נזכר כחולק במשנה, מדוע להשמיט מהמשנה לגמרי את שיטת רבי מאיר ולא להזכירה אפילו ?
כלומר אשמח להבין לשיטה זו, מה היו חשבונות העריכה של המשנה.","209","","1235","True","True","False","","398","87.70.54.251","0","0","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85362","85361","רש"י ביצה ב,ב","12/12/20 23:30","כו כסלו","תשפ"א","23:30","אבי גרינבלט","","539","","1235","False","True","False","","51","77.124.49.18","0","85361","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85363","85362","הסברת בזה","13/12/20 01:01","כז כסלו","תשפ"א","01:01","עלי","אולי מדוע בחר רבי לכתוב את שיטת רבן גמליאל באופן אנונימי, אך מדוע להתעלם לגמרי משיטת רבי מאיר, הרי הלומד את המשנה סבור שקיימות רק שתי שיטות - רבן גמליאל ור' יהודה. האם שיטת ר' מאיר אינה חשובה בעיניו ?","209","","1234","True","True","False","","65","87.70.54.251","0","85361","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85365","85363","מדוע ?","13/12/20 07:06","כז כסלו","תשפ"א","07:06","אבי גרינבלט","רק 2 שיטות ? והרי לשון הגמרא "ואלא מאי , ר"מ היא ??"","539","","1234","True","True","False","","47","77.124.49.18","0","85361","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85367","85365","סליחה שאינני מבין את שאלתך.","13/12/20 07:50","כז כסלו","תשפ"א","07:50","עלי","התוכל להסביר יותר בפירוט ?","209","","1234","True","True","False","","63","87.70.54.251","0","85361","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85368","85367","להלן","13/12/20 08:01","כז כסלו","תשפ"א","08:01","אבי גרינבלט","לא הוזכרה דעת שניהם (למרות שבמבט ראשון , המשנה יותר תואמת את דעת ר"מ ביחד לר"י) אלא רק דעת רשב"ג.
בגמרא יש התייחסות לדעת שניהם.","539","","1234","True","True","False","","42","2.53.5.130","0","85361","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85369","85368","עדיין","13/12/20 10:04","כז כסלו","תשפ"א","10:04","עלי","אינני מבין.
לשון המשנה היא :
כׇּל שָׁעָה שֶׁמּוּתָּר לֶאֱכוֹל מַאֲכִיל לַבְּהֵמָה לַחַיָּה וְלָעוֹפוֹת וּמוֹכֵר לַנׇּכְרִי וּמוּתָּר בַּהֲנָאָתוֹ עָבַר זְמַנּוֹ אָסוּר בַּהֲנָאָתוֹ וְלֹא יַסִּיק בּוֹ תַּנּוּר וְכִירַיִם רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר אֵין בִּיעוּר חָמֵץ אֶלָּא שְׂרֵיפָה וַחֲכָמִים אוֹמְרִים אַף מְפָרֵר וְזוֹרֶה לְרוּחַ אוֹ מֵטִיל לַיָּם:
שתי דעות מובאות במשנה. תנא קמא - אותו מנסים בגמרא לזהות. ודעת רבי יהודה. אם לדעת רבה בר עולא תנא קמא הוא רבן גמליאל, הרי שנזכרות במשנה דעתו ודעת רבי יהודה. הסברת שרבי לא הזכיר את שמו של רבן גמליאל כדי שייחשב ל'רבים' ותהא הלכה כמותו, עפ"י פתיחת מסכת ביצה. לא הסברת מדוע לא הוזכרה דעת רבי מאיר במשנה. ברור שבגמרא הובאה ברייתא בה נזכרה שיטתו הרי לולא זה לא הייתי יודע עליה. אבל מדוע במשנה לא נזכרה ?","209","","1234","True","True","False","","62","194.114.146.227","0","85361","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85374","85369","ענין אחר כיצד הדרך לשרוף","13/12/20 11:49","כז כסלו","תשפ"א","11:49","אבי גרינבלט","ר"י החולק על ר"מ אינו באותו הענין.
המשנה מביאה דין בסתמא
ומחלוקת בענין אחר.
שמא שאלתך מדוע ברישא רבי סתם ובסיפא לא ?","539","","1234","True","True","False","","48","77.124.49.18","0","85361","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85375","85374","אכן לתומי כך חשבתי","13/12/20 12:11","כז כסלו","תשפ"א","12:11","עלי","כי אחרת לשם מה צרף אותם במשנה אחת.","209","","1234","True","True","False","","66","194.114.146.227","0","85361","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85376","85375","ללמדנו את צורת ההשבתה","13/12/20 14:34","כז כסלו","תשפ"א","14:34","אבי גרינבלט","","539","","1234","False","True","False","","40","77.124.49.18","0","85361","פסחים|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);