var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85364;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85364","0","פשיטא. לאפוקי מדהני תנאי - כצ"ל","13/12/20 06:32","כז כסלו","תשפ"א","06:32","מרדכי דב זינגר","ומוכרו לנכרי

פשיטא ?

לאפוקי מדהני תנאי
(לשון רבים - ולא "מהאי תנא" -
שהרי זה לאפוקי גם מב"ש וגם מריב"ב)
דתניא
בית שמאי אומרים - לא ימכור אדם חמצו לנכרי אא''כ יודע בו שיכלה קודם פסח
ובית הלל אומרים - כל שעה שמותר לאכול, מותר למכור.
ר' יהודה בן בתירא אומר - כותח וכל מיני כותח אסור למכור שלשים יום קודם לפסח

(ע"פ כ"י מינכן 6)","807","","1239","True","True","False","","368","164.138.124.163","0","0","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85366","85364","ריב"ב = ב"ש","13/12/20 07:10","כז כסלו","תשפ"א","07:10","אבי גרינבלט","ולכן לענ"ד גרסו בלשון יחיד (ב"ש וריב"ב נחשבים כדעה אחת).","539","","1239","True","True","False","","52","77.124.49.18","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85370","85364","וכן כתוב ברבינו חננאל","13/12/20 10:13","כז כסלו","תשפ"א","10:13","אש מילר","לאפוקי "מהני" תנאי
אבל גם הגירסא האי נכונה כמו שכתב רבי אבי","1291","","1239","True","True","False","","25","213.219.175.15","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85384","85364","ובמושכל שני, להצדיק את רוב הנוסחאות","14/12/20 00:05","כח כסלו","תשפ"א","00:05","מרדכי דב זינגר","שגרסו בלשון יחיד...

הגמרא באה לדון על הקטע במשנה שאומר
ומוכרו לנכרי

וע"כ שואלת פשיטא ?
(הרי כבר אמרת שמותר בהנאה בשעה זו)

לאפוקי מהאי תנא
דתניא
בית שמאי אומרים - לא ימכור אדם חמצו לנכרי אא''כ יודע בו שיכלה קודם פסח
ובית הלל אומרים - כל שעה שמותר לאכול, מותר למכור.
ר' יהודה בן בתירא אומר - כותח וכל מיני כותח אסור למכור שלשים יום קודם לפסח

שרק ב"ש דיברו על נכרי

(ונכון שב"ש רבים.
אך לעומת ריב"ב...היא דעת יחיד...אולי)","807","","1238","True","True","False","","54","212.76.124.1","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85371","85366","מנין ?","13/12/20 11:38","כז כסלו","תשפ"א","11:38","מרדכי דב זינגר","","807","","1239","False","True","False","","40","212.76.117.233","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85379","85370","ייש"כ. השאלה איזו גירסה יותר נכונה","13/12/20 16:45","כז כסלו","תשפ"א","16:45","מרדכי דב זינגר","מהני או מדהני

עכ"פ שימחתני.

ואולי כאן המקום לברכך בברכת ברוך-הבא.
לא צריך להתאמץ ולראות שגברא רבה ובר אוריין אתי לקמן.

(אהרן שמואל ?)","807","","1239","True","True","False","","49","213.151.63.134","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85373","85371","מניין מה ?","13/12/20 11:47","כז כסלו","תשפ"א","11:47","אבי גרינבלט","אתה סבור שריב"ב חולק על ב"ש ?","539","","1239","True","True","False","","48","77.124.49.18","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85377","85373","שריב"ב וב"ש נחשבים דעת יחיד.","13/12/20 16:32","כז כסלו","תשפ"א","16:32","מרדכי דב זינגר","","807","","1239","False","True","False","","69","213.151.63.134","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85378","85377","דעתם זהה","13/12/20 16:39","כז כסלו","תשפ"א","16:39","אבי גרינבלט","הוסף לזה שדעת ב"ש אינה עומדת מול דעת ב"ה.","539","","1239","True","True","False","","39","2.53.29.250","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85383","85378","דעה זהה, לא נותנת גושפנקא ללשון יחיד.","13/12/20 23:59","כז כסלו","תשפ"א","23:59","מרדכי דב זינגר","כנל"ד.
תכף אכתוב רעיון חדש בנושא","807","","1239","True","True","False","","43","212.76.124.1","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85387","85383","ראה מקור לסברה","14/12/20 08:58","כח כסלו","תשפ"א","08:58","אבי גרינבלט","בכתובות כט,ב ת"י
"ת''י [ולאפוקי מהאי תנא. פי' תנא דברייתא אבל מפיק מתרוייהו תנאי שמוזכרים בברייתא]"","539","","1238","True","True","False","","47","77.124.49.18","0","85364","פסחים|כא ע"א",""),new Message("85386","85384","ראה רש"י","14/12/20 05:50","כח כסלו","תשפ"א","05:50","אבי גרינבלט",""דס"ל כב"ש".
מאידך ראה דעת תוס' וממנה צריך להבין את כוונת ר"ח.","539","","1238","True","True","False","","52","77.124.49.18","0","85364","פסחים|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);