var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85391;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","55"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","37"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85391","0","אליהו מאחד את העולם","14/12/20 14:48","כח כסלו","תשפ"א","14:48","חיים א","עף על הדף
בשביל הנשמה
הרב ליאור לביא


סימן: טהרות ואחדות

הגמרא שאלה בסוגייתנו: היאך נשרוף התרומה התלויה עם הטמאה? שמא יבוא אליהו ויטהרנה לאחר מכן.

שהרי התרומה התלויה אין דינה כטמאה אלא מספק, ושמא יתברר שהיא טהורה,

וכיצד אפשר לטמא תרומה טהורה בידיים!

דמותו הפלאית של אליהו נקשרת עם הכרעת מחלוקות ופשיטת ספיקות. ואיך כל זה קשור לטהרה?

מה לאליהו ולעניינים שכאלה?

המשנה בעדויות אומרת (ח, ז):

"...וחכמים אומרים, (אליהו יגיע) לא לרחק ולא לקרב, אלא לעשות שלום בעולם, שנאמר (מלאכי ג) הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא וגו' והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם".

וכך כתב המהר"ל מפראג (נצח ישראל נג)

"כלומר מעלה שלו (של אליהו) יותר עליונה, ולא לבד להסיר המחלוקת, כי לפעמים אין מחלוקת, מכל מקום אין שלום, שיהיה להם לב אחד לגמרי.

וראוי שיהיה העולם בלב אחד, כמו אבות ובנים שהם אחד לגמרי, וזהו תכלית האחדות.

ולפיכך אמר שיעשה אליהו שלום בעולם, לקרב את ישראל בחיבור גמור.

ולדברי הכל, עניין אליהו זכרונו לברכה, הוא הסדר והקישור שיהיה על ידו לישראל".

המחלוקת והטומאה שורשן אחד - פירוד מהמקור האלוקי האחד.

לכן, אליהו המגיע לעשות שלום בעולם גם פושט את הספקות ומטהר את הטומאות.

משיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם.
---
אהבתם? העבירו הלאה!❤️
---
מאירים את הדף - עומק אמוני קצרצר מתוך הדף היומי
להצטרפות:
https://chat.whatsapp.com/DMOadyEoe4dIppjn4BGGb4","1230","","1250","True","True","False","","348","46.116.70.140","0","0","פסחים|טו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);