var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85397;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","75"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85397","0","שתי אסטרטגיות","14/12/20 15:04","כח כסלו","תשפ"א","15:04","חיים א","עף על הדף
בשביל הנשמה
הרב ליאור לביא


סימן: כלי אדם (חפצא/גברא)

במשנה הפותחת את הפרק השני של מסכתנו, נחלקו תנאים על אופן ביעור החמץ:" רבי יהודה אומר: אין ביעור חמץ אלא שריפה.

וחכמים אומרים: אף מפרר וזורה לרוח או מטיל לים" (פסחים כא ע"א).

הרב חיים מבריסק (על הרמב"ם הל' חמץ ומצה א, ג) הסביר שר' יהודה טוען שמצות הביעור חלה על גופו של החמץ ("על החפצא"), ועל כן החובה דוקא לשרוף אותו,

בעוד שחכמים טוענים שעיקרה של מצות הביעור היא שלא יהיה לאדם חמץ ("על הגברא"), ולכן הביעור הוא בכל דרך שהיא, לא רק בשריפה.

את המחלוקת ניתן להסביר גם כשתי דרכים להתמודדות עם הרע בעולם ובאדם; ר' יהודה מציע התמודדות חזיתית וישירה.

חכמים מציעים התמודדות עקיפה שמבטאת יותר את היחס הנפשי של האדם אל הרע ופחות אל הרע עצמו.

בחנוכה נס המלחמה הוא ההתמודדות הישירה מול הרע, ואילו נס פך השמן הוא התמקדות באור המפוגג ממילא את החושך.
---
אהבתם? העבירו הלאה!❤️
---
מאירים את הדף - עומק אמוני קצרצר מתוך הדף היומי
להצטרפות:
https://chat.whatsapp.com/DMOadyEoe4dIppjn4BGGb4","1230","","1238","True","True","False","","339","46.116.70.140","0","0","פסחים|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);