var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85402;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85402","0","גם לכם חסר ה....קמ"ל","14/12/20 17:37","כח כסלו","תשפ"א","17:37","מרדכי דב זינגר","טעמא דכתב רחמנא - לא יאכל חמץ
הא לא כתב - לא יאכל אלא רק לא תאכלו כד'
הוה אמינא
איסור אכילה משמע.
איסור הנאה, לא משמע.
קמ"ל


עברתי כל כל המהדורות הישנות.
אף אחד לא מוסיף "קמ"ל"

משום מה זה חסר לי","807","","1232","True","True","False","","376","164.138.114.136","0","0","פסחים|כא ע"ב",""),new Message("85405","85402",">>>","14/12/20 18:30","כח כסלו","תשפ"א","18:30","אבי גרינבלט","אכן חזקיה לא לומד מהפסוק "לא יאכל חמץ", איסור הנאה (רבי אבהו כן), ע"כ אין "קמ"ל".","539","","1232","True","True","False","","57","77.124.49.18","0","85402","פסחים|כא ע"ב",""),new Message("85412","85402","דיוק יפה מאוד","15/12/20 01:09","כט כסלו","תשפ"א","01:09","אש מילר","יתכן אולי לומר, שקמ"ל הוא משהו החלטי שזה הראיה וההוכחה, אך להלן בדף כ"ג. רואים שחזקיה מביא הוכחה נוספת מאיסור שרצים, שכתוב לא יאכל בציירי, אך זה מותר בהנאה כי כתוב "לכם".
ומקשה הגמ' לחזקיה, למה צריך לכם להתיר בהנאה, כי כתוב לא יאכל בציירי שאוסר בהנאה, אז אל תכתוב לא יאכל בציירי, ולא יאסר בהנאה, ולא תצטרך להתירו על ידי מילה נוספת לכם.
ומתרץ חזקיה טעמא דידי נמי מהכי. שמפה הראיה, שהתורה כתבה לא יאכל בציירי, והוצרכה לכתוב מילה נוספת לכם להתיר ההנאה, והוא בנין אב שהיכן שכתוב לא יאכל בציירי בלי היתר מיוחד להנאה, אז יהיה אסור בהנאה.
אולי לכן אי אפשר לומר קמ"ל על ההוכחה מחמץ, כי היא עדיין לא הוכחה מוחלטת, כי אילו זו היתה הוכחה מוחלטת לא היו צריכים הוכחה נוספת משרצים.
הסיבה שאולי חמץ זה לא הוכחה מוחלטת וצריך הוכחה נוספת, כי ישנה שיטת ר"י הגלילי שחמץ מותר בהנאה, ומרבה זאת מ'לך' שכתוב שלושה פעמים, אז עדיין יכול מי שירצה להתווכח עם חזקיה לומר שגם אם אסכים עמך שלא יאכל בציירי אסור בהנאה, אבל חמץ עצמו יהיה מותר בהנאה, כי יש ריבוי של "לך", כמו שחזקיה עצמו מתרץ להלן, שר"י הגלילי לא חולק על הכלל שלו, רק בחמץ עצמו יש לו ריבוי מיוחד להתיר בהנאה.","1291","","1231","True","True","False","","33","213.219.175.15","0","85402","פסחים|כא ע"ב",""),new Message("85409","85405","ראית עוד כזה דבר בש"ס...","14/12/20 22:46","כח כסלו","תשפ"א","22:46","מרדכי דב זינגר","שפותח בהוה אמינא
ולא מסיים בקמ"ל ?","807","","1232","True","True","False","","54","212.76.116.93","0","85402","פסחים|כא ע"ב",""),new Message("85415","85409","כן","15/12/20 07:31","כט כסלו","תשפ"א","07:31","אבי גרינבלט",".","539","","1231","True","True","False","","50","77.124.49.18","0","85402","פסחים|כא ע"ב",""),new Message("85413","85412","יישר כח. לא הבנתי מה השאלה מריה"ג...","15/12/20 07:03","כט כסלו","תשפ"א","07:03","מרדכי דב זינגר","למה הם (חזקיה/ר' אבהו) לא עונים ,
אנן כחכמים קיימ"ל ?","807","","1231","True","True","False","","70","212.76.116.93","0","85402","פסחים|כא ע"ב",""),new Message("85420","85413","ולפי זה ר"י הגלילי לא אחז הכלל שלהם?","15/12/20 12:22","כט כסלו","תשפ"א","12:22","אש מילר","הרי חמץ הוא גם איסור אכילה שאסור בהנאה לפי רבי אבהו
וגם כתוב בו לא יאכל בציירי שאסור בהנאה לפי חזקיה
ואם ר"י הגלילי אחז שחמץ מותר בהנאה אז הוא לא אחז משני הכללים
אז או שחכמים ור"י הגלילי נחלקו במחלוקת ר' אבהו וחזקיה - לימא כתנאי
או שיש הסבר אחר בכלל מתי אומרים איסור הנאה ואיסור אכילה יחדיו
והוא לא ההסבר לא של ר' אבהו ולא של חזקיה.","1291","","1231","True","True","False","","26","212.71.9.15","0","85402","פסחים|כא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);