var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85446;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","57"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","55"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85446","0","טעם החיים","16/12/20 18:37","א טבת","תשפ"א","18:37","חיים א","עף על הדף
בשביל הנשמה
הרב ליאור לביא


סימן: כבוד החיים

בכל יום אנו אומרים בקריאת שמע את המילים "בכל נפשך" - מה משמעותה של מסירות הנפש בחיינו?

מלמדת הגמרא:

מותר להתרפא בכל איסורי הנאה חוץ מבעצי אשירה (עצים המשמשים לעבודה זרה).

ושואלים: כיצד בדיוק היה הדבר, אם תאמר שיש סכנת נפשות בדבר — אפילו בעצי אשירה מותר להתרפא!

ואם במקום שאין בו סכנה — אפילו כל איסורין שבתורה גם כן לא יהנה מהאיסור?!

ומשיבים: מדובר כאן שיש סכנת נפשות, ולמרות זאת - בעצי אשירה אסור להתרפא בשום אופן.

מדוע? שהרי שנינו בברייתא, ר' אליעזר אומר: אם נאמר "ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך" (דברים ו, ה), למה נאמר "בכל מאדך".

ואם נאמר "בכל מאדך", למה נאמר "בכל נפשך"? שיש כאן לכאורה כפל לשון או יתור.

אלא לומר לך: אם יש אדם שגופו חביב עליו מממונו — לכך נאמר "בכל נפשך", שצריך למסור את נפשו.

ויש אדם שממונו חביב עליו מגופו — לכך נאמר "בכל מאדך", שמתפרש: בכל ממונך.

ומכל מקום, למדנו שלעניינים מסויימים חייב אדם למסור נפשו ולא יתרפא מאיסור.

כאשר החיים כשלעצמם מהווים ערך עליון - מסירות נפש נתפסת כדבר מוזר והזוי.

אך כאשר החיים משרתים ערך עליון מהם - מסירות נפש מהווה ביטוי לערכים הגבוהים מהחיים עצמם.

בזכות החשמונאים שמסרו נפשם, אנו מציינים עד היום את חג החנוכה.

כי לחיים יש מקור עליון וזהו אור החיים האמיתי.
---
אהבתם? העבירו הלאה!❤️
---
מאירים את הדף - עומק אמוני קצרצר מתוך הדף היומי
להצטרפות:
https://chat.whatsapp.com/DMOadyEoe4dIppjn4BGGb4","1230","","1240","True","True","False","","370","109.64.93.60","0","0","פסחים|כה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);