var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85518;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","54"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85518","0","ופושעים יכשלו בה","19/12/20 23:08","ד טבת","תשפ"א","23:08","מרדכי דב זינגר","אז מה ההתר של שמואל להפוך את דברי רבי לחכמים ?
כדי שאנשים לא יכשלו ?
.(אתנייה איפכא. כי היכי, דניקום רבנן לאיסורא)

תגיד את דעתך, ושלום על ישראל.
למה....לא להגיד דברים כהוויתן ?
(אני לא אומר שזה שקר...אבל מה הרווחת ?","807","","1235","True","True","False","","401","212.76.123.81","0","0","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85519","85518","הקדמת את פרשת ויחי...","19/12/20 23:32","ד טבת","תשפ"א","23:32","אבי גרינבלט","“וַיְצַוּוּ אֶל יוֹסֵף לֵאמֹר אָבִיךָ צִוָּה לִפְנֵי מוֹתוֹ לֵאמֹר: כֹּה תֹאמְרוּ לְיוֹסֵף, אָנָּא שָׂא נָא פֶּשַׁע אַחֶיךָ וְחַטָּאתָם כִּי רָעָה גְמָלוּךָ, וְעַתָּה שָׂא נָא לְפֶשַׁע עַבְדֵי אֱלֹוהֵי אָבִיךָ…”
מכאן למדנו שמותר לשנות מפני השלום.

לדעת שמואל , הכוונה שלא יכשלו אכן מהווה סיבה ראויה כדי לשנות.

עוד ראה 'יראים' סימן רל"ה.

לענ"ד.","539","","1235","True","True","False","","80","77.124.49.18","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85520","85518","[ללא נושא]","19/12/20 23:39","ד טבת","תשפ"א","23:39","ישראל קלר","עדיין לא למדתי, אבל אני רואה שבהערות בשוטנשטיין מביאים שאפשר לראות את הדין שמותר לומר הלכה בשם חכם מסויים אע"פ שלא אמרה כדי שיקבלו ממנו. וכך מובא בדף קיב ע"א, במס' שבת קטו ע"א, עירובין נא ע"א.

ה"מגן אברהם" כותב בסימן קנו:
אם שמע דין ונראה לו שהלכה כך מותר לאמרו בשם אדם גדול כי היכי דליקבלי מיניה [ עירובין דף נ"א ופסחים דף קי"ב ] ובסוף מסכת כלה איתא האומר דבר בשם חכם שלא גמרו ממנו גורם לשכינה שתסתלק וכ"ה בברכות דף כ"ז ע"ש בתר"י וצ"ע.

כל שאינו אומר דבר בשם אומרו עובר בלאו [נדרים פ"ק].
","881","","1235","True","True","False","","52","212.76.104.30","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85522","85519","ייש"כ. וזה תורף דבריו שם.","20/12/20 12:50","ה טבת","תשפ"א","12:50","מרדכי דב זינגר","אבל שקר שאינו בא לידי רעה לא הזהירה תורה עליו
כאן","807","","1234","True","True","False","","95","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85530","85519","ומי הגיד לנו ביעקב באמת לא אמר זאת ?","20/12/20 22:47","ה טבת","תשפ"א","22:47","מרדכי דב זינגר","","807","","1234","False","True","False","","43","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85521","85520","לא הבנתי מה הקושי של זינגר","20/12/20 00:15","ה טבת","תשפ"א","00:15","עלי","הרי רש"י כותב שהחשש של שמואל היה שהאנשים לא יאמינו לו שיכול להיות שבמחלוקת יחיד ורבים תהא ההלכה כדעת היחיד כבמקרה זה, והפך את הדעות כדי שיקל מעליו את שאלותיהם ויקבלו ממנו את הדברים כפשוטם בלי לשאול, בהנחה שלא הכל בקיאים כ"כ בברייתות, אלא שהתברר שבקיאות הציבור בנושא יותר גדולה משחשב ולכן ההיפוך לא הועיל למנוע את השאלות, אבל כן הואיל כדי שתתברר דעתו הנחרצת שהלכה לאסור...","209","","1234","True","True","False","","69","77.127.11.6","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85523","85520","זו שאלה מעניינת...","20/12/20 12:58","ה טבת","תשפ"א","12:58","מרדכי דב זינגר","מה ששאלת. איך זה מסתדר עם...
כל שאינו אומר דבר בשם אומרו עובר בלאו [נדרים פ"ק].
ואיך עברו על לאו זה ?

אפ"ל אחר מה שאתה ור' אבי הבאתם
זיל בתר טעמא.
וזה נקרא אומרו. והיא האמת ואפילו... אולי...
על ידה גם תבא גאולה לעולם.

ייש"כ","807","","1234","True","True","False","","48","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85552","85521","החשש שאנשים לא יאמינו לי, לא מצדיק לשקר.","21/12/20 11:41","ו טבת","תשפ"א","11:41","מרדכי דב זינגר","לולי הראיות מחז"ל שהובאו לעיל
שבכה"ג לא אסרה התורה.

ציינת כאן נקודה מאד מעניינת
שלמרות שהוא הפך...הציבור ידע את המקור.

ייש"כ","807","","1233","True","True","False","","37","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85531","85523","המטרה מקדשת את האמצעים","20/12/20 22:51","ה טבת","תשפ"א","22:51","ישראל קלר","המטרה מקדשת את האמצעים","881","","1234","True","True","False","","33","212.76.104.30","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85534","85530","התוה"ק","20/12/20 23:26","ה טבת","תשפ"א","23:26","אבי גרינבלט","","539","","1234","False","True","False","","70","77.124.49.18","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85533","85531","ממש לא !!","20/12/20 23:24","ה טבת","תשפ"א","23:24","אבי גרינבלט","אין כזה מושג ביהדות","539","","1234","True","True","False","","40","77.124.49.18","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85553","85533","מתוך שלא לשמה, בא לשמה.","21/12/20 11:54","ו טבת","תשפ"א","11:54","מרדכי דב זינגר","איך נסביר את זה ?

גדולה עבירה לשמה ממצוה שלא לשמה

ואיך נסביר את זה ?

ואיך זה קשור אלינו.... זה וזה גורם....(:","807","","1233","True","True","False","","40","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85536","85534","אם אתה מתכוון לפסוק זה....","21/12/20 00:08","ו טבת","תשפ"א","00:08","מרדכי דב זינגר","וַיִּרְאוּ אֲחֵי יוֹסֵף כִּי מֵת אֲבִיהֶם וַיֹּאמְרוּ לוּ יִשְׂטְמֵנוּ יוֹסֵף וְהָשֵׁב יָשִׁיב לָנוּ אֵת כָּל הָרָעָה אֲשֶׁר גָּמַלְנוּ אֹתוֹ.

אה"נ יעקב ציווה.
בתחילה חשבו לא להשתמש עם הקלף הזה, וכעת הבינו שאין ברירה.
וצריך להגיד ליוסף את האמת מה שאבא אמר....","807","","1233","True","True","False","","54","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85547","85536","לא מבין את כוונתך","21/12/20 10:35","ו טבת","תשפ"א","10:35","אבי גרינבלט",".","539","","1233","True","True","False","","51","77.124.49.18","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85549","85547","מהו הפסוק שממנו אתה למד שיעקב לא אמר זאת","21/12/20 11:28","ו טבת","תשפ"א","11:28","מרדכי דב זינגר","?","807","","1233","True","True","False","","41","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85551","85549","אין בשום מקום שכן אמר","21/12/20 11:30","ו טבת","תשפ"א","11:30","אבי גרינבלט","את מה "שציטטו" האחים ומכאן חז"ל למדו את העיקרון הידוע.","539","","1233","True","True","False","","47","77.124.49.18","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85554","85551","אז איך חז"ל לומדים זאת ?","21/12/20 12:09","ו טבת","תשפ"א","12:09","מרדכי דב זינגר","אסביר.
הנה בפרק מב פסוק י/יא האחים עונים ליוסף
...עבדיך באו לשבור אוכל
כולנו בני איש אחד נחנוכנים אנחנו לא היו עבדיך מרגלים

והרי...
אנו יודעים שהם אמרו עוד דברים... שלא כתובים כאן
כגון...שנים עשר אנחנו אחים בני אבינו
האחד איננו והקטן היום את אבינו
.
....
א"כ זה שלא כתוב...
לא אומר שלא היה

אז למה ללמוד מכאן שאפשר לשקר מפני השלום ?

כמובן אפשר ללמוד ממה שהקב"ה שינה אצל אברהם
שאמר ששרה אמרה "ואני זקנתי"
ועוד","807","","1233","True","True","False","","51","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85556","85553","לענ"ד, "עירוב פרשיות"","21/12/20 12:46","ו טבת","תשפ"א","12:46","אבי גרינבלט",".","539","","1233","True","True","False","","48","77.124.49.18","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85555","85554","כ"א ושיטתו","21/12/20 12:17","ו טבת","תשפ"א","12:17","אבי גרינבלט","ממה שלא כתוב אני לומד מדוע לא כתוב , מה גם שהדברים כה פשוטים.","539","","1233","True","True","False","","48","2.53.1.147","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85559","85556","דהיינו ? שה"ערוב" מקדש את האמצעים ?","21/12/20 13:25","ו טבת","תשפ"א","13:25","מרדכי דב זינגר","ויפה אמרת.

ולב יודע.... אם לעקל אם לעקלקלות

דהייהו
שלא כל מטרה מקדשת את האמצעים
ולא כל האמצעים שוים
(כגון אם יכול להצילו באחד מאבריו)","807","","1233","True","True","False","","45","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85560","85559","לא לכך התכוונתי","21/12/20 13:36","ו טבת","תשפ"א","13:36","אבי גרינבלט","עירוב נושאים שאין לענ"ד קשר ביניהם.
המושג הזה אינו יהודי כלל ועיקר , הכל חייב להיות נקי וטהור.
חפש למי המונח הזה מיוחס ....","539","","1233","True","True","False","","50","77.124.49.18","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85563","85560","...כל עוד יש משהו שמקדש את המטרה","21/12/20 14:10","ו טבת","תשפ"א","14:10","מרדכי דב זינגר","קבל את האמת ממי שאמרה...

לא הבנתי למה לדעתך זה סותר את היהדות ?","807","","1233","True","True","False","","47","212.76.123.81","0","85518","פסחים|כז ע"א",""),new Message("85564","85563",""צדק צדק תרדף, בצדק..."","21/12/20 14:17","ו טבת","תשפ"א","14:17","אבי גרינבלט","חפש את שיטתו של רבי בונם מפשיסחה....
בעולם היהודי, לא תמצא מטרה המתירה ובודאי שלא מקדשת להשתמש בדרכים פסולות.
הנושא כה רחב, מקיף ויסודי , שלא ניתן לדון בו בדיון מקומי בפורטל ככל שחשיבותו גדולה.

אפילו המקור בפרשת ויחי לבדו אינו מספיק עד שחז"ל מלמדים אותנו שגם הבורא בכבודו ובגדלו "שינה" , משל אומרים לנו חכמים , שים לב למילה אחת הצמודה לאיסור החמור "מדבר שקר תרחק" ויש עוד הרבה מה להוסיף בזה.

....מן הסתם אחרי שהבאת "בשם אומרו" , ראוי שתגיע כבר "גאולה לעולם".","539","","1233","True","True","False","","54","77.124.49.18","0","85518","פסחים|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);