var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86197;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86197","0","ברכות סא:","17/01/21 11:39","ד שבט","תשפ"א","11:39","דניאלראובן","בסוף העמוד למטה כתוב, לגבי הנפנה ביהודה או בגליל:
תנא קמא אומר: ביהודה יפנה לכיוון דרום או צפון, ובגליל יפנה לכיוון מזרח או מערב.
ר' עקיבא (לפי הבית יוסף) חולק וסובר שבכל מקום, בארץ ובחו"ל צריך שיפנה בצפון ודרום. וכך נפסק בהלכה (כאשר אדם מתפנה בשדה).

יש לי כמה בירורים, (מי שלמד את הסוגיא אליבא דהלכתא - ויכול להאיר את עיני, זה יהיה מוערך מאוד)

כשתנא קמא אומר שביהודה צריך שיפנה צפון דרום - רש"י בא ומעיר שכאשר עומד בקו ישיר דרומי מירושלים - לא יפנה צפון דרום.
השאלה שלי היא: האם גם לפי המהלך של הבית יוסף, יש מקום להערה הזו, או שלא.
האם כך גם יסבור הבית יוסף בדעת תנא קמא.
בעצם השאלה היא: האם הב"י ורש"י נחלקים רק בדעת ר"ע או גם בדעת ת"ק","1298","","1204","True","True","False","","435","212.76.108.177","0","0","ברכות|סא ע"ב",""),new Message("86200","86197","ברכות סא ע"ב","17/01/21 12:20","ד שבט","תשפ"א","12:20","דניאלראובן","המהרש"א סובר בדעת ת"ק: שהסיבה שביהודה יפנה צפון ודרון הוא מכיוון ששכינה במערב (ולא בגלל ירושלים).

השאלה שלי היא: אם לפי המהרש"א הענין לפי ת"ק הוא שאסור שיפנה מפני שהשכינה במערב, למה בגליל ת"ק אומר שכן שחייב שיפנה מזרח ומערב! הרי השכינה שם?!

ועוד שאלה: האם ההערה של רש"י שאומר שגם ביהודה, אם הוא מדרום ירושלים לא יפנה צפון ודרום - האם ההערה הזו היא גם לפי המהרש"א","1298","","1204","True","True","False","","21","212.76.108.177","0","86197","ברכות|סא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);