var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86329;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86329","0","חגיגת י"ד ופסח לרבי יהודה","24/01/21 19:31","יא שבט","תשפ"א","19:31","אלון","שלום כבוד הרבנים,
אני מבקש לשאול על חגיגת י"ד. א.האם גם לגביה יש עשה דהשלמה וחייבים להקריבה לפני תמיד של בן הערביים , כלומר מי שרצה להביא חגיגת י"ד היה חייב להגיע פעמיים לעזרה. או שמא נאמר, שמלשון הכתוב בפרשת ראה , " וזבחת פסח לה' אלוקיך צאן ובקר" שהבקר הוא לחגיגה , והוא נקרא ג"כ פסח בלשון הפסוק , אולי גם זמנו הוא ערב/בין הערביים כלומר אחרי תמיד של בין הערביים.
האם יש מקור מפורש שמתייחס לזמן הקרבת חגיגת י"ד?
ב.
על הצד שלא הטריחו את רוב נציגי החבורות לבוא פעמיים לעזרה , ובמקביל לכבשי הפסח הקריבו גם שלמי חגיגת י"ד, או אם הביאו חגיגת י"ד אחרי חצות היום, אדם ששחט גם כבש של פסח וגם חגיגת י"ד כשיש לו חמץ בתרמילו , לשיטת רבי יהודה (שלוקה אף על התמיד), במזיד, ילקה שתיים משום לא תשחט על חמץ דם זבחי?
אלון","724","","1189","True","True","False","","381","164.138.115.9","0","0","פסחים|סד ע"א",""),new Message("86331","86329","ראה","24/01/21 20:36","יא שבט","תשפ"א","20:36","אבי גרינבלט","רמב"ם קרבן פסח י,יב
"כשמקריבין את הפסח בראשון מקריבין עמו שלמים ביום י"ד מן הבקר או מן הצאן גדולים או קטנים זכרים או נקבות ככל זבחי השלמים וזו היא הנקראת חגיגת ארבעה עשר ועל זה נאמר בתורה וזבחת פסח לה' אלהיך צאן ובקר".

אין קשר בין קרבן החגיגה לענין חמץ היות וקרבן זה מגיע בשלושת הרגלים כולם ולאו דווקא בפסח. מטרתו , להיאכל על השובע כאשר הוא מגיע ביחד עם קרבן הפסח הבא בחול במרובים ובטהרה. ללא תנאים אלו , אין מביאים קרבן חגיגה.","539","","1189","True","True","False","","68","77.124.14.93","0","86329","פסחים|סד ע"א",""),new Message("86332","86329","לפני קרבן התמיד","24/01/21 20:55","יא שבט","תשפ"א","20:55","אש מילר","עשה דהשלמה לא ידחה מפני קרבן חגיגה.
וזמן הקרבתו הוא לפני קרבן התמיד.
המנחת חינוך בתחילת מצוה קמא מביא מחלוקת אחרונים אם הקריבו אותו לפני חצות או אחרי, אך ברור לכולם שהיה לפני הקרבן תמיד","1291","","1189","True","True","False","","54","212.71.9.15","0","86329","פסחים|סד ע"א",""),new Message("86333","86331","[ללא נושא]","24/01/21 21:05","יא שבט","תשפ"א","21:05","אלון","גם בחול המועד לרבי שמעון לוקים על השוחט כל קורבן. מהות הסוגיה היא מה מכיל הביטוי לא תשחט על חמץ דם זבחי. רק לתנא קמא הפסוק מיוחד לקרבן פסח. לרבי יהודה ולרבי שמעון, כל אחד מטעם אחר, זה כולל יותר מקרבן פסח.","724","","1189","True","True","False","","23","164.138.115.9","0","86329","פסחים|סד ע"א",""),new Message("86334","86332","ראה גם לח"מ","24/01/21 21:17","יא שבט","תשפ"א","21:17","אבי גרינבלט","כלי מקדש ו,ט שמאריך בזה מאד ודבריך כמסקנתו.","539","","1189","True","True","False","","68","77.124.14.93","0","86329","פסחים|סד ע"א",""),new Message("86335","86332","ברור לכולם?","24/01/21 21:39","יא שבט","תשפ"א","21:39","אלון","המנחת חינוך רק מביא בשם המשנה למלך שחגיגת י"ד אחרי חצות. לא פוסק לעניין השלמה. המשנה למלך בהלכות כלי המקדש פ"ו ה"ט מאריך מאוד, ואף שנוטה לומר שיש מצות השלמה לחגיגת י"ד, מפשט לשון הרמב"ם ופשט לשון רש"י משמע שהיו מביאים חגיגת י"ד יחד עם הפסח אחרי התמיד של בין הערביים. המשנה למלך נשאר ביש ללמוד. דווקא משום שלפי הרמב"ם הייתה החגיגה קריבה עם הפסח , מובן מדוע אם היה פסח מרובה לא היו מביאים חגיגה. כיזה בא האותו הזמן ולא היה מקום לשניהם.","724","","1189","True","True","False","","33","164.138.115.9","0","86329","פסחים|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);