var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86388;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86388","0","בעניין משה רבינו ע"ה ואלישע הנביא","27/01/21 01:01","יד שבט","תשפ"א","01:01","עומריאל","בס"ד

הגמרא(פסחים סו:) מביאה דברי רב יהודה אמר רב כׇּל הַמִּתְיַהֵר, אִם חָכָם הוּא — חׇכְמָתוֹ מִסְתַּלֶּקֶת מִמֶּנּוּ, אִם נָבִיא הוּא — נְבוּאָתוֹ מִסְתַּלֶּקֶת מִמֶּנּוּ. אִם חָכָם הוּא חׇכְמָתוֹ מִסְתַּלֶּקֶת מִמֶּנּוּ — מֵהִלֵּל, דְּאָמַר מָר הִתְחִיל מְקַנְטְרָן בִּדְבָרִים, וְקָאָמַר לְהוּ: הֲלָכָה זוֹ שָׁמַעְתִּי וְשָׁכַחְתִּי. אִם נָבִיא הוּא נְבוּאָתוֹ מִסְתַּלֶּקֶת מִמֶּנּוּ — מִדְּבוֹרָה, דִּכְתִיב: ״חָדְלוּ פְרָזוֹן בְּיִשְׂרָאֵל חָדֵלּוּ עַד שַׁקַּמְתִּי דְּבוֹרָה שַׁקַּמְתִּי אֵם בְּיִשְׂרָאֵל וְגוֹ׳״, וּכְתִיב: ״עוּרִי עוּרִי דְּבוֹרָה עוּרִי עוּרִי דַּבְּרִי שִׁיר וְגוֹ׳״. והדברים מפורשים וברורים שכן הלל היה חכם אך לא נביא ואילו דבורה הייתה נביאה.
אבל הוקשה לי קצת על המשך הגמרא בשם ריש לקיש דאמר כׇּל אָדָם שֶׁכּוֹעֵס, אִם חָכָם הוּא — חׇכְמָתוֹ מִסְתַּלֶּקֶת מִמֶּנּוּ, אִם נָבִיא הוּא — נְבוּאָתוֹ מִסְתַּלֶּקֶת מִמֶּנּוּ. אִם חָכָם הוּא חׇכְמָתוֹ מִסְתַּלֶּקֶת מִמֶּנּוּ — מִמֹּשֶׁה, דִּכְתִיב: ״וַיִּקְצוֹף מֹשֶׁה עַל פְּקוּדֵי הֶחָיִל וְגוֹ׳״, וּכְתִיב: ״וַיֹּאמֶר אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן אֶל אַנְשֵׁי הַצָּבָא הַבָּאִים לַמִּלְחָמָה זֹאת חֻקַּת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר צִוָּה ה׳ אֶת מֹשֶׁה וְגוֹ׳״, מִכְּלָל דְּמֹשֶׁה אִיעֲלַם מִינֵּיהּ. חאִם נָבִיא הוּא נְבוּאָתוֹ מִסְתַּלֶּקֶת מִמֶּנּוּ — מֵאֱלִישָׁע, דִּכְתִיב: ״לוּלֵי פְּנֵי יְהוֹשָׁפָט מֶלֶךְ יְהוּדָה אֲנִי נוֹשֵׂא אִם אַבִּיט אֵלֶיךָ וְאִם אֶרְאֶךָּ וְגוֹ׳״, וּכְתִיב: ״וְעַתָּה קְחוּ לִי מְנַגֵּן וְהָיָה כְּנַגֵּן הַמְנַגֵּן וַתְּהִי עָלָיו יַד ה׳ וְגוֹ׳״ ,למה פה ר"ל הביא את 2 הדוגמאות הללו,הלא שניהם נביאים ושניהם חכמים ואילו היו הדברים בהיפוך גם כן היה הדבר אמת ועוד אדרבה לנביא היה צריך לנקוט את משה שלא קם נביא כמותו ולדרגת נבואתו אף אחד לא זכה וא"כ למה סבר כך ר"ל?","1347","","1188","True","True","False","","396","93.173.111.9","0","0","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86391","86388","ג"כ","27/01/21 08:45","יד שבט","תשפ"א","08:45","עלי","ממשה כחכם, אחרי שלמד את התורה - את הלכות טומאה, נתעלמו ההלכות כשכעס, ולא פסקה נבואתו, ואילו מאלישע פסקה הנבואה אחר שכעס שהרי נזקק לנגינה להשיב רוח הנבואה אליו. לכן. ופשוט שכאשר תדייק בזה תמצא שכך הוא מהלך פשט הדברים.","209","","1188","True","True","False","","100","87.71.92.158","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86421","86391","יישר כוח...מעניין","27/01/21 23:47","יד שבט","תשפ"א","23:47","עומריאל","בס"ד
והיא גופא למה ממשה לא נסתלקה הנבואה? אם כעס מסלק נבואה אז גם במשה הדבר היה צריך להיות כך!","1347","","1188","True","True","False","","49","93.173.111.9","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86459","86391",">>>","29/01/21 00:30","טז שבט","תשפ"א","00:30","עומריאל","בס"ד

מן השמיים סייעו בעדי להגיע לכתבים של הגאון ר' חיים שמואלביץ זצ"ל שהתקשה בזה וציין לספר "ליקוטי בתר ליקוטי" שכתב על גמרא זו צ"ע מדוע הביאו ראיה מאלישע? הרי גם משה היה נביא ולמה לא נסתלקה ממנו נבואתו מחמת כעסו? אלא ההבדל בין משה לאלישע, כי הראשון לא צריך הכנה כדי לקבל נבואה, אבל כל שאר הנביאים היו צריכים הכנה. הכעס מסלק ופוגם בהכנה לנבואה. אבל משה זכה גם בלי הכנה. וכתה עליו הגר"ח שמואלביץ "תאווה לעיניים". ","1347","","1186","True","True","False","","43","93.173.111.9","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86466","86459","פלפול","29/01/21 10:55","טז שבט","תשפ"א","10:55","אור חדש","שעל פניו לא נכון

כשכעס אדון הנביאים במי מריבה שכח נבואתו לדבר לסלע והכה בו
ממילא גם בו נתקיים 'נבואתו מסתלקת'","458","","1186","True","True","False","","87","93.172.49.95","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86470","86466",">>>","29/01/21 13:35","טז שבט","תשפ"א","13:35","עומריאל","בס"ד

אם כן,הדרא קושייא לדוכתא ,למה הגמרא נקטה את משה בחכם ואת אלישע בנביא הלא משה גם נביא היה וגם נסתלקה נבואתו ממנו מחמת כעסו?","1347","","1186","True","True","False","","52","93.173.111.9","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86478","86466","הוא לא שכח","30/01/21 21:03","יז שבט","תשפ"א","21:03","ישראלי","שה' אמר לו לדבר אל הסלע. אלא היתה לו טעות כמו שהאריכו לבאר הראשונים.
נ.ב. לא אומרים על קדמונים (ליקוטי בתר ליקוטי) 'לא נכון' אלא 'לא זכיתי להבין'!","1314","","1185","True","True","False","","46","","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86473","86470","אני מאד מקווה","29/01/21 15:53","טז שבט","תשפ"א","15:53","אור חדש","שאין דרכך לקבל תרוץ לא נכון רק כדי לסלק קושיה","458","","1186","True","True","False","","75","93.172.49.95","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86479","86478","ה' ירחם","30/01/21 21:42","יז שבט","תשפ"א","21:42","אור חדש","מדעה כפרנית שכזו

אם משרע"ה היה באותה נבואה כפי שקיבלה בשעה שנצטווה לדבר והכה כי לא הבין הנבואה הרי שפתחת פתח לטעון חלילה שלא הבין גםמשאר נבואותיו ונמצאת מביא כפירה בתורת משה

האפשרות היחידה הינה לומר שבשעה שקיבל הנבואה היה ברור הדבר כבכל שאר קבלת תורתו ואלא כאן נסתלקה נבואתו מחמת הכעס ולכן פעל נגד נבואתו

נ. ב.
אם מישהו אומר דבר לא נכון אז הוא טועה, בין אם זה משה רבנו או שמואל הנביא או רבא או הרמבם והשוע
הנסיון להצדיק טעויות רק בגלל שנאמרו עי גדולים קדמונים זה מתכון בדוק לעיוות ערך האמת של תורתנו וחלילה לי לדבוק בדרך עקלקלה זו וגם לך כדאי לסור ממנה","458","","1185","True","True","False","","83","77.139.145.160","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86481","86479",">>>","30/01/21 23:58","יז שבט","תשפ"א","23:58","עומריאל","בס"ד

אני שוב מחחד ואומר שאם לפי שיטת כבודו "נסתלקה נבואה ממשה" אז הדרא קושייתי לדוכתא כנ"ל ועל זה לא ענית.

דבר נוסף ,"האפשרות היחידה" שכבודו מציע היא טעות שכן מכבודו נעלמו כל דברי המפרשים ראשונים וגם אחרונים שאינם מסבירים שהייתה פה הסתלקות נבואה אלא טעות שה' גלגל ליידו עקב הכעס אבל לא הסתלקות נבואה, אני אשמח למקור בחז"ל או לדעת רבותינו הראשונים וכו' על עיניין זה.

ועוד אגיד דבר ברשותך,כבודו החליט על דעת עצמו שמה שתירץ הליקוטי בתר ליקוטי הוא אינו נכון ועל פי זה קרא לו "טועה" ואני הקטן איני יודע מנין לכבודו היהירות והפזיזות לשלוף תחת הקולמוס תגובה כזאת בעוד שהחילוק בין משרע"ה לאלישע הנביא שהביא הליקוטי בתר ליקוטי מעוגן חזק בראשונים ובאחרונים ומכבודו זה נעלם לגמרי ,אומנם הליקוטי בתר ליקוטי לא ציין מניין לו החילוק הנפלא הזה אבל בהחלט זו סוגייה בראשונים כלפי עניין הנבואה והאם הנבואה צריכה הכנה או לא ,לכן כבודו יעיין קצת במורה נבוכים וברמב"ן ובר"ן ובכוזרי וגם אצל הרב קוק זצ"ל בספרו "מדבר שור" מה שכתב אדות שיטת הכוזרי בזה ותראה שכבודו טועה וחסר בעיניין זה מאוד.
עכ"פ לפי דבריו באמת לא תיהיה קושייא כי ממשה אף פעם לא נסתלקה נבואה (ואם כן נסתלקה אז יש להביא לכך הוכחות מוצקות).","1347","","1185","True","True","False","","52","93.173.111.9","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86483","86479","לא יודע מי אתה","31/01/21 00:56","יח שבט","תשפ"א","00:56","ישראלי","אבל אור חדש אתה לא. אולי חושך ישן.
תתחיל להוריד קצת מהיהירות שלך שנשפכת ממך בכל תגובה ותכניע את עצמך בפני גדולי התורה.
ולגופו של ענין, כל המפרשים ראשונים ואחרונים לא מפרשים שנסתלקה הנבואה ממשה במי מריבה, ועל כן פירושו הנפלא של הליקוטי בתר ליקוטי בעינו עומד ושום רוח חיצונית וזרה לא תזיזו!!!","1314","","1184","True","True","False","","33","","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86485","86481","[ללא נושא]","31/01/21 02:24","יח שבט","תשפ"א","02:24","אור חדש","לא הבנתי היכן התיימרתי לענות על שאלתך המקורית, הערתי רק שתרוץ שהביאו כאן לא מיושב

אשמח שתביא כאן מדברי רבותנו וכיצד הבינו חטאו של מרע"ה ונוכל לדון האם הדברים אכן מתיישבים עם תרוץ הליקוטי

בינתיים לטעון שהיה משה באותה דעה כפי שהיה בעת קבלת הנבואה ובכ"ז פעל נגד נבואתו זה האשמתו בעבירה חמורה מאד שיש בה מיתה כמבואר בהלכ' יסוה"ת: "
ג וְכֵן נָבִיא שֶׁעָבַר עַל דִּבְרֵי עַצְמוֹ וְהַכּוֹבֵשׁ נְבוּאָתוֹ חַיָּב מִיתָה בִּידֵי שָׁמַיִם וּבִשְׁלָשְׁתָּן נֶאֱמַר (דברים יח-יט) 'אָנֹכִי אֶדְרשׁ מֵעִמּוֹ'."

וכעת ממ"נ אם היתה נבואתו בשעת ההכאה כנבואתו בשעה שהתנבא לדבר הרי שעבר על דברי עצמו והתחייב מיתה וזהו אישום שלא זכור לי שנאמר בפרשה מעולם (ואם תמצא תביא ונדון בו) ואם לא היתה עליו אותה נבואה בדעתו הרי שסרה ממנו באותה שעה(בשל כעסו כנראה וכמבואר בשמואל שאין נבואה שורה בשעת כעס וצער) ואין עוד מקום לתרוץ הליקוטי (ואין לי לתרץ לשאלתך על הגמרא דבר)","458","","1184","True","True","False","","73","89.138.138.243","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86484","86483","[ללא נושא]","31/01/21 01:30","יח שבט","תשפ"א","01:30","אור חדש","לא הבנתי כיצד ניתן לטעון שלא נסתלקה נבואתו ובכ"ז פעל נגדה, נביא כזה חייב מיתה
אתה באמת מעדיף לקבל שמשה רבנו טעה בנבואתו או פעל נגדה במודע רק בשביל לקבל תרוץ של תח שנולד כמה שנים לפניך?!?

באמת שכאשר אני נתקל בגישות כשלך שמעדיפות את הקדמונים גם במחיר של ביסוס כפירה רח"ל אני לא מבין אתכם ובטח לא משתכנע להצטרף לכת שלכם
אין לי אלא להתפלל שיפקחו עיניך ותזכה לטעום מתורת אמת וממילא תזכה לסלוד כמותי מכל גילוי של שקר

ואגב קראת את כל ה4258 הודעות שלי לפני שהגעת למסקנה שמותר לך לכנות אותי בכינויי גנאי או שלשיטתך רק בכבוד הנפטרים יש להזהר אך על החיים זה לא נאמר?","458","","1184","True","True","False","","78","77.139.145.160","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86488","86484","לגוף הענין","31/01/21 05:50","יח שבט","תשפ"א","05:50","ישראלי","בלי קשר לתירוץ הליקוטי בתר ליקוטי, בכל המקורות שבידנו בחזל ובראשונים, מבואר שמרע"ה חטא לפי דרגתו במי מריבה, ולא כאן המקום להאריך מה היה החטא, אבל זה ברור שנבואתו לא נסתלקה, כי אם נסתלקה לא חטא ומדוע נענש.","1314","","1184","True","True","False","","46","","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86504","86485",">>>","31/01/21 12:53","יח שבט","תשפ"א","12:53","עומריאל","בס"ד

מה לא מובן,הסוגייא הזאת נפתרה ידידי אתה טוחן מים בבית הבד,
יש אכן הבדל בין נבואה ללא הכנה לנבואה עם הכנה לדעת הרמב"ם במורה נבוכים,שנבואת משרע"ה הייתה מעבר לכללי הנבואה הידועים ואין לקחת ממנה דוגמא ,אומנם יש שחולקים עליו שזהו הרמב"ן על התורה וסיעתו שאין כזה דבר נבואה ללא הכנה(כולל נבואת משה רבינו) ,גם הכוזרי מצטרף למחלוקת זו וכן הרד"ק ובאחרוני זמנינו ציינתי כבר את הראי"ה קוק זצ"ל שגם הביא דעתו בעיניין בספרו "מדבר שור" שיש חילוקים בזה ויש יוצאים מן הכלל והכל לפי העיניין.
ולכן תירוץ הליקוטי בתר ליקוטי לא רק שנכון אלא גם מעוגן היטב ואין לדחותו מחוסר ידיעה אלא יש לפתוח את המקורות ולעיין בהם היטב לפני שדוחים.

ברוך ה' שלפחות הגענו לתירוץ הזה ליישב את הקושייא ומזה יצאו הרבהה ענפים אחרים שדברי תורה חסרים במקום זה ומלאים במקום אחר.","1347","","1184","True","True","False","","42","93.173.111.9","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86490","86488","מה הקשר","31/01/21 08:08","יח שבט","תשפ"א","08:08","אור חדש","בין הרישא בה חזרת על הידוע לכל בר בי רב שחטא משרע"ה במי מריבה לסיפא בה למדת שנבואתו לא נסתלקה?!?
ראה ברמבם (וכן פשט הגמ כאן) שחטאו העיקרי היה עצם הכעס וממילא כל שנסבב מזה היה בחטאו (וכלל גם סילוק נבואתו וההכאה)","458","","1184","True","True","False","","60","77.139.145.160","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86491","86490","הגמרא כאן","31/01/21 08:46","יח שבט","תשפ"א","08:46","ישראלי","מדברת על ויקצוף על פקודי החיל ומאי שייתא אצל מי מריבה. ואף דבריך לפשט הרמב"ם שחטאו היה הכעס אז זה היה החטא, ולא נאמר שנסתלקה נבואתו, אלא להרמב"ם הוא פעל לפי נבואתו ללא דופי. ולשאר הפירושים שלא פעל לפי נבואתו באמת הוא נענש על כך","1314","","1184","True","True","False","","35","","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86493","86491","לא נכון","31/01/21 09:01","יח שבט","תשפ"א","09:01","אור חדש","הגמ' שבראש האשכול דנה בסילוק נבואה מנביא שכועס, ולא מביאה ראיה ממשה (הדיון כאן על 'למה אין בגמרא התייחסות למשה' אז וודאי לא שייך הגמ' של סילוק חכמה)

הובא כאן תרוץ שאצל משה לא היה סילוק לנבואה כיוון שהכנתו לנבואה היתה מוחלטת ולא ניתנת להסרה

דחיתי תרוץ זה שהרי מצאנו במקרא שאחר שכעס במי מריבה עשה נגד נבואתו
מכיוון שברור שכ"ע לא הוכרחנו לכך ,אין לחשוד במרע"ה שעשה נגד נבואתו במודע שהרי זה עוון חמור ביותר ויש בו כדי להעלות ספק בכלל* הנבואה הרי שמוכרחים לומר שבאותה שעה נסתלקה ממנו נבואתו ולא זכרה עוד וע"כ בא לחטא של עשיית הפך נבואתו (אומנם לא במודע אלא כתוצאה מחטאו היסודי שהיה הכעס כביאור הרמב"ם)

*הרמב"ם הוכיח מהעקידה שכאשר מתנבא הנביא לפעול דבר מה מתברר לו הדבר לחלוטין בלא מקום לספקות ופקפוקים שהרי אחרת וודאי לא היה קם א"א לשחוט את בנו, אחד מיסודות האמונה זה להאמין שהא-ל מנבא בני אדם, חלק יסודי ביסוד זה להאמין שנבואה זו אכן מבררת לנביא רצון ה' ממש ובטח ובטח שכך הדבר במשה שמחשבה שייתכן וטעה בנבואתו הינה פתח לכפירה בכל תורתו","458","","1184","True","True","False","","68","89.138.138.243","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86498","86493","כתבת שמהרמב"ם ומהגמרא כאן","31/01/21 10:16","יח שבט","תשפ"א","10:16","ישראלי","משמע שחטאו היה הכעס. וע"ז אמרתי שזה לא נכון כיון שהגמרא כאן מדברת על ויקצוף על אנשי החיל ולא על חטא מריבה. הרמב"ם אכן כותב כן שזה היה חטאו במי מריבה.
ועדיין אין שום הוכחה שנסתלקה נבואתו במי מריבה כמו שאתה מנסה כל הזמן להתעקש ולומר.
הוא חטא זו עובדה והוא נענש על כך. מה היה חטאו זה פולמוס בראשונים לפי דרגתו בחוט השערה.
הוא ידע את נבואתו היטב וחטא באיזשהו חטא שלא פעל לפי נבואתו זו.
אין בזה לערער את אמונתנו כלל","1314","","1184","True","True","False","","31","","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86500","86498","לא נכון","31/01/21 10:43","יח שבט","תשפ"א","10:43","אור חדש","הגמרא לימדה שנביא שכועס נבואתו מסתלקת
הרמב"ם ביאר שמשה כעס במי מריבה
מהנ"ל יוצא שכיוון שכעס נסתלקה נבואתו וממילא ברור כיצד עשה נגד אותה נבואה שהרי כבר לא עמדה למול עיניו בבהירות מחייבת כשאר נבואותיו כשנחה עליו רוחו ואין בו חטא מעבר לכעס עצמו (ולמדרגתו העליונה היה בזה חטא חמור)

עד כאן המהלך הפשוט בהבנת הסיפור לפי הגמ' והרמב"ם, מהלך שלא מעורר שום קושי אמוני ולא טופל על אדון הנביאים חטא מעבר לחטא הכעס שהתפרש במקרא

הוצע כאן פירוש אלטרנטיבי שלהבנתי הינו פגום ביותר מהסיבות הבאות:
א: לפירושו מעולם לא סרה נבואת משה ולכן כשפעל נגד מה שנאמר לו בפירוש חטא בחטא חמור ביותר שיש בו חיוב מיתה (כלומר הפירוש מחמיר ביותר חטאו של משה ביחס לפירוש שלעיל וזה דבר חמור, כמפורסם, ללמד חובה על כשרים וכ"ש על אדון הנביאים שעליו העיד הכתוב בכל ביתי נאמן הוא )
ב: טענת בלי להביא מקור לדבריך החמורים שפירשו באותו מעשה שמשה אומנם היה בנבואתו כבראשונה אלא שטעה בהבנת מה שנצטווה, דבר זה אומנם מתרץ את תרוץ הליקוטי אך נותן חרב ביד הכופרים בתורה לטעון 'הרי אף לשיטתכם משה לא הבין מה שהצטווה אז למה שנקשיב לכל מצוותיו, אולי טעה בכולן?' וזה חורבן כל התורה רח"ל
ג: כבר אלפי שנים שאין לנו נביאים וגם בחז"ל לא נתבררו פרטי וגדרי העניין כלל (מלבד כמה משפטים סתומים) ולכן גם כשהעלו הראשונים סברות באשר לנבואה רק בדרך אפשר אמרום
לכן כאשר בא אחרון הרחוק מהנבואה ושאין לו שום מסורת בה ומפרש חילוקים בנבואה כדי לתרץ קושיה בגמרא זה מראה על סגנון לימוד שקרוב מאד לטעות ורחוק מהאמת, כאשר אתה לא מתרץ על סמך מידע מאומת אלא ממציא נתונים כדי שיתיישבו עם הקושי זה בדיוק כמו לירות חץ ורק אח"כ לסמן סביבו המטרה, זה חסר כל משמעות ולא מלמד דבר וסגנון זה די בו לבדו לדחות תרוצים מסוג זה בהינתן תרוץ הנאמר בדרך הרגילה של יישוב ע"פ מידע קדום

ד:לסתור הטענה שהיה משה מנובא בכל רגע מספיק לקרוא הפסוק הראשון בויקרא כדי לדעת שזה לא נכון (וכמוהו רבים בתורה), נכון אומנם שלא היה נזקק להכנה לקבלת נבואה וזה נתברר בחטא מרים אך זה וודאי לא אומר שלא סרה ממנו נבואתו מעולם ופשוט","458","","1184","True","True","False","","73","89.138.138.243","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86501","86500","לא כתבתי","31/01/21 10:59","יח שבט","תשפ"א","10:59","ישראלי","בשום שלב שהוא טעה או לא הבין את נבואתו. אתה מכניס מילים בפי ומסיק מזה שלדבריי יוצאת כפירה שגם בשאר נבואות אולי הוא טעה או לא הבין. אבל אני רק הבאתי את דעת שאר הראשונים מלבד הרמב"ם שהוא חטא בדברים אחרים. הוא ידע את נבואתו אבל סבר לעשות אחרת. ראה אריכות ברמב"ן שם וכן בדרשות הר"ן.
וא"כ להרמב"ם כל חטאו היה הכעס אבל לא נאמר שנבואתו נסתלקה ולא היה שום שינוי ממה שנאמר לו ועונשו היה על הכעס בלבד.
ולשאר הראשונים היה אמנם שינוי ממה שנאמר לו אבל זה היה במודע על אף שזכר את נבואתו חטא בזה ששינה אותה.
וא"כ לדברי הכל אין הוכחה ממי מריבה שנביא הכועס נבואתו מסתלקת.
מקווה שהפעם תבין וחכמתך לא תסתלק ממך...","1314","","1184","True","True","False","","37","","0","86388","פסחים|סו ע"ב",""),new Message("86502","86501","[ללא נושא]","31/01/21 11:29","יח שבט","תשפ"א","11:29","אור חדש","כתבת בצורה מטעה אם כן

מומלץ לעיין שוב בשאלות הרמב"ן על הרמב"ם, שלפי מש"כ הכל אתי שפיר ונמצא אור חדש המאיר הפרשה בדרכו של הנשר הגדול ז"ל","458","","1184","True","True","False","","70","89.138.138.243","0","86388","פסחים|סו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);