var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86392;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86392","0","במחילה","27/01/21 08:54","יד שבט","תשפ"א","08:54","עלי","'מחילות שתחת המקדש לא נתקדשו' הוא הדרך שלעת"ל תאפשר להגיע לכלי המקדש הגנוזים, שהרי לעלות להר הבית יש רבנים רבים האוסרים ועקרונית נתקדש הר הבית עד התהום, ואם כן לעת"ל כשירצו לגלות את כלי המקדש הגנוזים בו במחילות עמוקות ועקלקלות כיצד יגלו אותם וכיצד יגיעו אליהם ?
אלא ודאי ניתן להיכנס למקום גניזתם אף בטומאה דרך מחילות מפני שלא נתקדשו.","209","","1191","True","True","False","","451","87.71.92.158","0","0","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86394","86392","ולשיטתך","27/01/21 11:45","יד שבט","תשפ"א","11:45","אור חדש","מה יעשו כלים אחרי שימצאו אותם, איך יגעו בהם ולאן יביאום אם עדיין יחששו ל(סברת) האוסרים עליה להר?

אלא שלא צריך לכל זה ולצורך בניה לא מקפידים על טומאה ומטהרים הכלים לפני תחילת העבודה, ברור שהבניין עצמו לא מקבל טומאה","458","","1191","True","True","False","","87","93.172.49.95","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86397","86392","אוצר המדרשים","27/01/21 13:55","יד שבט","תשפ"א","13:55","עומריאל","","1347","","1191","False","True","False","","31","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86399","86392","אוצר המדרשים-מסכת כלים של בית המקדש","27/01/21 14:11","יד שבט","תשפ"א","14:11","עומריאל","בס"ד

ידידי היקר אמת אמרת שמשם יגיעו הכלים אבל לא אתה תצטרך להגיע לשם ולא תצטרך גם להיכנס לפולמוס הידוע האם לעלות להר הבית או לא כי פשוט לא עולים כרגע!(ולא ניכנס לזה עכשיו כמובן) ולכן אין לומר "אלא וודאי" ולהיכנס למקום גניזתם אף בטומאה ולמה?[דרך אגב,עיין בתוס' אחרון על הדף שלנו סו: דלמסקנא יש חילוק אילו חלקים בהר הבית נתקדשו עד התהום לפי מסקנת ריו"ח לקמן פו. שנפסקה להלכה ברמב"ם הל' בית הבחירה פרק ו' הל' ט]
כיוון שיש מסכת ששמה "מסכת כלים"-השייכת לכלי המקדש ואינה מסכת כלים הידועה בש"ס שלנו והיא נתפרסמה בספרו של המקובל הקדוש בעל "עמק המלך" ר נפתלי הרץ בכרך זצ"ל וכתב בעל "אוצר המדרשים" וז"ל :"מסכת כלים של ביהמ"ק יש בו י"ב משניות, הוא חלק מיוחד מברייתא דמלאכת המשכן, לקוח מס׳ עמק המלך פי"א להמקובל ר׳ נפתלי כ"ץ, ובספר שערי ירושלם בסוף איזה משניות, והדפיסו ר״א בן הגר"א במלואו בסוף מדרש אגדת בראשית ובהקדמת רב פעלים, ונדפס גם ע״י יעלינעק בבית המדרש ח"ב. ר׳ נפתלי הנ"ל כותב אלו המשניות כתבו חמשה צדיקים גדולים והם שימור הלוי וחזקיה וצדקיה וחגי הנביא וזכריה בן עדו הנביא שנזכרו שם, והם גנזו כלי ביהמ״ק ועושר האוצרות שהיו בירושלם ולא יתגלו עד יום בא משיח בן דוד במהרה בימינו אמן וכי"ר. עכ״ל."
ושם במשנה י"ב שהיא גם האחרונה כתוב כך וז"ל המשנה:
"(משנה י״ב) ועוד י״ב אבנים טובות ביד חילוק בן שימור הלוי נמסרו בידו להצניעם ולהחזירם לשבטים, שהיו שמות השבטים חקוקים עליהם, שהיו מאירות על ראשי השבטים, מעולות ויקרות בדמיהן זו למעלה מזו, ואלו, מלך ונביא ואיש לא ידעו באיזה מקום גנזם אלא חילוק בן שימור הלוי, ושאר עושר וכבוד שהיו בירושלם לקח אותם שמשיאל המלאך וחזרו והביאו אותם שימור וחילוק וחבריהם הלוים למיכאל וגבריאל, וכל ישראל החביאו כליהם עד שיקום מלך צדק לישראל, ולא עוד אלא שנשבעו שבועה גדולה אלו לאלו שלא יגלו הכלים עד שיקום דוד בן דוד וימסרו בידו כלי כסף וכלי זהב שהטמינו בשעה שיתקבצו גליותיהם של ישראל מארבע רוחות העולם, ויעלה לגדולה ומעלה מעלה על א״י. ו|הדגש|בעת ההיא יצא נהר גדול מבית קדש הקדשים ששמו גיחון וישטוף עד המדבר הגדול והנורא ויתערב בנהר פרת ומיד יעלו ויתגלו כל הכלים|סדגש|."
על כן ישמח ליבנו ויגל כבודנו באותה העת בע"ה שנזכה לראות עין בעין את אותם כלים עולים להם במאמר פיו של הקב"ה ויגאלנו גאולה שלמה ברחמים גדולים בב"א.","1347","","1191","True","True","False","","101","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86396","86394","לא על שלב הבניה כתבתי","27/01/21 13:28","יד שבט","תשפ"א","13:28","עלי","אלא על עצם גילוי הכלים שכיום גנוזים. חשוב על עצם השפעת גילוי ארון הברית או המשכן על כל העולם, על העולם האתיאיסטי שלא רוצה להאמין שהתנ"ך אמיתי והיה ובעיקר מחייב. אפילו אם כלל לא יוציאו אותם עדיין ממקומם כבר תהיה לכך השפעה דרמתית. לולא הבעיה של שנאת ישראל והיהדות של החילוניים כבר מזמן היה מתבקש שיתבצע מבצע לגילויים אך ההנהגה של המדינה כ"כ מפחדת מהיהדות ושונאת, וגם חלקים לא קטנים מהציבור הדתי ואפילו רבנים ואפילו חשובים נגועים ביחס שלילי ממגוון של שיקולים כלפי גילוי הכלים עד כי יש שיגדירו עניין זה כחשש מהפיכת הכלים לעבודה זרה...
עלינו להפסיק לחשוש ולא להפוך את יראת ה' שלנו לפחד מלאבד את יראת ה' שלנו.
אינני דואג איך יגעו בכלים ולא דואג לאן יביאו אותם כי לא צריך להביא אותם לשום מקום ממקומם בשלב הראשון. זה יכול לחכות עד לאחר שיבנה המקדש.
העיקר הוא עצם גילוי הכלים והידיעה הברורה שהם קיימים ולא איזה מיתוס או אגדה.","209","","1191","True","True","False","","78","87.71.92.158","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86398","86396","להשגת המטרות","27/01/21 13:58","יד שבט","תשפ"א","13:58","אור חדש","שכתבת ניתן להכנס גם בטומאה לקה"ק שאין לך הכשר בניה גדול מזה
והאוסרים לא נתנו שום סיבה קונקרטית לאיסור אלא רק חששות רחוקים ושום תשובה להתר לצורך בניה ושיטתם תמוהה ובעיקר מעקבת הבניין כידוע לפקוחי העינים (אלא שייתכן שסבורים שאין לבנות לפני שמגיעים למדרגה כלשהי והדברים תמוהים)","458","","1191","True","True","False","","58","93.172.49.95","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86402","86399","מדרש תמוה","27/01/21 16:33","יד שבט","תשפ"א","16:33","אור חדש","כדרך המדרשים המאוחרים
עכ"פ צריך מקור רציני הרבה יותר ממדרש זה כדי לבטל החיובים והמצוות המוטלים על ישראל וכפי שהתבארו ביד החזקה של הרמב"ם בספרים עבודה קרבנות וטהרה והכוללים מאות מצוות מהתורה

מי שמסוגל לבטל כל זאת במחי יד על סמך מדרש נעלם לא יוכל עוד לפצות פיו על שום חפיפניק שמקל באיזה סעיף של מנהג דרבנן או אף על רפורמי גמור אחרי אשר ביטל ללא ביסוס כשליש ממצוות התורה","458","","1191","True","True","False","","82","93.172.49.95","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86415","86402","אינך מובן...","27/01/21 22:44","יד שבט","תשפ"א","22:44","עומריאל","בס"ד

לא הבנתי את תוכן תשובתך ידידי,
אין זה סותר כלל וכלל את חיובי ישראל כמבואר ביד החזקה לכשיגיע הזמן בב"א,כבודו ראה בכלל מה הדגשתי בכוונה לידידינו עלי? ולמה בכלל הבאתי מדרש זה שמקורו נאמן וחזק? לא כתוב שום הלכה ושום חיוב ושום מאות מצוות מהתורה שקשורות להוצאת הכלים הגנוזים מתחת להר הבית ולעזרה,ולכן תגובתך אינה מובנת.
ומחמת הרישא של תגובתך נולדה אתמהה עצומה עוד יותר על הסיפא שלה שכן אותם חפיפיניקים ורפורמים אינם צריכים שום "מדרש נעלם" (לדבריך) בכדי לכפור לא בכשליש ממצוות התורה אלא בכל התורה כולה.
תעיין בתשובה שוב ותראה שלא ירדת כלל לסוף דעתי.","1347","","1191","True","True","False","","40","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86417","86415","תעמיק ראות","27/01/21 23:01","יד שבט","תשפ"א","23:01","אור חדש","ותראה שטענתך שאין צורך לעלות להר ולהסתבך בטומאה להוצאת הכלים (שהרי יתגלו לבד בהגיע זמנם) הינה הבסיס למחשבת האומרים אין לעלות ולפעול לדחיקת הקץ ובניין המקדש על קיום כל מאות מצוותיו עד שיתגלה בהגיע זמנו","458","","1191","True","True","False","","63","93.172.49.95","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86419","86417","עדיין אינך מובן...","27/01/21 23:34","יד שבט","תשפ"א","23:34","עומריאל","בס"ד
לאן כבודו חותר? עלי העלה פה שאלה שקשורה לסוגייה בגמרא עם נפק"מ להלכה לעתיד לבוא והשבתי לו שלא תיהיה לו שום בעיה הלכתית הנוגעת לטומאה בנוגע לכלים הגנוזים כיוון שזה יקרה מאליו בעזרתו יתברך,איפה כאן הבעיה? איני מבין...יש מדרש מוסמך (שלדעתך אינו מוסמך נגיד ) שסמכו עליו עוד רבים מהאחרונים (ולא קראו לו ,כדבריך,"מדרש נעלם") שלפיו תיהיה תשובה מספקת וטובה למה ששאל עלי ותפתור לנו את עניין הטומאה מתחת להר הבית. זה הכל! וכבודו לצערי יורה לכיוונים אחרים של "בסיס למחשבת האומרים" ו"דחיקת הקץ" ו"מאות מצוות",ממש בבחינת פתח בכד וסיים בחבית! מי דיבר ומי כיוון לשם.
וגם לו ייצוייר כדבריך שיש בסיס לאותן מחשבות שהזכרת לעיל אז כבודו כבר מכניס אותנו לפולמוס אחר לגמרי האם מותר לעלות להר הבית או לא ובוודאי שאין זה המקום לדון בכך כי לא למטרה זו פתח עלי את האשכול ולכן בתשובתי אליו ,אם תעמיק,תראה שאין שום נגיעה וקשר לעיניין עליה להר הבית(וגם לא בסיס מחשבתי לדעה שסוברת שאין לעלות להר הבית כיוון שבפולמוס ההלכתי הנרחב לא יחשב דבר כזה כמקור ואף כראייה מכרעת או מצטרפת לפסיקת ההלכה שאסור לעלות להר הבית).","1347","","1191","True","True","False","","40","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86420","86419","בקצרה","27/01/21 23:46","יד שבט","תשפ"א","23:46","אור חדש","נניח וכדברי עלי מציאת כלי המקדש תקדם מאד את בניינו (סברא מסתברת)
האם בהינתן ההנחה הזו מוטל עלינו לחפש הכלים לקרב הבניין ולפעול לקיום כל המצוות התלויות בו?
או שמא פטורים אנו מכל הנל בדל מדרש שלא היה מוכר לראשונים ושניתן להבין ממנו שזה תפקידם של נביאים וכהנים מלפני אלפי שנים להשיב לנו אותם כלים?

כמובן שהשאלה הנל הינה פן אחר לשאלה היסודית של חיובנו בפעולה עצמית לקידום הגאולה והשבת חיי התורה בלא סמיכה על הנס","458","","1191","True","True","False","","65","93.172.49.95","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86423","86420",">>>>","28/01/21 00:14","טו שבט","תשפ"א","00:14","עומריאל","בס"ד

כבודו חותר לצערי למחוזות אחרים...אל תבין מה שאתה רוצה להבין אח יקר,
מחילה מכבודך ומכבוד תורתך אבל אתה מייצר נפק"מ שלא קשורות לנושא וזה גורם לסטייה מהשאלה של עלי...השאלה הייתה נטו על עניין הטומאה שמחמתה תיווצר כביכול בעיה להגיע לכלים הגנוזים לעתיד לבוא,ומה כבודו רוצה??? מי הזכיר וכיוון לבניין בית המקדש? מי דיבר על החובה המוטלת (אם יש כזו בכלל) לחפש? מי דיבר על לפעול לקיום כל המצוות התלויות בו? מי ביקש ממך כל זאת?

והרי מדבריך אלו שהעלת תצא באמת נפק"מ למה שכבר הזכרתי מקודם...הפולמוס האם מותר לעלות להר הבית או לא כי זה וזה חד הם,עלייה להר הבית והאם יש חיוב בפעולה עצמית לקידום הגאולה בצורה שאתה מציג זה דבר אחד שתליא האי בהאי,ועל זה כתבתי שאין עניין להיכנס לזה כי לא זה המקום ולא זאת הייתה כוונת עלי לא בהסתמך על... ולא בהנחה ש... ולא נניח ש... פשוט להישאר ממוקדים זה הכל.(בשמחה אשמח להתפלמס איתך לאורך ולרוחב בכל נושא בנין בית המקדש והר הבית מדברי התלמוד ועד אחרוני זמנינו...תפתח אשכול מתאים ונגדיל שם תורה ונאדירה)

נ.ב-לא כל מדרש או מימרת חז"ל שלא קיבלו התייחסות בראשונים משמעות הדבר שאינם מוסמכים,לא הכל הגיע לידי הראשונים כידוע....ר' אברהם בנו שלא הגר"א חקר מדרש זה לעומקו ולשורשו והביאו לאור ואישר שזה מדרש אמת והרבה נמשכו אחריו.","1347","","1190","True","True","False","","29","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86424","86423","חלוקתך לא מובנת","28/01/21 00:24","טו שבט","תשפ"א","00:24","אור חדש","עלי טען שכדי שלעת"ל יוכלו לבנות המקדש יצטרכו קודם למצוא הכלים ולשם כך יצטרכו להכנס בטומאה למחילות ולכן מובן למה לא התקדשו

השבתי בקצרה שזה לא נכון כי ברגע שהמטרה הינה לשם בניה טומאה לא מעכבת

נכנסת וטענת שאין צורך בדיון כי הכלים יצוצו מעצמם בנס בהגיע זמן הבניין וביססת זאת על מדרש שהיה נעלם

כמובן שהערתי כמתחייב שהערתך מניחה שדי במדרש כזה לרפות ידנו מלחפש הכלים ולבנות המקדש היום ככל שיש לאל ידינו גם ללא גילוי ניסי, והערתי שזו גישה תמוהה המוותרת על בניין המקדש על כל מצוותיו רק כדי לחכות לאיזה נס שמוזכר במדרש נעלם ולא מופיע בחזל שדיברו על הבניין ולא הוזכר בראשונים ולא נפסק כך ברמבם

נסיונך לטעון שאסור היה לי להעיר הדברים באשכול הזה תמוהה ביותר","458","","1190","True","True","False","","65","93.172.49.95","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86425","86424",">>>>","28/01/21 00:42","טו שבט","תשפ"א","00:42","עומריאל","בס"ד

עלי לא הזכיר מאומה על בנין בית המקדש,תדייק בדבריך!
עלי חתר לנקודה ברורה שכתובה שחור על גבי לבן,איך מגיעים לכלים הגנוזים ומתגברים על בעיית הטומאה? אולי כבודו נביא ויודע שכך הייתה כוונת עלי? אני אשמח לשמוע מעלי בעצמו לאן הוא חתר מעבר למה שכתוב כאן.
בכל מקרה המדרש הזה כלל לא מהווה בסיס הלכתי של אחת השיטות הנוגע להתייחסותינו לבנין בית המקדש וקידום הגאולה בפועל, אבל להבנתך שהוא כן נוקט עמדה מסויימת אז בוודאי ובוודאי שהוא אינו לבד ואיך נעלם מכבודו רש"י המפורסם בסוכה מ"א ע"א ד"ה אי נמי שעתיד לרדת משוכלל מן השמיים והרבה ראשונים הלכו אחריו ואיך נעלם מכבודו דעת הרמב"ם בהלכות מלכים פרק יא הלכה א' שפוסק חד משמעית שמלך המשיח הוא זה שיבנה את בית המקדש ופועל כל הפעולות להחזיר העבודה לתיקונה והגם שלדעתו אין המקדש ירד מן השמיים אבל מאידך גיסא בוודאי אין דעתו לפעול עצמאית לבנייתו כיוון שצריך להמתין למשיח.ועוד נעלם מכבודו זוהר בראשית כח. וכן בדף קנ. וגם בדף רכא. שכותב במפורש שבית המקדש יבנה ע"י הקב"ה בעצמו עיי"ש וכן משמע מדברי המדרש תנחומא (סוף פרשת פקודי). אז מדרש זה שסומך על התגלות ניסית ללא עזרה פיזית מאיתנו אינו לבד מסתבר ויש לא הרבה על מה להישען ועל מה לסמוך(וכמובן שהם נשענים עליו כי הוא מדרש והם הגיעו אחריו)...וגם אם דעתך נוטה אחרת בהשקפה ובהלכה מכל מקום אין מדרש זה עוד לבד ויש לו אח ורע חד משמעית.","1347","","1190","True","True","False","","29","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86429","86425","זו אולי המשמעות","28/01/21 07:58","טו שבט","תשפ"א","07:58","עלי","של המזמור מתהלים שאנו אומרים בשיר של יום ראשון ובהכנסת ס"ת לארון, מזמור הנראה בנוי משנים-שלשה חלקים שלכאורה ובמבט ראשון אין שום קשר ביניהם :
תהילים כד
א לְדָוִד מִזְמוֹר לַה' הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ. ב כִּי-הוּא עַל-יַמִּים יְסָדָהּ וְעַל-נְהָרוֹת יְכוֹנְנֶהָ.
ג מִי-יַעֲלֶה בְהַר-ה' וּמִי-יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ. ד נְקִי כַפַּיִם וּבַר-לֵבָבאֲשֶׁר לֹא-נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה. ה יִשָּׂא בְרָכָה מֵאֵת ה' וּצְדָקָה מֵאֱלֹקי יִשְׁעוֹ. ו זֶה דּוֹר דֹּרְשָׁו מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה.
ז שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָםוְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד. ח מִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד ה' עִזּוּז וְגִבּוֹר ה' גִּבּוֹר מִלְחָמָה. ט שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד. י מִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד ה' צְבָקוֹת הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה.

אבל בשעה שרצה דוד הע"ה לבנות את המקדש החל בשיתין שהם פירי הניקוז ומחילות שאמורות להימצא תחת המקדש ובעומק השיתין הגיע בחיפושיו עד התהום בה נאספים מי הנגר העיליים כים ונהר וזו תחילת המזמור. ואח"כ עלה במעלות אל פני השטח וחשש שמי התהום יציפו את המחילות ושאל לעזרה מאדם ישר והגון ש'יסתום' את המים מלעלות אבל לבסוף נעזר באחיתפל היועץ שלא היה נקי כפים ובר לבב, כידוע, ולבסוף משהכין את יסודות המקדש לבנו הכין גם את שארית המזמור לכניסת ארון הברית לבנין שייבנה לאחר שתהא מנוחה לעם ישראל ממלחמותיו שבהן יעזור הקב"ה להביא לניצחון.
כפי שדהע"ה החל את בנין המקדש מלמטה למעלה, מהשיתין אל הבנין שעל פני השטח, כך מן הסתם יהיה לעת"ל, שתחילה צריך למצא את מה שבמחילות ואח"כ ניתן יהיה לעלות ולבנות מעל פני השטח.","209","","1190","True","True","False","","94","87.71.78.248","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86430","86425","[ללא נושא]","28/01/21 08:16","טו שבט","תשפ"א","08:16","אור חדש","א: עקרונית- לא ברור מה הנ"מ מה בדיוק עלי שאל, מותר לי 'לפתוח חלון צדדי' באשכול במיוחד אחרי הערה שמדובר בשאלה צדדית

ב: ולגוף הדבר- ברור שכשעלי דן בחיפוש אחר הכלים והתועלת מזה התכוון לא לשם ארכאולוגיה אלא כבסיס לבניין וכיצד ניתן להתחיל בכך למרות הטומאה

ג: דברי רש"י שפירש מה שפירש בגמרא והתעה(כדברי הרא"ש) אחריו רוב הראשונים כבר נדונו כאן באריכות וכן הובאו שם המקורות האפשריים לדבריו
בקצרה ניתן לראות בזה","458","","1190","True","True","False","","63","77.139.145.160","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86458","86429","תיקון קטן","29/01/21 00:24","טז שבט","תשפ"א","00:24","עומריאל","בס"ד

אבקש לתקן את דבריך קמעה כיוון שזה לא הפירוש הנכון למעשה שהבאת מדוד המלך ע"ה ולפי זה גם הצעת הפירוש לעתיד לבוא לא כל כך מדוייקת כיוון שיש ירושלמי ובבלי שמביאים את המעשה הזה כמעט באותו סגנון ,ירושלמי , סנהדרין, פ"י, ה"ב, כ"ט, ע"א
וכן בבבלי, סוכה, נ"ג, ע"א ושם כתוב במפורש שמה שאמר דוד על כל מעלה ומעלה שהעמיק(לירושלמי)או שהגביה(לבבלי) זה "שיא המעלות" וסה"כ הוא אמר ט"ו שיר המעלות הידועים לנו מהתהילים ליום שבת.
את המזמור שכבודו ציין דוד אכן חיברו בכדי שיאמרו אותו בשעה שיכניסו את ארון הברית לבית קודשי הקודשים כפי שהזכרת ועיין רד"ק על הפסוק הזה ודו"ק.","1347","","1189","True","True","False","","35","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86456","86430",">>>","28/01/21 23:47","טו שבט","תשפ"א","23:47","עומריאל","בס"ד

א.עקרונית-בשמחה רבה,כבר אמרתי שאשמח שתפתח אשכול ונדון על כך לאורך ולרוחב אבל שזה יהיה אפקטיבי ומועיל לאשכול הראשי שעלי פתח ולצערי זה לא היה כל כך קשרו.

ב.לגוף הדבר -כבודו ממשיך לנבא נבואות סרק ,תשאל את עלי בעצמך מה הייתה כוונתו הטהורה בשאלתו ואחר כך תוכל להיות בטוח בעצמך שלכך הוא התכוון ולא על סמך השערה תבנה עולמות שעוד לא התחילו.

ג.הניחא למ"ד שפירוש רש"י ותוס' הם כפי שהארכת בלינק ששלחת לי כיד ה' הטובה עליך באריכות יתרה ולדעתי קצת מיותרת אבל בכל זאת הניחא, אבל חוץ מרש"י ציינתי לכבודו עוד המון מקורות שבוודאי לא משאירות מקום לדעה שיש לנקוט על דעת עצמינו פעולות בהר הבית או בבניין בית המקדש כפי שכבודו חפץ ורוצה. גם לדעת הרמב"ם וסיעתו ,לא תיתכן שום בנייה ופעולה לבנין בית המקדש ללא משיח!

ואגב אזכיר פה שישנה תשובה ישנה של המקובל הרה"צ הרב מרדכי אליהו זצוק"ל כ"ז תשרי תדש"ן ששם עונה באורך בעניין זה ודוחה הרבה טענות על פירוש רש"י כפי שטענת בלינק ששלחת לי ומביא ראיות רבות(חלקים זכיתי לזכור ולהביא כאן)כפירוש רש"י ותוס' שהדברים מפורשים שחור על גבי לבן שמקדש שלישי ירד מוכן ויבנה ע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו...הטענה שרש"י הטעה את הראשונים היא דחוקה מאוד מאוד כיוון שדעת התוס' עימו ורש"י ותוס' גופא מניין להם זאת? אלא וודאי שיש להם משענת חזקה מאוד של דברי חז"ל מפורשים הן במדרש והם בזוהר הקדוש ועוד כהנה וכהנה ראיות מדברי חז"ל ואחריהם נמשכו רש"י ותוס' ורוב הראשונים ואין טעות ולא שגיאה בדיבריהם ח"ו אלא דברי אלוקים חיים!

ותא חזי לשון הזוהר במדבר, פרשת פנחס דף רכא ע"א:
"...ועד כען לא הוה בעלמא, דאפילו קרתא דירושלם לא ליהוי אומנותא דבר נש, דהא כתיב (זכריה ב, ט) 'ואני אהיה לה נאם ה' חומת אש סביב' וגו'. אי לקרתא כתיב הכי, כל שכן ביתא, דאיהו דיורא דיליה" והבן היטב ידידי!
ואחרי זה נמשך רש"י ותוס' וכל הראשונים והדברים ברורים.
וכך היא גם דעתו של הרב זצוק"ל בסוף תשובתו(ועיי"ש למה הוא לא נקט כדעת הרמב"ם) ושל עוד המון אחרונים שכך מסבירים בדברי רש"י ותוס' ולא כדברי כבודו.","1347","","1190","True","True","False","","28","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86460","86456","הערה קטנה","29/01/21 00:42","טז שבט","תשפ"א","00:42","אור חדש","אך חשובה
לא טענתי שרש"י הטעה את הראשונים

מלבד זאת לא מצאתי שום חידוש באריכות דבריך שכאן ויש בדברים שהתבררו באשכול הארוך התייחסות להכל עם הנימוקים לצדד במאירי דווקא וכן דחיית ראייתך הקלושה והחא נכונה מהרמבם","458","","1189","True","True","False","","62","77.139.145.160","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86461","86460",">>>","29/01/21 01:10","טז שבט","תשפ"א","01:10","עומריאל","בס"ד

סליחה,כבודו כתב שרש"י התעה(כדברי הרא"ש) את הראשונים לא?
ולא באתי לחדש שום דבר כיוון שהדברים ידועים למפורסמים ובאשכול ישנם המון ראיות דחויות ואי התייחסות למקורות חז"ל הרבים שכותבים מפורשות לא כמוך.
ומילא אם דחייתי הייתה נשענת על קנה רצוץ אז החרשתי אך כבודו יעיין היטב אצל הגדולים מאיתנו בתשובתו של הרשל"צ מרן הרב מרדכי אליהו זצוק"ל ויראה היטב דברים לאשורם כולל מהי כוונת הרמב"ם וכן מהי כוונת רש"י ותוס' ומהי דעת תורה של הרב הלכה למעשה בזמנינו וכן כבודו יעיין בשו"ת יביע אומר של הרשל"צ מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל שגם דעתו כך באופן ברור וכן דעת בנו ממשיך דרכו הרשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א בדעת הרמב"ם ובדעת רש"י ותוס' ובדעת שאר הראשונים.

וכבר הקדים ואמר בנחרצות הרב הראשי הראשון הראי"ה קוק זצוק"ל ב'אגרות' חלק ב', סימן רפ"ה "חרדה גדולה על כניסת איש מישראל לשטח הר הבית, עד כי יצא מגדרו הטהור וכתב בזו הלשון: "לבי נמחץ מאוד מפני חילול השם של היותו במקום המקדש, וביותר על מה ששום איש לא העיר אותו שהוא דבר אסור" עכ"ל.

ובסוף תשובתו בשו"ת 'משפטי כהן' (עניני ארץ ישראל סימן צ"ו) כתב לאסור הכניסה למקום המקדש בזמן הזה, וכפי שהיה מזהיר על זה הרבה במודעות ובכרוזים שנתלו בירושלים בשמו, כי כל שטח הר הבית אסור בכניסה בזמננו. ובסיום תשובתו כתב וז"ל :"כי עד ביאת משיח צדקנו, אז כל ישראל חברים יתאגדו לאגודה אחת לכוון את לבם לאביהם שבשמיים, בלא פרץ ובלא יוצאת, בלא שום הריסות גדר ובלא שום חשש איסור של חילול הקודש וטומאת מקדש וקדשיו, כי אם ביראת השם טהורה ובאמונת אומן בדבר השם הנאמן לעד, וברוח קדושה וטהרה ובחיי נועם ושלום רב לכל עם השם הגוי כולו, העומד להיוושע בקרוב בימין השם רוממה העושה חיל, תשועת עולמים" עכ"ל.
וכבר בזמנו העירו להראי"ה קוק כי מצד כבוד האומה מן הראוי להקל בזה באיזה אופנים, ועל זה השיב הראי"ה באגרתו (הלכה ד' בספר 'מלכי בקודש', חלק ד') בזו הלשון: "ולעניין כבוד האומה, לעניות דעתי יותר היה כבוד הכלל ניכר, אם נשתדל שימסרו בידינו בדרך קניין את החצרות הסמוכות להכותל הקדוש, ועל מקומם נבנה בית כנסת אחת מפוארה" עיי"ש.

דברים מפורסמים וידועים לכל ואין כל חדש תחת השמש ידידי ,ולכן ישמע חכם ויוסיף לקח, וכל זה סופו נעוץ בתחילתו אם תרצה,שאותו מדרש שמעיד שכלי המקדש הגנוזים יעלו מאליהם מאשש ועולה בקנה אחד עם דעת רש"י ותוס' הנ"ל ועם דעת רוב מקורות חז"ל כולל הזוהר הקדוש שהדברים יפעלו ויתממשו בידי הקב"ה ולא בידי אף אחד אחר ומילמא ההשתדלות צריכה להיות באופן אחר כידוע.ואכמ"ל.","1347","","1189","True","True","False","","57","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86464","86461","שים לב","29/01/21 03:47","טז שבט","תשפ"א","03:47","אור חדש","להבדל בין מה שכתבתי למה שאתה טוען שכתבתי","458","","1189","True","True","False","","61","93.172.49.95","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86469","86464","<<<","29/01/21 13:33","טז שבט","תשפ"א","13:33","עומריאל","בס"ד

הבנתי,
ממנ"פ לגבי כל שאר הדברים שכתבתי בנושא עליה להר הבית ונקיטת פעולות כאלו או אחרות לבנין בית המקדש ומציאת הכלים הדברין ברורים כפי שנ"ל.","1347","","1189","True","True","False","","29","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86471","86469","שמח שברור לך","29/01/21 14:09","טז שבט","תשפ"א","14:09","אור חדש","תוכל א"כ ליישב כאן בצורה קצרה ופשוטה קושיות הערל"נ?

וכן להסביר כיצד ניתן לוותר על מצוות גמורות על סמך מדרשי אגדה?

תודה רבה","458","","1189","True","True","False","","61","93.172.49.95","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86482","86471","פשוט","31/01/21 00:19","יח שבט","תשפ"א","00:19","עומריאל","בס"ד

בערוך לנר על מסכת סוכה שם דף מ"א הביא ראיות שיבנה ביהמ"ק לעתיד בידי אדם, והכריע דתרווייהו איתנהו, שקודם יבנו בנין ממש בידי אדם, ואח"כ יבוא הביהמ"ק של מעלה לתקן הבית שנבנה כנשמה בתוך הגוף, ובמו שירד במשכן ובמקדש האש של מעלה בתוך האש של הדיוט שנבער בעצים. גם בייטב פנים הביא כעין זה מאיזה ספר, אבל זה מספיק רק לתרץ שלא תיהיה סתירה מדברי חז"ל במדרש שיבוא בנוי ומשוכלל מלמעלה. אבל דעת רש"י ותוס' א"א ליישב בהכרעה זו שהרי כתבו שבשביל כן אפשר שיהיה נבנה ביו"ט ובלילה כיון שאינו בידי אדם, ואם צריכין שיהי' קודם בידי אדם אינו מתורץ כלל.

ובערוך לנר דחק מהאי טעמא לבקש תירוץ אחר על קושיית רש"י ותוס' אמנם כיון שרש"י ותוס' והרשב"א והריטב"א נתכוונו לדעה אחת בתירוץ זה, אין להעלות על הדעת לחלוק עליהם וצריך למשכיני אנפשין לתרץ דבריהם.
ומימלא גם תמיהתך בסיפא לא שייכת כי אתה בונה מגדל על הערוך לנר והמגדל עוד בכלל לא נבנה.

ואציין לך אגב ללכת ולעיין בתשובה בספה"ק שו"ת בנין ציון ושם מובאת תשובתו של הערוך לנר גבי הקרבת קורבנות על מזבח במקום המקדש בזה הזמן ועוד נקיטת פעולות כאלו ואחרות טרם ביאת משיח,אולי משם הדברים אצל כבודו קצת יקבלו איזון.","1347","","1187","True","True","False","","31","93.173.111.9","0","86392","פסחים|סז ע"א",""),new Message("86486","86482","לא הועלת בדבריך","31/01/21 03:02","יח שבט","תשפ"א","03:02","אור חדש","הערל"נ הביא קושיות על שיטת רש"י (שאחריה נמשכו שאר הראשונים כעדות הרא"ש- (כלומר יש כאן רק דעה אחת כמבואר בסנהדרין))
מי שירצה לפסוק כרש"י חייב קודם לבאר כיצד מיישב הקושיות (וכיון שנראה שפשוט לך כרש"י ביקשתי שתבאר לי כאן כיצד יישבת אותן בדבריך שלעיל זה נעדר)

הדבר היחיד שהוביל את רש"י לפרש כפי שפירש זו הקושיה 'כיצד ייבנה ביו"ט' כמבואר בדבריו
המאירי מיישב שאלת רש"י בפשטות בלא להזדקק להמצאה הנוגדת דברי חז"ל רבים וממילא לא קשות עליו קו' הערל"נ

ממילא פשוט שיש להעדיף את הלישנא של המאירי שאין בה קשיים ע"פ תרוץ רש"י המוקשה מאד","458","","1187","True","True","False","","66","89.138.138.243","0","86392","פסחים|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);