var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86395;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86395","0","ברכות סב ע"ב - "ורקיקה מקל וחומר ממנעל".","27/01/21 12:34","יד שבט","תשפ"א","12:34","דניאלראובן","ראשית כל, רציתי להגיד תודה לכל העונים. יישר כח גדול!

רבא אומר שרקיקה מותרת בבית כנסת, והוא לומד את זה מקל וחומר ממנעל.
זה לשון הברייתא: "ורקיקה מקל וחומר ממנעל, ומה מנעל שאין בו דרך בזיון, אמרה תורה "של נעליך מעל רגליך", רקיקה שהיא דרך בזיון לא כל שכן".

השאלה שלי היא: איך לומדים מכאן שרקיקה מותרת בבית הכנסת?!
הרי רואים מכאן שרקיקה היא דרך בזיון!

זה שמותר ללכת עם נעליים בבית כנסת, זה אפשר להבין. אבל מהיכא תיתי שרקיקה גם תהיה מותרת?","1298","","1188","True","True","False","","446","212.76.118.96","0","0","ברכות|סב ע"ב",""),new Message("86400","86395","בית המקדש ובית הכנסת","27/01/21 15:06","יד שבט","תשפ"א","15:06","עומריאל","בס"ד

ר' דניאל היקר,
הגמרא גופא מחלקת בזה ,שיש הבדל ברור בין בית המקדש לבין בית הכנסת והראיה ממנעל בק"ו.
וראה בערוך השולחן או"ח קנא,ט מה שכתב שם לעניין שבית המקדש קדושה יתירא אית ביה משא"כ בבית הכנסת שאין קדושתו כקדושת בית המקדש (ואדרבה יש סברא שאם לא ירוק זה יבלבל אותו בתפילה),בית המקדש הוא בית ה',
העומד בהר הבית מתארח בהיכל המלך ומחוייב להתנהגות הראויה לארמונו של מלך. בית כנסת אינו בית ה' כביכול(ובערוך השולחן הנ"ל ככה מבין שמה שאדם נוהג או לא נוהג לעשות בביתו דרך כבוד כך צריך לנהוג או לא לנהוג בבית הכנסת עיי"ש), אלא כביכול הקב"ה בא ומתארח בביתנו. רמת ההתנהגות הראויה בו מקבילה לרמה ההתנהגות הראויה לבית של בשר ודם. רקיקה ומנעל מקובלים בבית של בשר ודם, ולכן אינם מהווים ביזוי לכבוד בית כנסת, קפנדריא אינה מקובלת בביתו של בשר ודם, ולכן מהוה ביזוי לכבוד בית כנסת.","1347","","1188","True","True","False","","29","93.173.111.9","0","86395","ברכות|סב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);