var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86599;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86599","0","מדוע לא ניסו","04/02/21 12:09","כב שבט","תשפ"א","12:09","עלי","בדפים האחרונים יש מספר מחלוקות עם מסקנות מנוגדות להלכה, של האמוראים, בהן ניתן היה לכאורה לברר את המציאות ע"י ניסוי ובדיקה. לא בוצע שום ניסיון לברר את המציאות או לפחות לא מדווח על כך. בכל זאת נפסקה ההלכה.
כיצד נפסקה ההלכה אם המציאות לא התבררה, ומאידך אם בעקבות בירור מציאותי נפסקה ההלכה, מה מקום יש להשאיר את הדברים כמחלוקת לאחר שהמציאות עצמה התבררה באופן מוחלט ?
אם ההלכה נפסקה שלא לאחר בירור המציאות, מה יקרה אם כיום מישהו יבדוק את הדברים באופן מדעי ?
למשל (: רַב אַחָא וְרָבִינָא חַד אָסַר וְחַד שָׁרֵי מַאן דְּאָסַר מִצְמָית צָמֵית וּמַאן דְּשָׁרֵי מִישְׁאָב שָׁאֵיב וְהִילְכְתָא מִישְׁאָב שָׁאֵיב )","209","","1180","True","True","False","","380","84.110.114.25","0","0","פסחים|עה ע"א",""),new Message("86604","86599","[ללא נושא]","04/02/21 17:00","כב שבט","תשפ"א","17:00","אור חדש","אם בדקת ובקמח שלך זה נספג וודאי שייאסר ואילו זב תוכל להתיר
פשוט בגלל שאם נפסק לאסור משום נספג מוכח ששלך זה לא כמו בנדון הגמרא ולהפך


גם מחלוקתם תוכל לפרש באותה צורה, אין מחלוקת, לשניהם תלוי אם נספג או לא
אז במה נחלקו?
כשלא ברור לך המציאות, האם אפשר לומר שמסתמא בסדר או שיש להחמיר בשאלה זו","458","","1180","True","True","False","","86","77.139.145.160","0","86599","פסחים|עה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);