var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86640;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86640","0","הדף בחמש נקודות","08/02/21 10:28","כו שבט","תשפ"א","10:28","דניאל קירש","דף עט - נטמא רוב הקהל או מחצה מהקהל
1. במשנה למדנו שבשאר קדשים חוץ מפסח אם נשאר רק חלב זורקים את הדם. המשנה היא כרבי יהושע שסבור כן. לדעתו צריך או כזית בשר או כזית אימורים, ובעולה אפילו חצי זית בשר וחצי זית אימורים, אבל אם יש רק מנחת נסכים אין זורקים את הדם. כל זה למד מהפסוקים.
2. משנה: נטמא קהל או רובו או שהיו הכהנים טמאים והקהל טהורים יעשו בטומאה נטמא מיעוט הקהל הטהורין עושין את הראשון והטמאין עושין את השני.
3.התחדש בברייתא שעושים בטומאה אם כלי השרת טמאים. נחלקו האמוראים לשיטה שטומאה דחויה בציבור (וצריך לחזר מה שאפשר על טהרה או טומאה קלה) באיזה טומאה נטמאו הכלים. לרב חסדא - אם הסכינים נטמאו באב הטומאה עושים בטומאה, אבל אם נטמאו בשרץ שמטמא רק את הבשר, עושים הטהורים פסח ראשון עם בשר טמא והטמאים יידחו לשני כי אין להוסיף טומאת הגוף החמורה שהיא בכרת על טומאת הבשר שהיא בלאו. לרבא יעשו כולם בטומאה כי אם אין איסור לאכול בשר טמא אין גם איסור לאדם הטמא לאכול.
4. כאשר יש מחצה טהורים ומחצה טמאים יש שלש שיטות: א. רב - מחצה כרוב ויעשו כולם בראשון, הללו לעצמם והללו לעצמם. ב. רב כהנא לישנא א - הטהורים יעשו פסח ראשון והטמאים יידחו לפסח שני. רב כהנא לישנא ב - הטהורים עושים פסח ראשון והטמאים לא עושים לא ראשון ולא שני. יש ברייתא שמסייעת לרב. יש ברייתות שמסייעות לשתי הלישנות של רב כהנא אלא שניתן להסביר אותם אחרת.
5. נחלקו תנאים בדרשה בפסוק אם יחיד מכריע את הציבור לטומאה או לא.","1358","","1181","True","True","False","","341","212.76.119.227","0","0","פסחים|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);