var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86700;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86700","0","איך מותר לבייש את מי שנטמא פסחו","14/02/21 12:37","ב אדר","תשפ"א","12:37","איתןן","מעניין שהדין לשרוף באש ואמרו חזל מוטב שיפיל עצמו לכבשן האש..שיפיל עצמו לכבשן *האש*.. אם כבוד האדם ככ חשוב ויש כרבה ראיות מה פה לחרוג ולבייש","669","","1170","True","True","False","","340","147.161.8.69","0","0","פסחים|פא ע"ב",""),new Message("86701","86700","אין ממש בסיס להשוואה","14/02/21 16:25","ב אדר","תשפ"א","16:25","אבי גרינבלט","מה שאסור לכ"א , אינו מתייחס לצו התורה או חכמי ישראל.
בכ"א , האיסור נובע מזה שהמעשה אינו טהור ונקי משיקולים זרים, משא"כ בדברי תורה.","539","","1170","True","True","False","","71","77.124.115.70","0","86700","פסחים|פא ע"ב",""),new Message("86707","86700","שאלה יפה","15/02/21 00:35","ג אדר","תשפ"א","00:35","אור חדש","יש הבדל גדול, אצלנו מדובר בסנקציה הידוע לכל בטרם מעשה ולכן באה להרתיע ולהזהיר האנשים פן יגיעו למצב הבושה וע"כ מצפים שייזהרו ואף אחד לא יתבייש, בניגוד למצב בו אדם עומד בפני ברירה לבייש חברו בידיו, שבזה יפיל עצמו

וכמובן ששיימינג זה כלי שניתן לב"ד, להשליט משפט וצדק בין בני האדם, כלי זה אמור להיות בשימוש מדוד ומצומצם ככל האפשר אך כמו שיכולים להלקות אע"פ שזה סכנה שבהוספת מכה יהיה המכה רשע כך גם בזה","458","","1169","True","True","False","","98","89.139.84.148","0","86700","פסחים|פא ע"ב",""),new Message("86716","86707","האם יש חילוק בין טומאה במזיד, שוגג,אונס","15/02/21 10:52","ג אדר","תשפ"א","10:52","איתןן","לגבי שריפה, ביוש?","669","","1169","True","True","False","","51","147.161.12.217","0","86700","פסחים|פא ע"ב",""),new Message("86717","86716","לא מצאנו להלכה","15/02/21 11:23","ג אדר","תשפ"א","11:23","אור חדש","חילוק כזה
א: הגמרא יכלה להקשות מזה למ"ד 'לביישו'
ב: גם שגגה או אונס קל אפשר למנוע לפעמים ע"י זהירות יתרה (לא מחוייבת ולכן לא נקרא מזיד או פושע)
ג: אדם שהיה אנוס ממילא יתבייש הרבה פחות שהרי יש לו תרוץ טוב","458","","1169","True","True","False","","80","77.139.145.160","0","86700","פסחים|פא ע"ב",""),new Message("86722","86717","הניראות זהה -'העונש' ביוש אפילו לאנוס","15/02/21 13:23","ג אדר","תשפ"א","13:23","איתןן","מצריך עיון למה מותר לבייש.
ללא הבדל באשמה","669","","1169","True","True","False","","38","147.161.12.145","0","86700","פסחים|פא ע"ב",""),new Message("86723","86722","זה לא 'עונש'","15/02/21 14:42","ג אדר","תשפ"א","14:42","אבי גרינבלט","זו פעולה הרתעתית.
זה שלא רואים חילוק אינו אומר שאין כזה וצריך למצוא מקור שגם אונס גמור כלול שהרי אם רחמנא פטריה מן הסתם גם חכמים לא יעמידוהו לביישו על דבר שלא יכול היה להימנע כתוצאה מאונס גמור.
כאשר לומדים את הרמב"ם , קשה לכלול גם את מי שנאנס וקרבנו נטמא "שׂוֹרְפִים אוֹתוֹ לִפְנֵי הַבִּירָה בִּפְנֵי הַכּל כְּדֵי לְבַיְּשָׁן עַד שֶׁיִּזָהֲרוּ בּוֹ". כיצד ניתן להיזהר במה שלא ניתן לדעת שיקרה ולא ניתן לתיכנון ומשכך , מה תועיל בכה"ג הבושה ?","539","","1169","True","True","False","","59","77.124.115.70","0","86700","פסחים|פא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);