var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86708;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86708","0","שיטת רבינא באבר שיצא מקצתו","15/02/21 07:52","ג אדר","תשפ"א","07:52","עציוני","הגמרא מקשה, למ"ד אבר שאין עליו כזית בשר במקום זה ויש במקום אחר אין בו משום שבירת העצם, למה צריך לקלוף עד הפרק. רבינא מתרץ שמדובר בקולית, כלומר: עצם שבתוכה יש מח, הנחשב כבשר. על מנת שזה יהווה הסבר, חייבים לומר שמדובר במצב שבו יש לפחות כזית מח.
והנה, כמה שורות אחר כך, הגמרא שואלת לשיטת רבינא (שלא מדובר בטומאת בית הסתרים) מדוע החלק שיצא לא מטמא את החלק שבפנים, ועונה שמדובר שאין בו כזית בשר!
כיצד מסתדרים שני התירוצים יחד? אליבא דרבינא, באיזה מקרה בדיוק מדובר?","159","","1174","True","True","False","","425","212.150.66.161","0","0","פסחים|פה ע"א",""),new Message("86711","86708",">>>","15/02/21 08:52","ג אדר","תשפ"א","08:52","אבי גרינבלט","דין א. עוסק ביוצא לענין איסור שבירת עצם
דין ב. עוסק ביוצא לענין גזירת הטומאה של חכמים.
מה מכריח אותנו לחבר בין הדינים ?","539","","1174","True","True","False","","58","77.124.115.70","0","86708","פסחים|פה ע"א",""),new Message("86712","86711","אלה שתי אוקימתות","15/02/21 09:21","ג אדר","תשפ"א","09:21","עציוני","מבחינת התוכן ודאי שאין קשר בין הדינים. הבעיה היא ששניהם הובילו את רבינא להעמיד את הברייתא באוקימתא מסויימת, והאוקימתות לכאורה סותרות זו את זו.

ארחיב:
הגמרא מצטטת ברייתא: "אבר שיצא מקצתו חותך עד מקום שמגיע לעצם וקולף עד שמגיע לפרק וחותך".

הגמרא שואלת (למ"ד שאם אין בשר אין בעיה לשבור את העצם) למה צריך לקלוף עד הפרק, ורבינא מסביר שהברייתא הזו עוסקת במקרה בו יש כזית בשר - בתוך העצם.

לאחר מכן הגמרא מקשה על אותה הברייתא מה עוזרת השבירה הרי הצד היותא מטמא את הצד שבפנים. תשובת הגמרא (אליבא דרבינא!) היא שמדובר במקרה שבו אין שיעור כזית בבשר.

אם כן, מהו המקרה בו עוסקת הברייתא? אם אין כזית בשר, קשה למה צריך לקלוף עד הפרק, ואם יש כזית בשר אז יש בעיה של טומאה (למ"ד שיעורו בכזית).","159","","1174","True","True","False","","97","212.150.66.161","0","86708","פסחים|פה ע"א",""),new Message("86714","86712","לדייק","15/02/21 09:41","ג אדר","תשפ"א","09:41","אבי גרינבלט","א. זו המשנה בעמוד ב (לא ברייתא).
ב. יש שתי תשובות , כזית או כביצה.
"ולרבינא דאמר : חיבורי אוכלין , לאו חיבור הוא , מא"ל הא קנגע בהדי וקא מטמא ? אלא למאן דמתני בכזית דלית ביה כזית ומאן דמתני כביצה , דלית ביה כביצה".","539","","1174","True","True","False","","50","77.124.115.70","0","86708","פסחים|פה ע"א",""),new Message("86715","86714","ועדיין...","15/02/21 10:36","ג אדר","תשפ"א","10:36","עציוני","א. אתה כמובן צודק. טעות שלי (שלא משפיעה על השאלה).
ב. כתבתי במפורש שהשאלה שלי היא למ"ד טומאותו בכזית. אם טומאתו בכביצה אפשר להעמיד שיש יותר מכזית ופחות מכביצה (אמנם קצת דחוק שאנחנו עוסקים במקרה כזה נדיר, ושיודעים בדיוק את כמות המח שמסתתר בתוך העצם, אבל עם זה נסתדר). כיצד רבינא מעמיד את המשנה למ"ד טומאתו בכזית?","159","","1174","True","True","False","","90","","0","86708","פסחים|פה ע"א",""),new Message("86718","86715","[ללא נושא]","15/02/21 11:26","ג אדר","תשפ"א","11:26","אור חדש","יש כזית בפנים אין כזית במה שיצה לחוץ והיה מבחוץ","458","","1174","True","True","False","","68","77.139.145.160","0","86708","פסחים|פה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);