var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87448;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87448","0","אמר ר"א אמר רבי אושעיא כל שטיבולו במשקה צריך נט"י.","16/03/21 03:03","ג ניסן","תשפ"א","03:03","יואליש","- לכאורה המימרא הזאת נאמרה באופן כללי ולא בהכרח בהקשר של הטיבולים של ליל הסדר.. ומהיכן למד רב פפא מאותה מימרא שיש לשקועיה בחרוסת וכו'? אולי באמת לא צריך בכלל ליטול לאותו טיבול כי לא משקיע בחרוסת?

- מובא בכמה מקומות שהמשקים המחייבים נטילה לפני טיבול בהם, הם הז' משקים (י"ד שח"ט ד"ם).. אם כן לכאורה כשמטביל בחרוסת לא היה צורך לכאורה ליטול ידיים לפני..
וכאן רשב"ם פירש שנוטלים להטביל גם "ירק בכותח או בחומץ" והרי לכאורה זה לא מז' משקים.. ?! (אם כי כותח הוא מאכל העשוי מחלב אבל עכ"פ חומץ אינו שייך לז' משקים גם אם מדובר בחומץ יין, כי כבר השתנה מהותו לכאורה..🤔😕)
תודה מראש לעונים..","1404","","1144","True","True","False","","361","","0","0","פסחים|קטו ע"א",""),new Message("87451","87448","טיבול בחרוסת מצריך נטילת ידיים","16/03/21 04:18","ג ניסן","תשפ"א","04:18","יואליש","ראיתי אח"כ בתוד"ה "צריך לסמוכיה" בדף קטז. שמסבירים שכיוון שעושים החרוסת זכר לדם ומוסיפים בה גם יין, לכן מקרי דבר שטיבולו "במשקה".😊","1404","","1144","True","True","False","","45","","0","87448","פסחים|קטו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);