var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87654;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","44"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","17")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87654","0","חיוב מצה לראב"י","22/03/21 20:20","ט ניסן","תשפ"א","20:20","עציוני","שיטת רבא היא שמצה בזמן הזה דאורייתא ומרור דרבנן. הנימוק לכך הוא שהפסוק "על מצות ומרורים יאכלוהו" אינו מחייב אכילת מצה או מרור, אלא הוא דין בקרבן פסח, וכשאין פסח הוא לא תקף. לגבי מצה יש חיוב נפרד "בערב תאכלו מצות".
ראב"י חולק וסובר שגם מצה היא דרבנן. על פי פשט הגמרא, הוא מסכים לרבא בהסבר "על מצות ומרורים", אבל סובר ש"בערב תאכלו מצות" אינו חיוב נפרד לאכול מצה, אלא פסוק שבא לשלול את האפשרות שטמא ומי שהיה בדרך רחוקה יפטר ממצה כמו שהוא נפטר מפסח.
אולם, אם אנו מסכימים לרבא ש"על מצות ומרורים" אינו מקור לחיוב אכילת מצה, מהו החיוב שממנו אנחנו חושבים לפטור את הטמא? הרי באמת אין חיוב לאכול מצה, ומהיכי תיתי לחייב אותו?
אז נכון שהרשב"ם מסביר שמדובר בזמן שבית המקדש קיים, אבל עדיין זה לא מסביר - אם אין חיוב עצמאי לאכול מצה ללא הפסח, אז גם בזמן הבית אין כזה חיוב! מדוע העובדה שיש אנשים שמקריבים פסח גורמת לאחרים חיוב לאכול מצה?!","159","","1150","True","True","False","","456","46.117.165.233","0","0","פסחים|קכ ע"א",""),new Message("87658","87654","התקשתי בכך גם","22/03/21 21:03","ט ניסן","תשפ"א","21:03","אור חדש","אומנם תרוצו של הרשב"ם מוכרח לבאר דעת רבא ואף מדוייק בלשונו:
"בזמן דאיכא פסח יש מרור"
כלומר תולה בעצם קיום הפסח בזמנך, ואז או שיש לך 3 דאו' או רק המצה והמרור לבד

ולמה למד כך להרחיב החיוב לזמן שמתקיים חלקו של פסוק שייך לאותו תחום עלום של דרשת הפסוקים בידי האמוראים , עכ"פ לשיטתם הדבר מסתבר","458","","1150","True","True","False","","59","93.173.234.241","0","87654","פסחים|קכ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);