var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=89395;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","56"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("89395","0","קצת מוזר...","24/04/21 22:22","יב אייר","תשפ"א","22:22","צפון הבקעה","אני לומד את הגמרא בגף י"ג ותמה- למה מתייחסים לנשים כמו לחפצים?!","1332","","1103","True","True","False","","562","95.86.127.196","0","0","יומא|יג ע"א",""),new Message("89397","89395","מהיכן ההבנה הזו ?","24/04/21 23:03","יב אייר","תשפ"א","23:03","אבי גרינבלט","","539","","1103","False","True","False","","108","77.124.115.70","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89404","89395","פעם ראשונה שאתה נתקל בזה ?","25/04/21 00:33","יג אייר","תשפ"א","00:33","מרדכי דב זינגר","","807","","1102","False","True","False","","86","164.138.115.97","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89408","89395","כי זו היתה","25/04/21 01:18","יג אייר","תשפ"א","01:18","אור חדש","המציאות מימות עולם עד לפני לא הרבה שנים

הבת היתה רכוש אביה עד שנישאה ועברה להיות ברשות בעלה, בבעלותו, ממילא ממציאות זו נגזרו המון דינים

ב"ה שלך ולעוד המון אנשים מתוקנים בעולם וקצת בין תופסי התורה הדבר נראה מוזר ולא קביל יותר, זה סימן למיצוי גזרת אדה"ר ואשתו

לצערנו ולאסוננו, בכל תחומי החיים, לא זכינו עדיין שגדולי הדור ומנהיגיו יקבלו על עצמם המשימה הדחופה של החיית התורה מכח התושבע הבוחנת כל מציאות בעינים של תורה ומורה ההלכה המתאימה לאותה מציאות ממש אלא ברובם הגדול עדיין עסוקים בהוראת התורה המתה בכתב, כאשר לא בחינת המציאות וההוראה המתאימה לה לה עיניהם אלא העברת מסורת ההלכה הפסו'ה מדורות עבר

תפיסה זו הינה השורש היסודי לכל הרוחניים שבדור וממילא גם לכשלים המעשיים","458","","1102","True","True","False","","91","77.139.145.160","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89415","89395","[ללא נושא]","25/04/21 07:04","יג אייר","תשפ"א","07:04","צפון הבקעה","אחרי שהיא הגיעה לשיבה טובה עם בעלה הכה"ג- אני מבטיח לכם שהיא לא רוצה לקבל גט, גם אם זה רק למראית עין","1332","","1102","True","True","False","","68","95.86.127.196","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89426","89395","אף אחד לא אשם שאתה לא מנקה עצמך מטומאת","25/04/21 13:50","יג אייר","תשפ"א","13:50","אמלתראות","אף אחד לא אשם שאתה לא מנקה עצמך מטומאת הגויים וכל מחשבותיהם ע"ז והבל ורעות רוח, ואתה נותן גיבוי לנשים לחשוב כך.

מאיפוא לקחת המלים 'חפצים' לקודש קדשים? הקב"ה ומאור התורה יחזירכם למוטב, ונזכה לחיות חיי נבואה וקודש, ולא רק גיבוי לחיי הוללות וסלב שכל השערים וכל העבירות נפתחים ומותרים וחוקיים כלפיהם.

מבחיל לראות כזה בפורום של תורה.","267","","1102","True","True","False","","74","71.241.153.32","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89450","89395","בלי להיכנס לכל הדיון כאן...","26/04/21 08:48","יד אייר","תשפ"א","08:48","אחיקם קשת","אדם עושה תפקיד חשוב (לצורך החברה כולה, או לצורך זולתו, או לכל צורך חשוב) מתוך רצונו, גם כשזה קשה לו ומצריך הקרבה מסוימת.
האם זה אומר שהוא חפץ?
אדם זן את בני ביתו. האם זה אומר שהוא רק "כספומט"?
חייל משרת בצבא כדי שעמו ינצח, האם זה אומר שהוא רק "פיון"?
הרבה מאיתנו מקריבים הרבה למען מטרות חשובות, ואשרינו.
אדרבה, זה הופך אותנו ל"בני אדם".","510","","1101","True","True","False","","67","95.86.89.211","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89402","89397","מכך","25/04/21 00:23","יג אייר","תשפ"א","00:23","עלי","שכל מי שהתמנה לכה"ג מחויב כשיתאלמן לשאת דווקא נערה בתולה, משא"כ בנישואין ראשונים היות ואינו כה"ג באותה עת ( כי לא היו מאפשרים לכהן לעבוד לפני שנעשה בן 20 ולשאת אשה חייב כבר קודם. ), ולכן אם למשל הכה"ג בן 40 ומעלה, הרי שעניין זה דוחה דרך ארץ הרגילה שאין משיאין ילדה לזקן ובד"כ ילדות ( ונערות בכלל ) גם אינן רוצות בכך, כי מרבית הסיכויים בדרך הטבע שתתאלמנה בגיל צעיר.
לשיטת רבי יהודה היו מתקינים לכה"ג הנשוי, אשה שניה בערב היום הקדוש, ומיד לאחר שנושאה היה מגרש ע"ת את שתיהן כדי שיוכל לקיים את התנאי של אחת מהן לפי הצורך ביוהכ"פ ותהא מגורשת למפרע מיד מרגע שנישאה, וא"כ נערה בתולה זו כבר היא גרושה לאחר יוהכ"פ.
ומה הרויחה מכך ? לכל היותר ממון שקבלה לקידושיה. וכי לא תחוש שהיא חפץ לעניין טכני תמורת ממון ? הרי מרבית הסיכויים היו שאכן תהיה גרושה ( וכי היינו מצפים שתקווה שתמות אשתו כדי שתינשא לו באמת וכי זו דרך ארץ ) ?
מוזר אגב שהתורה מחייבת חיוב כזה שנוגד כאמור לחלוטין לדרך ארץ, במיוחד כשהסיכוי שכה"ג האלמן יצטרך לשאת אשה שהיא נערה בתולה גדל ככל שהוא מזדקן כי גם אשתו ( הראשונה ) מזדקנת עימו, ואם הוא מתאלמן בגיל 60 או 70 הפער רק נעשה גדול יותר.","209","","1102","True","True","False","","118","77.124.191.37","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89403","89402","לא","25/04/21 00:26","יג אייר","תשפ"א","00:26","אבי גרינבלט","ההסתכלות היא דרך העיניים שלנו.
רבי יהודה מבין מגזה"כ שלא יתכן שיוותר ללא אשה.
אין כאן כפיה אלא הסכמה גמורה.","539","","1102","True","True","False","","105","77.124.115.70","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89427","89402","אולי תמשך","25/04/21 13:51","יג אייר","תשפ"א","13:51","אמלתראות","מה אשם נעבאך ילד ממזר שנולד מאיסור? איזה אכזריות יש בתורה רח"ל...

הקב"ה יחזירכם לתשובה שלימה ואמיתית","267","","1102","True","True","False","","87","71.241.153.32","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89405","89403","של מי ?","25/04/21 00:48","יג אייר","תשפ"א","00:48","עלי","של הכה"ג ?
איזו אשה מסכימה מעצמה לכזה דבר ? הדבר מאד יוצא דופן.

הסיבה שדוד הצליח לשכנע את בת שבע להינשא לו למרות גילו המבוגר ( 57 ) וכנראה גילה הצעיר ( בת 7 ? ), היתה כנראה מפני שהבטיח לה שבנה ימלוך אחריו וכך פיתה אותה, שהרי היא לא היתה אשתו הראשונה וכבר היו לו כמה וכמה נשים וילדים רבים, ובגלל שהעדיפה להיות נשואה לו מלהיות נשואה לאוריה החתי שהיה כנראה מאוס עליה,
אבל האם יכול הכה"ג להציע הצעות כאלו, הרי הבן הבכור שלו יכול ליורשו וכך ראוי אם הוא ראוי, אבל אינו יכול להבטיח לאשה שניה שבנה שאינו בכורו יהיה כה"ג אחריו !

אמנם רות המואביה נישאה לבעז שלפי המדרש היה מבוגר מאד בהיותה צעירה בהרבה ממנו לא בכדי לזכות במשהו לעצמה אלא לשם גאולת שם בעלה המת ונחלתו ומתוך חסד, ובאמת כנראה שגם התאלמנה במהרה וחיה שנים רבות ולא ידוע לנו אם נישאה שנית. אבל הסיפור שלה דווקא מעיד עד כמה עניין כזה יוצא דופן ולא המקובל.

כך גם אשתו של רבי אליעזר הגדול אחות רבן גמליאל נישאה לו למרות פער גילים גדול, אבל מפני שהיתה רגילה להיות עימו מקטנות ומרצונה החופשי בקשה היא ממנו לשאתה למרות שרבי אליעזר ניסה להניאה מכך בדיוק בטענת דרך ארץ, וגם זה מאד יוצא דופן, אבל לדרוש זאת לכתחילה ?
אני לגמרי מבין את השאלה.","209","","1102","True","True","False","","110","77.124.191.37","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89406","89404","זה משנה אם זו פעם ראשונה ?","25/04/21 00:49","יג אייר","תשפ"א","00:49","עלי","השאלה קיימת גם בפעם המאה.
מה שניסיתי לענות הוא שבאמת דינו של הכה"ג הוא יוצא דופן מאד.","209","","1102","True","True","False","","96","77.124.191.37","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89412","89405","הבנה אחרת","25/04/21 05:28","יג אייר","תשפ"א","05:28","אבי גרינבלט","לענ"ד עצם השאלה עלולה לפגוע בכבוד הנשים.
ברור גם לך שחייבת להיות כאן הסכמת האשה ומשכך , כל שאר הדברים אינם קשורים לענין.

(מן הסתם גם אתה מכיר מקרים בהם זוגות נישאו כדי להצליח להיכנס לארץ ישראל או לצורך הצלה כזו ואחרת וגם בזמנים לא רחוקים כל כך , האם גם שם מישהו חשב ש"הנשים הן בגדר חפצים" ???)","539","","1102","True","True","False","","93","77.124.115.70","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89407","89406","לא צריך אוקימתא מיוחדת.","25/04/21 01:09","יג אייר","תשפ"א","01:09","מרדכי דב זינגר","יש להן את המעלות שלהן שאכהמ"ל
אבל הן נקנות בפרוטה.
.","807","","1102","True","True","False","","76","164.138.115.97","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89414","89407","זהו בדיוק","25/04/21 06:44","יג אייר","תשפ"א","06:44","צפון הבקעה","נקנות בפרוטה- אומנם זה לא באמת מקח וממכר אבל המונח משפיל","1332","","1102","True","True","False","","68","95.86.127.196","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89411","89408","אף אחד לא מכריח","25/04/21 03:35","יג אייר","תשפ"א","03:35","תלמיד בבלי","דבר ראשון אף אחד לא יכול לקדש אישה בלי רצונה (גם אביה מצווה להשיאה למי שהיא תרצה מדרבנן)
דבר שני בעולם השקר הזה תחשוב איזה זכות זה להיות אשתו של כהג ביום כיפור איזה עולם הבא אפשר לקנות עי"ז לאיזה דרגה רוחנית אפשר להגיע תאר לעצמך קרבן ביום כיפור בעד כהג ואשתו בלבד שכמדומני נזרק דמו בתוך ההיכל כנגד הפרוכת כמה היית משלם על מצווה כזאת ??
דבר שלישי זה לא דבר ככ לא מצוי רב כשהיה יוצא מחוץ לעיר ואשתו לא היתה איתו היה מקדש מישהי באותה העיר כדי שלא יבוא לידי הרהורי עבירה מה נראה לך שלא היו קופצות להיות מקודשות לו רק ליום אחד
ודבר אחרון מה נראה לך שהיא לא ידעה למה היא נכנסת ידעה גם ידעה
אחרון חביב מן הסתם כל זה לא היה מעולם לא בדקתי אבל כנראה אין הלכה כר' יהודה וגם לירושלמי הוא בכלל לא היה מקדש ומגרש על תנאי אלא אם מתה אשתו היה מקדש ביום כיפור ממש
גם בימינו הבבא סאלי נשא אשה בזקנותו 65 את הרבנית סימי תליט''א","1220","","1102","True","True","False","","56","213.137.64.108","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89424","89408","לא אנסה לתקן אותך.","25/04/21 11:19","יג אייר","תשפ"א","11:19","מרדכי דב זינגר","אבל כל דבריך הם....לשיטתך.
וה' יאיר עייניך.

לצערינו....לאסוננו....
נו נו...","807","","1102","True","True","False","","92","164.138.115.97","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89436","89408","תחושה לא נוחה","25/04/21 16:49","יג אייר","תשפ"א","16:49","אבי גרינבלט","נראה שלשת כאן הכל עם הכל.
תפריד בין הדברים.
לשאול אפשר ומומלץ להוסיף מעט ענווה בשאלה ובסגנונה .
אין התייחסות של "חפץ" לאשה ביהדות ואתה יודע היטב שההיפך הוא הנכון.
בעולם ההלכה גדולי עולם משלבים את הגיונם אל יסודות הלכתיים על מנת לפסוק הלכה התואמת מציאות חיים וכך בתחומים רבים.
ברור שמדובר בתהליך הנמשך על פני דורות אבל השימוש בביטויים הנ"ל אינם מוסיפים נופך של שאלות יסוד.

נ.ב , המקור היחיד בכל רחבי כתבי הקודש המעיד על זלזול באשה מובע ע"י גוי ומשכך יחס מזלזל לאשה אסור אפילו משום "חוקות הגויים" ....","539","","1102","True","True","False","","84","77.124.115.70","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89417","89411","יש לזה","25/04/21 08:37","יג אייר","תשפ"א","08:37","אור חדש","קשר חלש מאד למה שכתבתי

פלפלת לתרץ רק את אחד הביטויים הלא מצויים של התפיסה שהיתה מאד מציאותית בעולם ביחס לנשים, תפיסה שהיה לה המון נ"מ להלכה גם בדינים מצויים מאד ושבהם פלפוליך גם אם יכולין קצת להניח הדעת ביחס לעבר וודאי שאין בהם שום תועלת להווה","458","","1102","True","True","False","","98","77.139.145.160","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89429","89414","אולי זו המטרה - לאפוקיי מהשיוויונרים","25/04/21 13:59","יג אייר","תשפ"א","13:59","מרדכי דב זינגר","","807","","1102","False","True","False","","59","164.138.115.97","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89432","89414","המונח לא משפיל","25/04/21 14:58","יג אייר","תשפ"א","14:58","תלמיד בבלי","הגמ' בקידושין דנה באיזה שווי אישה מוכנה להיקנות
לנישואין וזה לא מה שחכמים קבעו אלא חקירה בנפשה ובדעתה של האשה ואחרי כל זה אם יש מישהי שנפשה רחבה ולא מוכנה בפחות מתירקב דינרי זהב אז היא לא תתקדש זה המינמום וזאת המציאות","1220","","1102","True","True","False","","53","213.137.64.108","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89416","89415","זו הסתכלות בת זמננו","25/04/21 07:55","יג אייר","תשפ"א","07:55","אבי גרינבלט",".","539","","1102","True","True","False","","88","77.124.115.70","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89425","89424","אני בכ"ז","25/04/21 13:27","יג אייר","תשפ"א","13:27","אור חדש","מייחל לתיקון העולם ומשתדל לתרום תרומתי הצנועה מאד להכשרת הלבבות לשם כך
מקווה שתצטרף אליי במהרה","458","","1102","True","True","False","","94","77.139.145.160","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89428","89425","כל זמן שאנו מדברים בנחת","25/04/21 13:56","יג אייר","תשפ"א","13:56","מרדכי דב זינגר","אני מאמין שה' שמח","807","","1102","True","True","False","","83","164.138.115.97","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89437","89426","לא מתאים לך","25/04/21 16:59","יג אייר","תשפ"א","16:59","אור חדש","בתור אחד שדוחף כאן להרמת המבט מעבר לשבלונות הנדושות הייתי מצפה ממך להבין את ההכרח שבזניחת התפיסה שאשה הינה יצור נחות
היחס לנשים כאל בני אדם שווי ערך לגברים מבדיל בין מי שראוי לחיות בגאולה למי שעדיין שייך לתקופות החושך והשעבוד","458","","1102","True","True","False","","106","109.186.0.102","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89430","89427","גא"מ","25/04/21 14:08","יג אייר","תשפ"א","14:08","אלף בית רשי","","278","","1102","False","True","False","","116","96.20.220.141","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89433","89427","זהו שכתב שלמה המלך","25/04/21 15:19","יג אייר","תשפ"א","15:19","עלי","בתחילת פרק ד בקוהלת
וְשַׁבְתִּי אֲנִי וָאֶרְאֶה אֶת-כָּל-הָעֲשֻׁקִים אֲשֶׁר נַעֲשִׂים תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ וְהִנֵּה דִּמְעַת הָעֲשֻׁקִים וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם וּמִיַּד עֹשְׁקֵיהֶם כֹּחַ וְאֵין לָהֶם מְנַחֵם.
נאמר על ממזרים, ואין ספק שבשכלו של אדם הם נראים ללא ספק עשוקים דומעים ואין להם מנחם. אם שלמה החכם מכל אדם קבע זאת ברור שאי אפשר לומר אחרת.
ואיננו צריכים לחזור על זה בתשובה","209","","1102","True","True","False","","93","77.124.191.37","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89465","89433","ולא יעזור ניחום שלך...","26/04/21 19:20","יד אייר","תשפ"א","19:20","אמלתראות","למה תתחכם ותשומם","267","","1101","True","True","False","","56","71.241.153.32","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89445","89437","ח"ו להגדיר את חז"ל תקופת חושך","25/04/21 18:44","יג אייר","תשפ"א","18:44","מרדכי דב זינגר","ובעז"ה שתזכה לראות ולהבין את האור ולהפיצו","807","","1102","True","True","False","","72","164.138.115.97","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89446","89445","חז"ל עצמם","25/04/21 18:47","יג אייר","תשפ"א","18:47","אור חדש","היו כמובן האור של החשכה

אבל לטעון שהעולם היה בשיא תיקונו בעבר זו שטות גמורה ובטח מנקודת מבט תורנית המלאה ביקורות על תקופות שני בתי המקדש","458","","1102","True","True","False","","86","77.139.145.160","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89447","89446","גם קרבנות וכו'","25/04/21 19:18","יג אייר","תשפ"א","19:18","אמלתראות","כנראה השיטה שלכם יותר דומה לרפורמים, ולצערנו גם תורניים ועוד נתפסים לזה, ומדברים גלויות נגד החזרת שופטינו כבראשונה ונגד קרבנות. אולי גם תפילין צריכים להחליף בננואיפון רח"ל...

כולם יבלו ויחלופו.

אנחנו מחכים להחזיר חיי יהודים מקוריים, לחזור לעבד אדמות ולטעת עצים ולקיים מצות הכתובים בתורה, ולהחדיר חיי אמונה לנשים בפרט שזה מה שהם רוצים באמת בטבעם להיות נכנעים בכבוד תחת בעליהן, כמו שאנחנו נכנעים בכבוד תחת גדולי הדור ותחת כהני ה', ותחת הקב"ה, ויש סדר של הכנעה בכבוד, וכל כבודה בת מלך פנימה וכו'

נא לחזור בתשובה במהרה, ללכת לחכמי הדור ולהתבשם מאורם מקרוב.","267","","1102","True","True","False","","60","71.241.153.32","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89452","89450","כל מילה בסלע !","26/04/21 09:59","יד אייר","תשפ"א","09:59","אבי גרינבלט","","539","","1101","False","True","False","","76","2.52.73.91","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89456","89450","הסבר חביב","26/04/21 14:57","יד אייר","תשפ"א","14:57","אור חדש","לשאלה מקומית
אומנם
הבעיה הינה מערכתית וכפי שמוסכם עליך, תרוץ אמיתי צריך ליישב את כל הקשיים ולא שנצטרך להמציא כל פעם תרוץ חדש לאותה בעיה

הוזכר כאן ש'שאיפתנו לשוב לחיים היהודיים השלמים התוריים' ובכללם קרבנות עבודת האדמה ומערכת המשפט (והמלוכה)
כאשר חלק ממערכת המשפט זה גם השבת דינה של האשה למצבה הקדום כנראה (וברור שזה טוב בגלל שכך רצונה האמיתי וזה מה שעושה אותה ואותנו בני אדם כפי שתרצתם כאן בשאלה זו)

תיאור זה ותרוציכם מניחים שציוויי התורה כולם, בין של התורה שבכתב ובין אלו שבתושב"ע, ואפילו כאלה שהיו רק דעה שלא התקבלה להלכה, כולם ביטויים של שכל אלוקי עליון שהתבטלות אליו תביא אותנו אל האושר הגדול כפי שהתקיים בימי קדם המפוארים ותגאל אותנו מהשיבושים של חיינו השפלים בדור המבולבל כיום

אנסה לברר כאן בקצרה כל הבעיות שבתפיסתכם בכלל ובנושא 'מעמד האשה' בפרט

ראשית
הסטורית
בית ראשון היה כשלון מבחינה הרוחנית של העם כמבואר רבות בספרי הנבואה ובחז"ל
אומנם ניתן לטעון שלא נהגו בו כתורה וממילא אין משם ראיה ויש לחפש ההצלחה בימי בית שני שבזמנו היתה סנהדרין מתפקדת ופעלו בו חכמים גדולים שהיו מראשי העם
אולם כפי שהוכיח ריו"ח מ'בירה' עדיפים היו אנשי בית ראשון על חבריהם שבשני והקלקול העמוק של העם בבית שני לא התנקה ב70 שנה אלא נזקק לברור של כ2000 שנים בניגוד לחטאי בית ראשון!
גם בימי חז"ל שאחרי החורבן שהרבו תורה מאד גבר החורבן יותר ויותר
אם כן רואים אנו שחלילה לנו לשוב לעבר המקולקל אלא יש לתקן עצמנו כך שהעתיד לא יסתיים שוב בחורבן חלילה

מהותית
התורה וודאי באה לרומם הנהגת בני האדם ולכוונה כרצון ה'
אומנם ברור לכל בעל עינים פתוחות שציוויי התורה שבכתב נועדו לתקן דור מקבלי התורה ומתכתבים עם מציאות החיים דאז עד כדי כך שרבים מהם כלל לא מובנים לנו כיום (ולא יזבחו עוד לשעירים...), וגם אז, חסרים היו אפשרות פעולה אמיתית ללא התושב"ע וכפי שבוודאי כל לומד דף יומי מאמין, ההלכה וההנהגה למעשה זה התורה הדינאמית- התושב"ע ולא זו המקובעת שבכתב
אם כן בעוד שבדור המדבר עילוי גדול היה בציוויי התורה ביחס לעבדים, כבר בימי ביתת ראשון היו המצוות הללו גורם מדרדר מבחינה רוחנית וכפי שכבר צעק הנביא ירמיה על בני על שחזרו להחזיק בעבדים (ולא יכלו כמובן להצטדק שרק רוצים לקיים המצוות של פר' משפטים), ממילא הנסיון להחזיר העבדות לחיינו יהיה דרדור חמור שאין להעלותו על הדעת, הגם שמצוות רבות של התורה תלויות בדיני העבדות
כאמור, כל מי שאינו קראי אמור להבין שזו המהות של העדפת התושב"ע על התורה שבכתב, רק ע"י תורה כזו ניתן לקדם את העולם כל פעם למדרגה גבוהה ממה שהגיע אליה, בניגוד לדבקות השמרנית בכל שנאמר ונכתב ע"י הקדמונים שמונע עילוי ותיקון ומנוגד בעצם לרצון ה' שננהג לפי התושב"ע ולא התורה שבכתב (גם אם זו מס' יבמות וקידושין)

מי שלא מבין שהמציאות שאשה שהתקדשה לפל' הופכת להיות סוג של שפחה ושמציאות זו רעה בעיני התורה לא יבין הרבה מהתקנות שתיקנו חז"ל לתיקון מציאות מעוותת זו
מי שבמקום לשאוף לעילוי העולם לחרות ינסה לחנך אותנו ואותן שעבדות זה רצון ה'
וילחם נגד כל נסיון לשפר עוד את המצב בדרכה של תורה הינו פונדמטליסט המורה שלא הבין כלל תפקיד התושב"ע והמשמעות האמיתית של נצחיות התורה","458","","1101","True","True","False","","117","109.186.0.102","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89499","89456","מדרון חלקלק!","28/04/21 13:31","טז אייר","תשפ"א","13:31","פאר","אז תבטל את המקוואות כי בימינו יש אמצעים סטריליזציה יפים יותר
ותיסע בשבת לים כי כך הרבה יותר מנוחה עבורך
ותאכל מאכלות אסורות כי הראשונים הסבירו בטעם האיסור שזה משחית את הנפש ולא יפה לדבר ככה
בקיצור, את רוב מצוות התורה אתה יכול למחוק, סליחה - להתאים, לזמן.
ואנו נמשיך ונכריז "אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת!! גם החלקים הפחות יפים ומתאימים ליפי הנפש.
ומי שאינו מאמין בכך, הרמב"ם כבר חרץ את דינו בהלכות יסודי התורה ובפירוש המשניות לפרק חלק.","1425","","1099","True","True","False","","67","81.5.20.60","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89500","89499","תנסה בבקשה","28/04/21 14:57","טז אייר","תשפ"א","14:57","אור חדש","להגיב למה שכתבתי ולא לטענות אחרות ששמעת בילדותך והתשובות שלימדו אותך בגן ביחס אליהם

כל הרישא של דבריך חסרת כל קשר למה שכתבתי ואתעלם מההבלים שבהצעות שכתבת שם תוך ניכוס דעות רעות שכאלו לדעתי, זו ממש חוצפה מצידך ואני מצפה לבקשת סליחה

לגבי הכרזתכם ""אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת!!"
והפסק של הרמב"ם בנושא אתייחס ברצינות

ראשית
כפי שציינתי בהודעתי שלעיל, למרות שהמשפט לקוח מהרמב"ם ז"ל במ"ת שלו למעשה הוא יכול להאמר בצורתו הפשטנית רק ע"י הקראים והצדוקים ושות' שאצלם באמת אין שום אפשרות לשינוי בתורה שהרי התורה הכתובה לא תשתנה ובתושב"ע הם כופרים ולכן לדידם באמת אין שום שינוי בתורתם

אומנם כפי שכתב הרמב"ם עצמו ברור שבכל דור ודור קמו חכמים שחיברו בתורה חיבורים ועשו סייגים ופירשו בה פירושים שלא היו אצל קודמיהם וכל זה נכנס לתושב"ע ובה בוודאי יש שינויים וחידושים בכל דור וכפי שפסק בהלכ' ממרים יכול ב"ד מאוחר לסתור לימוד קודמו ולהפך דין שנדרש ביג מידות שדבר שהיה אסור לחלוטין לקודם יהפוך למותר בדורם ולהפך וזה בגדר של דינים דאו' ממש כידוע.
ולכן ההבנה הכוללת של דבריו צריכה להיות עמוקה יותר

ברור קצרצר:
" דָּבָר בָּרוּר וּמְפֹרָשׁ בַּתּוֹרָה שֶׁהִיא מִצְוָה עוֹמֶדֶת לְעוֹלָם וּלְעוֹלְמֵי עוֹלָמִים אֵין לָהּ לֹא שִׁנּוּי וְלֹא גֵּרָעוֹן וְלֹא תּוֹסֶפֶת שֶׁנֶּאֱמַר אֵת כָּל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם אֹתוֹ תִשְׁמְרוּן לַעֲשׂוֹת לֹא תֹסֵף עָלָיו וְלֹא תִגְרַע מִמֶּנּוּ. וְנֶאֱמַר (דברים כט-כח) 'וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת'. הָא לָמַדְתָּ שֶׁכָּל דִּבְרֵי תּוֹרָה מְצֻוִּין אָנוּ לַעֲשׂוֹתָן עַד עוֹלָם. וְכֵן הוּא אוֹמֵר חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם. וְנֶאֱמַר (דברים ל-יב) 'לֹא בַשָּׁמַיִם הִיא'. הָא לָמַדְתָּ שֶׁאֵין נָבִיא רַשַּׁאי לְחַדֵּשׁ דָּבָר מֵעַתָּה."
ילד קטן שלומד הדברים עלול להגיע לטעותכם כפי שאתם מכריזים עליה בגאון
אולם ראוי לך, אם כבר עברת את גיל המצוות ללמוד מגדולים וחכמים ממך המשמעות האמיתית של דבריו ז"ל בהמשך ההלכה "לְפִיכָךְ אִם יַעֲמֹד אִישׁ בֵּין מִן הָאֻמּוֹת בֵּין מִיִּשְׂרָאֵל וְיַעֲשֶׂה אוֹת וּמוֹפֵת וְיֹאמַר שֶׁה' שְׁלָחוֹ לְהוֹסִיף מִצְוָה אוֹ לִגְרֹעַ מִצְוָה אוֹ לְפָרֵשׁ בְּמִצְוָה מִן הַמִּצְוֹת פֵּרוּשׁ שֶׁלֹּא שָׁמַעְנוּ מִמּשֶׁה. אוֹ שֶׁאָמַר שֶׁאוֹתָן הַמִּצְוֹת שֶׁנִּצְטַוּוּ בָּהֶן יִשְׂרָאֵל אֵינָן לְעוֹלָם וּלְדוֹרֵי דּוֹרוֹת אֶלָּא מִצְוֹת לְפִי זְמַן הָיוּ. הֲרֵי זֶה נְבִיא שֶׁקֶר שֶׁהֲרֵי בָּא לְהַכְחִישׁ נְבוּאָתוֹ שֶׁל משֶׁה. וּמִיתָתוֹ בְּחֶנֶק עַל שֶׁהֵזִיד לְדַבֵּר בְּשֵׁם ה' אֲשֶׁר לֹא צִוָּהוּ. שֶׁהוּא בָּרוּךְ שְׁמוֹ צִוָּה לְמשֶׁה שֶׁהַמִּצְוָה הַזֹּאת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם וְ (במדבר כג-יט) 'לֹא אִישׁ אֵל וִיכַזֵּב': "

ולהעמיק ההבנה אפנה אותך להלכה קטנה ברמב"ם עצמו (איס"ב יב )
הלכה יח: וְכֵיצַד דִּינָן. עַמּוֹן וּמוֹאָב אִסּוּרָן אִסּוּר עוֹלָם זְכָרִים וְלֹא נְקֵבוֹת שֶׁנֶּאֱמַר (דברים כג-ד) 'לֹא יָבֹא עַמּוֹנִי וּמוֹאָבִי בִּקְהַל ה" וְגוֹ'. הֲלָכָה לְמשֶׁה מִסִּינַי שֶׁהָעַמּוֹנִי הַזָּכָר וְהַמּוֹאָבִי הַזָּכָר הוּא שֶׁאָסוּר לְעוֹלָם לִשָּׂא בַּת יִשְׂרָאֵל אֲפִלּוּ בֶּן בְּנוֹ עַד סוֹף הָעוֹלָם. אֲבָל עַמּוֹנִית וּמוֹאָבִית מֻתֶּרֶת מִיָּד כִּשְׁאָר הָאֻמּוֹת:
הלכה כה:
כְּשֶׁעָלָה סַנְחֵרִיב מֶלֶךְ אַשּׁוּר בִּלְבֵּל כָּל הָאֻמּוֹת וְעֵרְבָם זֶה בָּזֶה וְהִגְלָה אוֹתָם מִמְּקוֹמָם. וְאֵלּוּ הַמִּצְרִים שֶׁבְּאֶרֶץ מִצְרַיִם עַתָּה אֲנָשִׁים אֲחֵרִים הֵם. וְכֵן הָאֱדוֹמִים שֶׁבִּשְׂדֵה אֱדוֹם. וְהוֹאִיל וְנִתְעָרְבוּ אַרְבַּע אֻמּוֹת הָאֲסוּרִים בְּכָל אֻמּוֹת הָעוֹלָם שֶׁהֵן מֻתָּרִים הֻתַּר הַכּל. שֶׁכָּל הַפּוֹרֵשׁ מֵהֶן לְהִתְגַּיֵּר חֶזְקָתוֹ שֶׁפֵּרַשׁ מִן הָרֹב. לְפִיכָךְ כְּשֶׁיִּתְגַּיֵּר הַגֵּר בַּזְּמַן הַזֶּה בְּכָל מָקוֹם בֵּין אֱדוֹמִי בֵּין מִצְרִי בֵּין עַמּוֹנִי בֵּין מוֹאָבִי בֵּין כּוּשִׁי בֵּין שְׁאָר הָאֻמּוֹת אֶחָד הַזְּכָרִים וְאֶחָד הַנְּקֵבוֹת מֻתָּרִין לָבֹא בַּקָּהָל מִיָּד: ","458","","1099","True","True","False","","117","77.139.145.160","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89504","89499","קח לך","28/04/21 18:19","טז אייר","תשפ"א","18:19","אור חדש","על טהרת הקודש","458","","1099","True","True","False","","122","109.186.201.222","0","89395","יומא|יג ע"א",""),new Message("89562","89499","דוגמא נפלאה להבהרת העניין","30/04/21 10:29","יח אייר","תשפ"א","10:29","אור חדש","כידוע יש שתי גישות למצוות 'שילוח הקן'
א: המצווה נועדה להרגילנו ברחמנות ולהרחיקנו מהאכזריות ולכן ברור שכל שאין לו הכרח בביצים ראוי לו שלא יגע בהם ותחזק ברחמנות על כל הבריות מרחוק (גם למ"ד משתקין אותו מפני שגזרות הן פירשו שהכוונה שהוא אינו מרחם אך אותנו ציווה לנהוג ברחמנות)

ב: לפי המבואר בזהר שקיום המצווה הגורם לציפור לקונן על קינה מערר רחמי שמים ומסוגל לגאולה רבים משתדלים לקיים ה'מצווה' ושמחים בכך כאילו הביאו הגאולה

והנה ברור שיש לכל אדם ישר להזדעזע ממה שנהיה ממצוות ה' מכח קטנות המחשבה ואי היכולת להבין שגם מצוות התורה נאמרו בהקשר מסויים ואינן תקפות תמיד ובכל מקרה

ההתעקשות לקיים ה'מצווה' בימנו מביא להפך כוונת התורה ממש!
הרי אם כוונת המצווה היתה ללמדנו רחמנות ואכן בשעה שהיו כולם רעבים לכל מזון ורבים מתו מרעב (הגמ' בברכות דנה בדינו של הפועל שכל שכרו מזונו בלבד לעניין תפילה, תחשבו מה קורה לאדם שלא יכול לעבוד או לא מצא עבודה...) ציוותה התורה לא להחריב כל הקן ולא ליטול האם עם הבנים, בימנו, ימי השפע, שכל נטילת הביצים לשם 'מצווה' בעלמא וללא שום צורך כלל בהכרח למדים מה'מצווה' הזו את הפך התורה- אכזריות והשחתה חסרי תכלית

וא"ת "אבל לפי המקובלים יש כאן תכלית נפלאה ורחמנות על העולם שמנסה לקרב הגאולה ומתוך המצווה נלמד מה זה רחמנות ומה אכזריות!"
על זה נאמר כך
ראשית לכל לא ייתכן שעפ"י ה'סוד' נעוות ההבנה הבסיסית שלנו של מה זה טוב ומה רשע מה רחמנות ומה אכזריות בדבר הבסיסי ביותר אסור לקבל עיוותים ובטח כאשר מפורש בחז"ל ובראשונים כצד הפשוט לכל אדם בהבדל בין אכזריות לרחמנות

שנית עולם הסוד מלא מושגים לא ברורים ומבלבלים ואף גדולי התנאים שגו בהבנת הדברים עד לשיבוש דעתם
לכן פשוט ומוסכם אצל רוב ככל פוסקי ישראל לא לפסוק כסוד נגד הפשט

שלישית- א"ת שלקיחת הביצים וקינת האם מעוררת רחמים כ"ש וכ"ש שאם במקום להתאכזר על האם תפזר לה כמה גרגרים נמצאת מעורר רחמי שמים לעילא ולעילא

עכ"פ פשוט שנסיון לקיים מצווה זו כיום כפי שקוימה לפני 3000 שנה שטות גמורה והפך רצון ה' הם
וייתכן מאד שזה ההסבר לאותו מעשה שגרם לכפירת אחר וזה שורש הכפירה גם בימנו כפי שהסברתי כמה פעמים","458","","1097","True","True","False","","66","109.186.201.222","0","89395","יומא|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);