var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=89604;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("89604","0","עומדים צפופים - מעניינא דיומא","02/05/21 09:35","כ אייר","תשפ"א","09:35","יום יום ידרשון","רש"י מסביר את הצפיפות בצורה קיצונית:
"צפופים. לשון צף, מרוב העם היו נדחקים איש באחיו ואין לו מקום לנטות על צדו לכאן ולכאן וזקוף כקורה אף רגליו ניטלים מעל הארץ".
איך נתנו לצפיפות כזו להתקיים ולא חששו לסכנה, הרי אין סומכים על הנס?","919","","1099","True","True","False","","533","95.86.72.196","0","0","יומא|כא ע"א",""),new Message("89610","89604","כנראה שסמכו על הנס","02/05/21 11:24","כ אייר","תשפ"א","11:24","אור חדש","בדרך הטבע אנו מתעוררים לסכנה רק אחרי אסון גם במקום שלפנ"כ ידענו בשכלנו שהינו מסוכן
לכן תמיד אחר כל אסון יימצא מי שכבר התריע על המסוכנות לפני כן
וזה מה שכנראה מלמדים את המהנדסים שנותנים את האישורים לארועים, לשים לב לדברים שהשכל מורה את מסוכנותם גם אם עד היום לא היו אסונות

מכיוון שמלבד פסח אחד שנמעך בו זקן אחד לא היו ארועים נוספים במקדש אפשר להבין שכל שנה אמרו, 'עבד שנה שעברה נסתדר גם השנה'

ובטוחני שבמקדש השלישי לא נאפשר סכנה כזו","458","","1099","True","True","False","","113","109.186.201.222","0","89604","יומא|כא ע"א",""),new Message("89618","89604","חסמו שלא יכנסו, לא כדי שלא יצאו.","02/05/21 13:31","כ אייר","תשפ"א","13:31","מרדכי דב זינגר","ומהסוגיא דלהלן אפשר ללמוד מה לעשות.

דתניא:
צדק צדק תרדף - אחד לדין ואחד לפשרה.
כיצד?
שתי ספינות עוברות בנהר ופגעו זה בזה,
אם עוברות שתיהן שתיהן טובעות,
בזה אחר זה שתיהן עוברות.
וכן שני גמלים שהיו עולים במעלות בית חורון ופגעו זה בזה,
אם עלו שניהן שניהן נופלין,
בזה אחר זה שניהן עולין.
הא כיצד ?
טעונה ושאינה טעונה
תידחה שאינה טעונה מפני טעונה וכו'"
(סנהדרין, לב ע"ב).


מכון המקדש","807","jpg","1099","True","True","False","","121","212.76.117.102","0","89604","יומא|כא ע"א","0-jpg"),new Message("89620","89604","מה היה הנס?","02/05/21 14:32","כ אייר","תשפ"א","14:32","מתי","שימו לב לדברי רש"י. "הכי קאמר כו'. האי ונמשכים אחורי כו' ארישא קאי קודם השתחואה והכי קאמר אע''פ שנמשכין אחורי הכפורת והיו צריכין לעמוד צפופים מרוב דוחקן אפילו הכי כשהיו כולם משתחוים באים למזרח המזבח מתוך העזרה ומשתחוים לפני ההיכל ובריוח".
ומעניינים דברי החת"ס (מובא במתיבתא): "אפשר לומר איפכא, שהנס היה בזה שעמדו צפופים. שבזה שהתשתחוו רווחים אין זה חידוש, שודאי מעט מחזיק את המרובה במקום קדוש. אלא החידוש היה שכשעמדו היו צפופים כדי לקבל שכר. כעין שכתוב בברכות (ו:) אגרא דכלה דוחקא".","860","","1099","True","True","False","","82","91.195.162.139","0","89604","יומא|כא ע"א",""),new Message("89625","89604","הנס ","02/05/21 16:10","כ אייר","תשפ"א","16:10","אריהשאג","שלא דרסו אחד על שני","1453","","1099","True","True","False","","67","","0","89604","יומא|כא ע"א",""),new Message("89626","89604","מצאתי בענין זה","02/05/21 16:18","כ אייר","תשפ"א","16:18","יום יום ידרשון","הגמ' בפסחים (סד:) אומרת כך:
"נכנסה כת ראשונה וכו', איתמר אביי אמר ננעלו תנן, רבא אמר נועלין תנן. מאי בינייהו, איכא בינייהו למסמך אניסא, אביי אמר ננעלו תנן כמה דעיילו מעלו וסמכינן אניסא, רבא אמר נועלין תנן ולא סמכינן אניסא".
רש"י מסביר שהסמיכה על הנס היא לענין שאולי יכנסו כולם ולא יישארו אנשים לקיים את מצות הפסח בשלוש כתות.
אבל ר"ח מפרש כך "יש מי ששונה ננעלו דלתות העזרה מעצמם בנס מן השמים, ויש מי ששונה נועלין דלתות העזרה, כלומר כיון שנתמלאת העזרה נועלין הדלתות דלא לירמסו אהדדי".
כלומר, לדעת ר"ח מוסכם על כולם שצריך לדאוג שלא יכנסו כולם יחד לעזרה כדי לא לגרום לאסון רח"ל, השאלה היא אם סומכים בזה על הנס שיגרום שלא יכנסו כולם או שצריך בפועל לעשות מעשה שלא יכנסו כולם. ע"פ כללי ההלכה הרגילים הלכה כרבא שצריך לפעול בשביל זה בעצמנו ולא לסמוך על הנס. כנראה לפי ר"ח הצפיפות שם לא היתה כ"כ גדולה.","919","","1099","True","True","False","","165","95.86.72.196","0","89604","יומא|כא ע"א",""),new Message("89659","89604","אהבה דוחקת את הבשר","03/05/21 17:30","כא אייר","תשפ"א","17:30","אמלתראות","אין מציאות שבעולם אם עולים להר המור ביראה ואהבה שאיש אחר ירמס.

כאשר זנחו אנשי האדמה לחלק העם וחלק אחר מהעם זנחו אנשי השמים, והלכו לדרכים נפרדים אין מנוס מלהופיע סכסוך במקום ובזמן מסויים ששם הוי כהקדשת שעיר לעזאלז ושם מתהווה סמל המחלוקת.

פעם עשו אנשי ירושלים עם הגריחז ראש לתלמידי החתס הדלקה בקבר יוחנן הסנדלר, והיה בפנימיות נפק"מ אדיר איפוא לעשותם.

לצערנו היום 'הרבה עשו כרשב"י' והוסיפוא חטא על פשע לנגח אלה שעשו כרבי ישמעאל וחבריו ורוב חכמי התורה שבכל הדורות, ומי יכול לעמוד לפני ממ"ה לתרץ הרשעות והאכזריות לקרות לחבירו רשע שיורד עמו לחייו, ואם אין דין למטה יש דין למעלה.

נסינו בכל הכח ומצינו כל מה שרק יכולים ללמד זכות על חלק מכלל ישראל שקורא לחלק השני של כלל ישראל רשעים וכו' ובכל זאת צד השני שותק ומקבלם באהבה.

הקב"ה יעזרנו על דבר כבוד שמו שנזכה לאחד כלל ישראל ע"י פירוד השבטים בכבודם הראוי","267","","1098","True","True","False","","89","71.241.153.32","0","89604","יומא|כא ע"א",""),new Message("89615","89610","אפשר","02/05/21 12:12","כ אייר","תשפ"א","12:12","עלי","שהסיבה שבגללה לא קרה אסון בביהמ"ק כפי שקרה ל"ע במירון הוא מפני שלא דחפו אלא רק הצטופפו. יתכן שזו גם הסיבה שניתן היה להצטופף עוד מעט ולאפשר לשורה אחת ובהדרגה בזו אחר זו לכל שורות האנשים גם להשתחוות כי עדיין ניתן היה ליצור רווח בין השורות. הסיבה שלא דחפו היא קרוב לודאי מפני הכבוד והיראה מהשהיה בביהמ"ק, משא"כ במקומותינו, ואולי זה אחד הלקחים שצריך להילמד - להגיע למקומות כאלו ביראת המקום ולכן הימנעות מדחיפות !","209","","1099","True","True","False","","112","84.110.114.29","0","89604","יומא|כא ע"א",""),new Message("89641","89615","עומדים=צפופים משתחווים=רווחים","03/05/21 09:56","כא אייר","תשפ"א","09:56","דודב","אומר ר' מנחם מנדל מקאצק
כשעומדים-כשאדם עומד זקוף בגאווה אז צפופים
אבל אם אדם משתחווה מתכופף קצת ונותן גם לשני אזי רווחים","1407","","1098","True","True","False","","54","147.161.1.254","0","89604","יומא|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);