var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=89742;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("89742","0","מצנפת ( או מגבעת ) ואבנט","05/05/21 03:48","כג אייר","תשפ"א","03:48","עלי","נדרשים להילבש אם מדובר בעבודת המקדש נוסף למכנסים ולכתונת שאפילו לתרומת הדשן מוסכם ומפורש בכתוב שנדרשים. משמע שהעבודה דורשת שה'ראש' ( עם המגבעת [לשון הרמה] עליו ) יהיה מכוון לעבודה והגוף יחולק לשניים ( ע"י האבנט ) כדי שהחלק העליון הרוחני יותר יופנה לעבודה ובמין הפרדה מהחלק התחתון במין התעלמות ממנו לשעת העבודה. ומדוע לא נכתב הדבר בתורה ? המכנסים והכתונת תפקידם הבסיסי הינו רק כיסוי הגוף כולו, ועל הצד החומרי התורה מזהירה ואילו על החלק הרוחני לא, כי אינו רק לבוש וכיסוי חיצוני אלא גם עבודה פנימית רוחנית ולא די בלבוש החיצוני עצמו. היות ולא די בעשיה הגשמית אין טעם לכתוב את הלבישה כי אז יצא חיוב חלקי בלבד.","209","","1090","True","True","False","","449","87.71.19.19","0","0","יומא|כד ע"א",""),new Message("89788","89742","אתה ממציא סיבה, ואז שואל למה לא נכתבה?","06/05/21 16:58","כד אייר","תשפ"א","16:58","Almuaddib","עובדה:
בשום מקום בתורה לא נכתב שתפקידו של האבנט לחצוץ - כדרושי החסידים - בין חלק עליון רוחני לחלק תחתון שאיננו.
בשום מקום בתורה גם אין חלוקה כזו, בין חלק הגוף העליון לתחתון.

אגב, באיזה חלק אתה מכניס אוכל גשמי לגופך, לא בחלק העליון? אינך אוכל מהפה?

שים לב: גם הרמב"ם, בהלכות כלי המקדש, לא תולה באבנט את הסיבות החסידיות שאתה קובע כאילו הן מהתורה.

שאני אומר - אין לגוף חלק רוחני וחלק גשמי. הגוף - כולו גוף, והרוח - כולה רוח. אם אתה חושב שהפה, האוכל לתאבון, או היד המקנחת את האחוריים, רוחניים יותר מהברכיים שלך - עליך נטל ההוכחה.","107","","1089","True","True","False","","115","87.71.99.129","0","89742","יומא|כד ע"א",""),new Message("89797","89788","אם כבר הובאה דעה זו בשם אמגושי","06/05/21 19:31","כד אייר","תשפ"א","19:31","איתיאל","עיין סנהדרין לט.","842","","1089","True","True","False","","122","","0","89742","יומא|כד ע"א",""),new Message("89798","89788","אעפ"י שיש מה לענות על דבריך","06/05/21 20:09","כד אייר","תשפ"א","20:09","עלי","אבל אדרבה, נא כתוב אתה, מה לדעתך הסיבה שנכתב החיוב ללבוש כתונת ומכנסיים ולא נכתב החיוב ללבוש מצנפת ואבנט כדי כך שנלמדו רק מג"ש.","209","","1089","True","True","False","","75","87.70.49.215","0","89742","יומא|כד ע"א",""),new Message("89799","89798","אתה לא באמת יכול","06/05/21 20:26","כד אייר","תשפ"א","20:26","אור חדש","לתת הסבר לכל פרט מציוויי התורה

מותר כמובן להציע הסברים אבל לא לדרוש אותם
וההסבר שמציעים ראוי שלא יעורר תמיהות מעבר לתמיהה הבסיסית של 'למה כך ולא אחרת'","458","","1089","True","True","False","","78","77.139.145.160","0","89742","יומא|כד ע"א",""),new Message("89806","89798","גמ' מפורשת. או שלא הבנתי את שאלתך.","06/05/21 23:48","כד אייר","תשפ"א","23:48","מתי","ור' יוחנן גלי רחמנא בכתונת ומכנסים והוא הדין למצנפת ואבנט. ומאי שנא הני מדו בד מדו כמדתו מכנסי בד לכדתניא מנין שלא יהא דבר קודם למכנסים.","860","","1089","True","True","False","","96","212.76.108.12","0","89742","יומא|כד ע"א",""),new Message("89809","89798","מדוע דעתי, כשהגמרא כבר ענתה על כך?","07/05/21 00:40","כה אייר","תשפ"א","00:40","Almuaddib","","107","","1088","False","True","False","","135","87.71.99.129","0","89742","יומא|כד ע"א",""),new Message("89803","89799","האמנם","06/05/21 21:51","כד אייר","תשפ"א","21:51","עלי","וכי אין זה מדרש ידוע על רבי עקבא שהיה דורש על אפילו כל תג וקוץ שבאותיות ובודאי אתים וגמים וווי החיבור כפי שמוצאים פעמים רבות בגמרא ולשון רבים במקום יחיד וכן הלאה ?
נכון, קשה לדעת אם הסבר מסויים הוא 'נכון'. אדרבה, אין כוונתי בדברים להיות צודק אלא לעורר למחשבה. אבל ראוי לא רק לשלול הצעות אלא גם להציע טובות יותר.
נכון גם שלעתים לא מוצאים הסבר, אבל לפחות ראוי לשים לב שקיים קושי ושאלה.
ראה את האשכול שהתחלתי בתמיהה על העדר פספסין בלשכת הגזית. כלל לא ידעתי שפרופ' מיכלסון כתב על זה ואילו לא הערתי את תמיהתי לא היה מתחיל הדיון הער בעניין מבנה לשכת הגזית, לכן זה ששוללים את הצעתי לא גורם לי שום צער אלא רק שביעות רצון שלמישהו אכפת והייתי רוצה שינסו גם למצוא הסברים חלופיים טובים יותר שהרי זה יגדיל תורה ויאדיר.","209","","1089","True","True","False","","80","87.70.49.215","0","89742","יומא|כד ע"א",""),new Message("89805","89803","אין קשר","06/05/21 22:14","כד אייר","תשפ"א","22:14","אור חדש","בירור האמת שני צדדים יש בו
א: הרחקת השקר והטעות
ב: גילוי האמת והיושר

נכון שבד"כ זה בא ביחד אבל כלל לא מוכרחים לחבר השניים","458","","1089","True","True","False","","65","89.139.97.104","0","89742","יומא|כד ע"א",""),new Message("89815","89809","מצנפת ואבנט","07/05/21 11:10","כה אייר","תשפ"א","11:10","ליטאי","נראה לי דודאי כשלבשו בגדי חול לא לבשו לא מצנפת ולא כיפה ולא אבנט, ורש"י באמת מסביר דהו"א דילבש מכנסיים וכותונת של חול קמ"ל דלא, ואם באמת לא אז ודאי שצריך ללבוש גם מצנפת ובנט.
החסידים סוברים דיש כאן כוונות רוחניות עליונות לעומת הליטאים הקרים שסברו שזה פשוט נעשה לכבוד ולתפארת.","1383","","1088","True","True","False","","48","195.60.235.129","0","89742","יומא|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);