var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90471;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","44"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90471","0","שאלה 'בבלית'","08/06/21 18:36","כח סיון","תשפ"א","18:36","עלי","בְּעָא מִינֵּיהּ רָמֵי בַּר חָמָא מֵרַב חִסְדָּא הִנִּיחַ סִיב בְּתוֹךְ הַמִּזְרָק וְקִבֵּל בּוֹ אֶת הַדָּם מַהוּ ?
למיטב ידיעתי, בארץ ישראל לא שאלו שאלות כאלו אלא רק בבבל בה היו דקלים למכביר. וחוץ מזה נראה שזו אינה שאלה שאמורה להתרחש בפועל במקדש, כי מי היה מכניס סיב של דקל למקדש ללא סיבה כדי להכניסו למזרק מלא דם ?
נראה ששאלות כאלו עלו בדיוני בית המדרש הבבלי כבסיס לבירורי שאלות עצמאיות ובלתי תלויות בהלכה שצצו בבבל כמו שאלת חציצה ומין במינו וכדו'.","209","","1057","True","True","False","","483","77.127.51.69","0","0","יומא|נח ע"א",""),new Message("90473","90471","ראה מאמרו של הגרי"ד על בן סו"מ","08/06/21 19:20","כח סיון","תשפ"א","19:20","אבי גרינבלט","כאן","539","","1057","True","True","False","","81","77.124.115.70","0","90471","יומא|נח ע"א",""),new Message("90477","90471","מקרים שאינם מצויים - בבבלי ולא בירושלמי","08/06/21 21:29","כח סיון","תשפ"א","21:29","אחיקם קשת","דוגמאות נוספות - כאן (ויש כמובן מקרים נוספים, אם אתה מתעניין אפרט)
דרכי התלמודים פרק ז

ולעצם הערתך - שתי נקודות:
1. לכאורה גם אם באר"י יש פחות סיבי דקל, בוודאי היה אפשר למצוא חומר אחר שסופג, שכן מצוי באר"י, ולשאול לגביו.
2. כיוון שמדובר כאן בנושא של קודשים, קשה להוכיח משהו מכך שהדבר לא נמצא בירושלמי. בירושלמי בד"כ סוגיות נמצאות יותר במקומן העיקרי, ולא בדרך אגב כמו בבבלי (דרכי התלמודים פרק קטו). ולכן גם אילו הירושלמי היה שואל שאלה כזו, הוא היה כותב אותה במסכת זבחים ולא ביומא. ולכן ממה נפשך - או שהיא יכולה להיות כתובה בזבחים ירושלמי שנעלם מאיתנו (לדעות שהיה ירושלמי קדשים), או שהיא לא נשאלה כלל (לדעות שהירושלמי מעולם לא עסק בקדשים).","510","","1057","True","True","False","","61","95.86.89.211","0","90471","יומא|נח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);