var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90501;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90501","0","מה מקורה של הברייתא","11/06/21 10:41","א תמוז","תשפ"א","10:41","עלי","במהלך לימוד הדף היום למדנו :
וְהָתַנְיָא נָזִיר מְמוֹרָט בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים צָרִיךְ הַעֲבָרַת תַּעַר וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים אֵין צָרִיךְ הַעֲבָרַת תַּעַר .
הלשון נזיר ממורט היא כמדומני יחידאית ומוזרה משהו, אף כי גם התורה נוקטת 'ואיש כי ימרט ראשו גבח הוא טהור הוא'. אמנם מצאתי בתוספתא מופע בודד על 'נזיר שמירט' אבל בשום מקום אחר לא מצאתי ביטוי כזה ובד"כ אדם ללא שערות קרוי 'קרח' ( להבדיל מקרח של פרשת השבוע ) ולא ממורט.
הבעיה שלי היא שהשתמשתי בתוכנת החיפוש של סנונית והיא גרועה למדי.
על כן אבקש את עזרת המשתתפים בפורום לחפש טוב יותר אם יש מקור לברייתא זו או מקבילה, ואם אין - להשיב לי, מה יכול להיות מקורה של ברייתא יוצאת דופן זו ומדוע נקוטה לשון 'ממורט' ולא קרח.
תודה מראש.","209","","1051","True","True","False","","436","84.110.114.25","0","0","יומא|סא ע"א",""),new Message("90503","90501","ראה למשל ברכות נא ברש"י ועוד","11/06/21 13:50","א תמוז","תשפ"א","13:50","אבי גרינבלט","ראה מלכים א ,ז,מה לשון המצודות
"ממורט" - צחה ובהירה כמו (יחזקאל כא יד)הוחדה וגם מורטה"
ובענין שלנו , ללא שער כלל.","539","","1051","True","True","False","","70","77.124.62.152","0","90501","יומא|סא ע"א",""),new Message("90517","90501","מפרויקט השו"ת:","13/06/21 12:30","ג תמוז","תשפ"א","12:30","יום יום ידרשון","תוספתא נזיר א, ו:
"המורט בית שמיי אומ' צריך להעביר תער על כל בשרו בית הלל אומ' אין צריך וכן במצורע וכן בלוים"
מובא בירושלמי נזיר פרק ו הלכה יא.","919","","1049","True","True","False","","78","95.86.66.1","0","90501","יומא|סא ע"א",""),new Message("90505","90503","הסברת יפה אבל מה המקור /מקבילה","11/06/21 15:01","א תמוז","תשפ"א","15:01","עלי","","209","","1051","False","True","False","","55","87.70.103.38","0","90501","יומא|סא ע"א",""),new Message("90506","90505","לא הבנתי מה אתה מחפש כמקור","11/06/21 15:27","א תמוז","תשפ"א","15:27","אבי גרינבלט","ולא מפסוק ?","539","","1051","True","True","False","","50","77.124.62.152","0","90501","יומא|סא ע"א",""),new Message("90507","90506","הברייתא","11/06/21 16:46","א תמוז","תשפ"א","16:46","עלי","הזו אינה בתוספתא. באיזה קובץ של ברייתות מקורה - ספרי, ספרא, אחר ?","209","","1051","True","True","False","","65","87.70.103.38","0","90501","יומא|סא ע"א",""),new Message("90508","90507","האם ידוע מקור לכל ברייתא ?","11/06/21 18:35","א תמוז","תשפ"א","18:35","אבי גרינבלט","האם לכל ברייתא יש מקור ?","539","","1051","True","True","False","","58","77.124.62.152","0","90501","יומא|סא ע"א",""),new Message("90510","90508","זו ברייתא","12/06/21 21:57","ב תמוז","תשפ"א","21:57","עלי","מתחלפת ( תוס' על אתר ועיין במקבילה בנזיר מז ). עתיקה ( מחלוקת ב"ש וב"ה ). לכן אני תמה הכיצד זה שלא הכניסוה לאף קובץ ברייתות מוכר. הכיצד זה שבירושלמי אינה מוכרת. היא גם ברייתא שלא ניתן בקלות לקבוע לגביה 'לשיטתייהו' כלומר מי באמת סובר לנהוג לפי 'בכח' (ב"ש ) ומי 'בפועל' ( ב"ה ).
בשל מיוחדותה זו תמהתי.
אגב, נראה לענ"ד שמדובר באדם שלא רק שהוא קרח 'רגיל' אלא חסר שער לגמרי, כלומר לוקה ב'אלופציה טוטליס' של הראש שהיא מחלת עור אוטואימונית המתחילה בד"כ כבר בגיל צעיר, שהלוקים בה לוקים בד"כ באופן משני גם בהפרעה בדימוי הגוף. רובם חובשי פאה נכרית וצובעים את גבותיהם כדי להיראות 'רגילים' עד כמה שניתן. מאד יוצא דופן ואולי מוזר שאדם כזה ירצה גם להיות נזיר, שהרי אינו יכול לגדל פרע שער ראשו ( בניגוד לנזירים באומות העולם הנוהגים להלך מגולחי ראש ) שלא לדבר על גילוח והעברת תער. דווקא הדעה שהוא יכול וצריך להעביר תער על ראשו למרות שאין בזה שום דבר של סילוק שער שהרי אין לו, יש בה רגישות מיוחדת לסיבוך הנפשי שבמצבו של אדם כזה. מעניין היה לקרא מה סבורים המומחים למחלות עור ולפסיכיאטריה ובעיקר אלו העוסקים בתורות הנפש היהודיות. ( אני אינני מומחה בתחומים אלו אלא רופא משפחה פשוט ).
ראוי לקרא את הערך ( והנלוים לו ) בויקיפדיה.","209","","1050","True","True","False","","70","87.70.103.38","0","90501","יומא|סא ע"א",""),new Message("90518","90517","תודה. זה מה שחפשתי ולא מצאתי","13/06/21 12:38","ג תמוז","תשפ"א","12:38","עלי","","209","","1049","False","True","False","","59","84.110.114.29","0","90501","יומא|סא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);