var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90779;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90779","0","מדוע הגמרא","24/06/21 00:04","יד תמוז","תשפ"א","00:04","עלי","מביאה כדוגמה לתשובת האורים ותומים את תשובת מיכה הנביא 'עלה והצלח' הרי זו אינה תשובה של האורים ותומים אלא תשובת נביא ( ושמא צריך להשמיט את המילה 'והצלח' כי תמיד נענו 'עלה' בלבד )?","209","","1045","True","True","False","","494","87.70.39.215","0","0","יומא|עד ע"א",""),new Message("90783","90779","ראה מהרש"א","24/06/21 07:42","יד תמוז","תשפ"א","07:42","אבי גרינבלט","בנוסף, דף עג ולא עד","539","","1045","True","True","False","","59","77.124.62.152","0","90779","יומא|עד ע"א",""),new Message("90795","90783","לא מצאתי שום דבר בדבריו. שמא תבהיר דבריך","24/06/21 13:38","יד תמוז","תשפ"א","13:38","עלי","","209","","1045","False","True","False","","57","87.70.39.215","0","90779","יומא|עד ע"א",""),new Message("90796","90795","בבקשה","24/06/21 13:45","יד תמוז","תשפ"א","13:45","אבי גרינבלט","המהרש"א כבר כתב שאין דברי האו"ת","539","jpg","1045","True","True","False","","78","2.53.4.75","0","90779","יומא|עד ע"א","0-jpg"),new Message("90798","90796","עדיין אינני מבין","24/06/21 14:48","יד תמוז","תשפ"א","14:48","עלי","מה ענה המהרש"א, הרי לדבריו יוצא ששקלא וטריא סתמית היא בלי קשר למקראות, אם כן מדוע הנשאל השיב בציטוט מחלק מפסוק ( 'עלה והצלח' ) שאינו שייך לנושא הנדון ( האו"ת ), ועוד, הרי המלים 'כה אמר ה'' אינן כלל במקרא ( אם כן מניין הן שייכות בכלל למחלוקת, והיה צריך לומר שאת המלים 'ויאמר ה' ' יש לפרש שכך אמר הכהן לשואל ), לא אצל מיכה ולא אצל דוד ? אם כן זו כבר בעצמה שאלה : מדוע השתמשו לצורך המחלוקת בדוגמה סתם בלי קשר למקראות ?
וראה באשכול נפרד שהעליתי שבירושלמי בסוף הפרק מובא :
אית תניי תני הקול היה שומע אית תניי תני הכתב בולט מ"ד הקול היה שומע ניחא דכתיב וישמע את הקול מ"ד הכתב היה בולט והא לית חי"ת בשבטים ולא צד"י ולא קו"ף בשבטים אברהם יצחק יעקב כתוב עליהן והא לית טי"ת בשבטים (בראשית מא) כל אלה שבטי ישראל היה חקוק עליהן
יש אם כן דעה שהכהן היה שומע קול, נוסף להארת האו"ת ולפי זה יוצא שבאמת ראוי היה שיאמר 'כה אמר ה' ' ומובן מדוע במקרא כתוב 'ויאמר ה' ' על תשובת האו"ת אבל לדעה שהיו האותיות בולטות או מאירות אין מדובר בקול נשמע כבנבואה אלא הכהן מסר מה 'אמר' הקב"ה באמצעות הכה"ג שקרא את מה שהקב"ה 'כתב' לו באותיות, ( ומעניין שהרמב"ם פוסק כר' יוחנן בבבלי ואינו מזכיר כלל את השיטה הזו שבירושלמי )","209","","1045","True","True","False","","54","87.70.39.215","0","90779","יומא|עד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);