var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90782;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90782","0","סיפור מעניין שהיה לי היום בקו 2","24/06/21 01:17","יד תמוז","תשפ"א","01:17","מרדכי דב זינגר","כולם עברו על הדף
כולם רואים שכתוב 4 פעמים שש
כולם יודעים לספור עד 5
כולם לא מבינים איך מ4 פעמים שש לומדים 5 הלכות
וכולם הציצו ברש"י ולמדו ש- בד זה גם שש.

הוקשה לי... איך ?
איך מהמילה בד רש"י לומד שזה שש

זה הוקשה לי...
לפני שיצאתי מהבית עם קו 2 לשמוע את ר' מיילך בברכפלד
וכרגיל התפללתי שה' יאיר עייני.

והנה...
בככר פלוק במקום שהנהג יפנה ימינה לרחוב רשב"י פנה שמאלה לרח' ר"ע
ומיד הציבור נוסעי קו 2 צועק...נהג ! נהג...!
הוא מיד תפס את עצמו...
וטען ...התבלבלתי ...חשבתי....
שאני....6

ואני עדיין בתוך סוגיית 6
שואל את עצמי ...מה "שש"

ואז נפל לי האסימון
שבד זה בגימט' שש

(מעניין שרש"י לא מבהיר שהוא למד זאת בגמט')

אין טעויות
הכל בגזירת עליון","807","","1044","True","True","False","","489","95.86.107.58","0","0","יומא|עא ע"ב",""),new Message("90785","90782","אי אפשר לדעת מתי כב' רציני ומתי זה בדיחה","24/06/21 09:09","יד תמוז","תשפ"א","09:09","אלף בית רשי","אתה לא באמת חשבת שהפירוש ש"בד" זה גימטריא שש ואתה מתלונן למה רש"י לא מבהיר זאת.
טוב ועכשיו ברצינות
בד פירושו "שש" לא מספר אלא פשתן
ומאחר שכתוב מכנסי "הבד" "שש" זה כפילות, כי יכלה התורה לכתוב כמו אצל כולם מכנסי שש, וראה בתרגום אונקלוס באופן ברור את הכפילות
וְיָת מִצְנֶפְתָּא דְבוּצָא וְיָת שְׁבַח כּוֹבָעַיָא דְבוּצָא וְיָת מִכְנְסֵי בוּצָא דְבוּץ שְׁזִיר:","278","","1044","True","True","False","","124","96.20.220.141","0","90782","יומא|עא ע"ב",""),new Message("90790","90782","אגב, יש רמב"ם מענין בהקשר הזה","24/06/21 10:00","יד תמוז","תשפ"א","10:00","יום יום ידרשון","הלכות כלי המקדש (ח, יד):
"כל מקום שנאמר בתורה שש או שש משזר צריך שיהיה החוט כפול ששה
ומקום שנאמר בד אם היה חוט אחד לבדו כשר ומצוה מן המובחר שיהיה כפול ששה"

(אע"פ שרש"י כנראה חולק, ואכמ"ל)","919","","1044","True","True","False","","83","95.86.103.203","0","90782","יומא|עא ע"ב",""),new Message("90787","90785","מדויק","24/06/21 09:49","יד תמוז","תשפ"א","09:49","אור חדש","כל מילה","458","","1044","True","True","False","","79","147.236.159.194","0","90782","יומא|עא ע"ב",""),new Message("90792","90785","מהיכי תיתי ש"בד" זה כותנא ?","24/06/21 10:34","יד תמוז","תשפ"א","10:34","מרדכי דב זינגר","ומניין זאת לתרגום שזה בוץ-כותנה ?","807","","1044","True","True","False","","75","95.86.107.58","0","90782","יומא|עא ע"ב",""),new Message("90799","90785","את הגמרא בזבחים יח ראית ?","24/06/21 16:39","יד תמוז","תשפ"א","16:39","מרדכי דב זינגר","","807","","1044","False","True","False","","60","95.86.107.58","0","90782","יומא|עא ע"ב",""),new Message("90793","90787","ושתיקה בתרי","24/06/21 10:35","יד תמוז","תשפ"א","10:35","מרדכי דב זינגר","","807","","1044","False","True","False","","60","95.86.107.58","0","90782","יומא|עא ע"ב",""),new Message("90800","90799","כן בהחלט!","24/06/21 18:25","יד תמוז","תשפ"א","18:25","אלף בית רשי","ובטח התפלאת למה הבאתי מן התרגום המוקדם לגמרא, ולא הבאתי ראיה גם מהגמרא ורש"י שם שמתברר שכתבת בדיחה יפה.
אגב כדאי לכתוב ברור בלי רמזים לצורך מה הבאת את המ"מ
להלן ציטוט מדברי רש"י זבחים יח:
בד. שהוא מן בוץ כדמפרש לקמן ממשמעותא: חדשים. כשעת שהיו בבדי פשתנן: שיהו שזורים וחוטן כפול ששה. ולקמן פריך והא בד לחודיה משמע כמו לבדו: שלא ילבש של חול עמהם. דמשמע לבדו ילבש: וליטעמיך. דילפת לה ממשמעותא מקראי חוטן כפול ששה מנא ליה: דברים שנאמר בהן בד צריכין כו' יש מהן למצוה. חדשים לנוי דלאו ממשמעותא אתי ויש מהן לעכב בוץ ושזורים וחוטן כפול ששה בוץ כדמפרש ואזיל דבר העולה מן הקרקע בד בבד שזורים כיון דבד היינו בוץ ובעלמא קרי להו שש - משזר וחוטן כפול ששה כדאמרינן בסדר יומא (דף עא:) וילפינן בסדר יומא מקראי דברים שנאמר בהן שש חוטן כפול ששה ויליף ליה לעיכובא:","278","","1044","True","True","False","","96","96.20.220.141","0","90782","יומא|עא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);