var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91674;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91674","0","ועלי עץ עבת לעשות סוכות או לעשות לולב?","19/07/21 23:30","י אב","תשפ"א","23:30","אלעד סטופל","נאמר "צאו ההר והביאו עלי זית ועלי עץ שמן ועלי הדס ועלי תמרים ועלי עץ עבת לעשות סוכות ככתוב", והגמ' מקשה "היינו הדס, היינו עץ עבות" ורב חסדא מתרץ "הדס שוטה לסוכה ועץ עבות ללולב".
לכאורה בפשט הפסוק מדובר על לקיחת עלי הדס ועלי עץ עבות לעשיית סוכה, ואודה למי שיאיר עיני מדוע רב חסדא דורש שעץ עבות זה ללולב.
ברור וידוע שמהפסוק "ולקחתם... וענף עץ עבות..." למדים על הדס, אבל שם מדובר להדיא במצוות לולב ואילו כאן במצוות סוכה.
אודה למי שיאיר עיני.","282","","1020","True","True","False","","369","212.76.122.225","0","0","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91678","91674","לא הבנתי שאלתך","20/07/21 00:08","יא אב","תשפ"א","00:08","אור חדש","רח מסביר מה קשה לו בפסוק: היינו הדס היינו עבות, אז למה ציווי כפול לקחת הדס?","458","","1019","True","True","False","","85","77.139.145.160","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91687","91674","עלי זית ואלי עץ שמן","20/07/21 02:15","יא אב","תשפ"א","02:15","חיים יששכר","מדוע לא שואלת הגמרא על כפילות הלשון הזאת?
זית ושמן זה אותו עץ.","1524","","1019","True","True","False","","48","","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91680","91678","הדרשה מובנת","20/07/21 00:10","יא אב","תשפ"א","00:10","אלעד סטופל","אך לא ברור איך זה מסתדר עם פשט הפסוק שאומר שכל הדברים הנ"ל היו כדי לעשות סוכות.","282","","1019","True","True","False","","50","212.76.122.225","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91682","91680","ייתור","20/07/21 00:26","יא אב","תשפ"א","00:26","אור חדש","הרבה דרשות עובדות כך
אם אינו נצרך לעניינו תנהו לעניין (קרוב) אחר","458","","1019","True","True","False","","59","77.139.145.160","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91685","91680","[ללא נושא]","20/07/21 01:21","יא אב","תשפ"א","01:21","יחיה","לענ"ד, הדבר מלמד על התפיסה המקורית - מקראית של מצוות לולב וסוכה, הנתפסות אצלנו בעינינו, בגדר שתי מצוות מופרדות ומובחנות, ללא שום תלות וקשר.
אך כפי הנראה, האמת שמשורש אחד הינם מיסודם, ומקרא זה עפ"י מדרש רז"ל בה המדובר, יוכיח!","1493","","1019","True","True","False","","49","5.102.239.44","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91713","91680","אולי","20/07/21 11:05","יא אב","תשפ"א","11:05","בניה","המשמעות של "לעשות סוכות" היא לא לבנות את הסוכה אלא לעשות את חג הסוכות, שבתוכו כלול גם לשבת בסוכה וגם ליטול לולב.
בפירוש מצודת דוד לספר נחמיה כתוב: "לעשות סוכות- לסכך בהם את הסוכות ומוסב על עלי זית ועלי עץ שמן ועלי הדס" כלומר לא מוסב על "ועלי תמרים ועלי עץ עבת", שנועדו ל4 המינים.","1416","","1019","True","True","False","","25","212.76.103.2","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91691","91685","תאלץ להביא","20/07/21 05:21","יא אב","תשפ"א","05:21","אור חדש","מקור קצת יותר ברור לדבריך

ממנ
אם זו אותה מצווה(?!? צריך דפנות ללולב? ד מינים בסוכה? ) נשארת בשאלה למה הכפילות בפסוק
ואם אינה אותה מצווה, נשארת בשאלת פותח האשכול

אלא שפשוט דרך ייתור שנינו כאן","458","","1019","True","True","False","","51","77.139.145.160","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91690","91687","כי זה לא נכון","20/07/21 05:17","יא אב","תשפ"א","05:17","אור חדש","זה עץ אחר, יצהרון","458","","1019","True","True","False","","112","77.139.145.160","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91719","91687","[ללא נושא]","20/07/21 11:46","יא אב","תשפ"א","11:46","יחיה","עיין ראש השנה כג, א: עץ שמן - אפרסמא... אף בבא בתרא פ, ב.","1493","","1019","True","True","False","","50","5.102.239.44","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91704","91690","השאלה היותר מעניינת","20/07/21 09:01","יא אב","תשפ"א","09:01","עלי","היא מדוע לא נזכר בפסוק גם האתרוג או פרי עץ הדר.","209","","1019","True","True","False","","67","84.110.114.29","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91705","91704","[ללא נושא]","20/07/21 09:20","יא אב","תשפ"א","09:20","אור חדש","מסתבר שלא היה נפוץ אז ביהודה
האתרוג הינו עץ חלש ורגיש למחלות ויובש (שורשיו מתפשטים ולא מעמיקים) לכן הגיוני שבזמן שהארץ הייתה חרבה אחרי החורבן לא רבים שרדו באזור ללא השקיה אקטיבית ומה ששרד (אם שרדו ליד מקורות מים) לא רצו לפגוע בענפיהם כדי שיהיו אתרוגים ללולב","458","","1019","True","True","False","","61","77.139.145.160","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91716","91704","מלבי"ם על ספר נחמיה:","20/07/21 11:14","יא אב","תשפ"א","11:14","בניה","והגם שלא היה עקר כוונתו להזהיר על ד' מינים שא"כ היה לו להזכיר גם פרי עץ הדר וערבי נחל, מפני שהיו בין החכמים שדרשו כר"י דסוכה אין נעשית רק מד' מינים (כמ"ש בסוכה ל"ו) למד להם שיוכלו להביא עלי הדס ועלי תמרים שיקחו מהם בל"ז לצורך ד' מינים, ובכ"ז יביאו גם עלי זית ועלי עץ שמן כדי שלא יקבעו הלכה דצריך שיהיה הסכך מד' מינים מפני הק"ו שעז"א לעשות סכות ככתוב ר"ל שלא נדרוש ק"ו שיהיו רק ד' מינים רק ככתוב.

כלומר- הפסוק לא רצה להזהיר שיקיימו גם ד' מינים משום שאם כך היה צריך להזכיר גם אתרוג וערבה, אלא הפסוק רצה להוציא מהדעה שהסכך צריך להעשות מד' מינים ולכן פרט למצוות ד' מינים רק את אלו שהיה הו"א שישמשו לסכך, כדי לומר שהם נצרכים רק למצווה ולא לסכך.","1416","","1019","True","True","False","","32","212.76.103.2","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91721","91704","[ללא נושא]","20/07/21 12:13","יא אב","תשפ"א","12:13","יחיה","https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14272:
אם אמנם נצטוו כאן לקחת גם ענפים לקיום ארבעת המינים, קיים הקושי שנזכרו בפסוקנו רק עלי תמרים ועלי עץ עבות, לא הוזכרו כאן "ערבי נחל", כנראה שאלה לא היו מצויים בכמויות ניכרות באיזור ההררי.
ואשר ל"פי עץ הדר" – האתרוג, שהוא עץ הדורש השקאה תדירה, יש להניח שמטעי האתרוג הושמדו מימי החורבן עד לתקופתנו, מה שאין כן שאר העצים שנזכרו בכתובנו שהצליחו להתקיים ללא טיפול.","1493","","1019","True","True","False","","44","5.102.239.44","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91720","91716","[ללא נושא]","20/07/21 12:03","יא אב","תשפ"א","12:03","יחיה",""מפני שהיו בין החכמים שדרשו כר"י דסוכה אין נעשית רק מד' מינים(!) (כמ"ש בסוכה ל"ו)"...
דעת ר"י גופה, הוכחה היא על שייכות וזיקת קשר בין סוכה ולולב.
גם לחכמים, מסתמא אינם חלוקים אלא אם למעשה נעשית רק מד' מינים א"ל, אך לא במהות ובשורש.","1493","","1019","True","True","False","","44","5.102.239.44","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91724","91720","אתה","20/07/21 12:28","יא אב","תשפ"א","12:28","בניה","לומד מכאן את סברתך (הקשר בין סוכה ללולב) או חולק על מה שאמרתי לגבי מדוע הוזכר האתרוג?","1416","","1019","True","True","False","","31","212.76.103.2","0","91674","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91725","91724","[ללא נושא]","20/07/21 12:31","יא אב","תשפ"א","12:31","יחיה","לומד מכאן את סברתי.","1493","","1019","True","True","False","","46","5.102.239.44","0","91674","סוכה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);