var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91853;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91853","0","רבא - דוגמא לוויכוח הוגן","27/07/21 06:14","יח אב","תשפ"א","06:14","ההוא דאמר",""תרגמה רבא אליבא דאביי" - נראה לי שהרבה מוסר והגינות לומדים ממעשהו של רבא, שכאשר אני מתווכח מול אדם (או כנגד השקפת אדם מסוימת) בנושא מסוים, ומול אותו אדם מתעוררת קושיה מסוימת - שלכאורה זה מחזק את דעתי, אך כשאני מתבונן באותה קושיה אני רואה שיש מקום להפריך אותה, אף על פי שאותו אדם שאני נחלק מולו לא חשב על כך בעצמו שאין בזה קושי, אני בעצמי "אתנדב" להסביר מדוע אין בכך קושיה עליו, כי הוויכוח שלי נובע מחיפוש אמיתי ואין לי עניין להציג עצמי כצודק ואת חברי כטועה בכל מחיר!!","1505","","1005","True","True","False","","372","","0","0","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91855","91853","צודק מאוד","27/07/21 06:59","יח אב","תשפ"א","06:59","אביגדור","הגמרא מלאה מ"הדר ביה רבא", "ומותבינן אשמעתין" ורואים ללא סוף בגמרא את הדרך של דיון אמיתי.
דיון שכלי, ללא "סברות כרס".
כמו"כ הדרך לדון באמת על כל נושא - גם נושאים "אמוניים" כמו מעשה מרכבה או גאולת ישראל.
כמו כן אתה דן כמובן גם על דברי רבותיך, ומברר מה מקורותיהם וסברותיהם, ולא מקבלם כאמת מוחלטת.
וכמובן הדרך של דיון שכלי אמיתי - על כל שאלה חייבים לתת תשובה. ואם אין לך תשובה - אתה פשוט חוזר בך. כ"כ פשוט, כ"כ אמיתי.

עכשיו רק שאלה אחת - איך קורה שאחרי שלומדים כ"כ הרבה גמרא, שרובה ככולה מבוססת על דיונים - לא כולם מיישמים את זה?","571","","1005","True","True","False","","90","213.151.52.230","0","91853","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91871","91853","של"ה","27/07/21 11:50","יח אב","תשפ"א","11:50","יחיה","שער האותיות אות חי"ת - חבר טוב: עוד שם (שבת סג א), אמר רבי ירמיה אמר רבי שמעון בן לקיש, שני תלמידי חכמים הנוחין זה לזה בהלכה, הקדוש ברוך הוא מקשיב להן, שנאמר 'אז נדברו יראי ה' [וגו'] ויקשב' [וגו'], אין דיבור אלא נחת, שנאמר 'ידבר עמים תחתינו'.
פירש רש"י
, הנוחין זה לזה, נושאין ונותנין בה, בנחת רוח מתעסקים, כדי שילמדו זה מזה. ידבר עמים תחתינו, ישפיל, וכל שפלות בנחת.
לישנא אחרינא, הנוחין, מנהיגין זה את זה להבנתה של הלכה, כמו 'לך נחה'. 'ידבר', תרגום של ינהג, עכ"ל.
ללשון ראשון, הענין, שיהיה פלפולם בנחת ולא בצעקה, ויבין היטב אחד דברי חבירו, ואחר כך יודה על האמת.
וללשון שני, הענין היא, שאחד יסייע להשני, אם נפל איזה קושיא לפי עיונו, אז הוא יסייע לתרץ דבריו, כמו שמצינו פעמים בתלמוד תרגמא אביי אליבא דרבא כו', אף על פי שהיה בר פלוגתא.

ספר רוח חיים על אבות פרק ו משנה ו: ונושא בעול עם חבירו, ומעמידו על האמת, ומעמידו על השלום. נושא בעול עם חבירו - להראות פנים לסברתו. כמו שמצינו תרגמא רבא אליבא דאביי וכדומה בש"ס. וחושב שמא הדין עם חבירו,
ואף שיהיה ברור לו כי הדין עמו ולא עם חבירו, לא יהיה כמתגאה על חבירו בדבריו. רק יהיה כמעמידו על האמת ומודיעו.
אך אם ידע שחבירו יתקוטט עמו באמרו לו כן, לא יאמר לו, ויעמידו על השלום:","1493","","1005","True","True","False","","115","5.102.239.44","0","91853","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91925","91853","יישר כוח למגיבים","28/07/21 19:33","יט אב","תשפ"א","19:33","ההוא דאמר","ותודה על המקורות וההוספות","1505","","1004","True","True","False","","32","","0","91853","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91858","91855","חסרה הענווה","27/07/21 07:38","יח אב","תשפ"א","07:38","אבי גרינבלט","ורצוי להרבות בה , למעשה אין ריבוי בענווה.
אחד ממורי ורבותי הדגולים נהג לומר את המשפט הבא : "ענווה אין פירושה לחשוב את עצמך פחוּת, אלא לחשוב על עצמך פחוֹת".

יש"כ גדול לפותח האשכול היות והדברים כה עקרוניים ובסיסיים בחיים ובמיוחד בלימוד התורה הקדושה !!","539","","1005","True","True","False","","76","77.126.91.236","0","91853","סוכה|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);