var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92102;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92102","0","למה לא קיים מצוות סוכה מימיו","03/08/21 15:40","כה אב","תשפ"א","15:40","אור חדש","שיטת ב"ש קשה שמשמע מדבריהם שחשש דרבנן שמא יימשך אחר שולחנו מבטל מצווה דאו' והרבו הראשונים לנסות ליישב דעה תמוהה זו

והנ"ל בפשטות כך:
הפסול לא מטעם' שמא' אלא מטעם יסודי ודאור':
לב"ש צריכה להיות הסוכה קבע ודירתו ארעי מדאו'! וא"כ פשוט שכאשר שולחנו בבית עיקר דיורו בביתו ולא בסוכה וזה כאמור פסול דאו לבש","458","","1000","True","True","False","","360","147.161.12.224","0","0","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92106","92102","ההסבר מסתדר","03/08/21 17:48","כה אב","תשפ"א","17:48","דוד100","רק אליבא דתוס' לעיל ג. ד"ה "דאמר" שסוברים שגם מדאורייתא לא יצא ידי חובה. אולם ראיתי שלדעת הריטב"א והר"ן הוא כן יצא יד"ח וזה כמו מה שאומרים במסכת פסחים "רבן גמליאל היה אומר, כל שלא אמר שלשה דברים אלו בפסח, לא יצא ידי חובתו, ואלו הן, פסח מצה ומרור..." וראה כאן




ציטוט הריטב"א","1325","png","1000","True","True","False","","33","95.86.74.38","0","92102","סוכה|כח ע"א","0-png"),new Message("92110","92102","ראה חזו"א סימן ק"נ ס"ק ג באורח חיים","03/08/21 19:11","כה אב","תשפ"א","19:11","דוד100","מה שמפרש בדעת הרי"ף והרמב"ן שמפרש דומה למה שכתבת.
ייש"כ","1325","png","1000","True","True","False","","50","95.86.74.38","0","92102","סוכה|כח ע"א","0-png,1-png"),new Message("92108","92106","יישכ","03/08/21 17:57","כה אב","תשפ"א","17:57","אור חדש","ציינתי שיש בראשונים גישות שונות

העניין הוא שפשט לשון בש 'לא קיימת המצווה מימיך' מורה כתוס' אלא שקשה למה שמא מבטל מצווה דאו
ולכן מתרצים שכן קיים נגד לשונם ואז לא קשה על תוכן דבריהם אך נשאר הקושי של לשונם

בפירושי אין קושי לא מצד הלשון ולא מצד התוכן ועוזר ההסבר להבין חריזת הסוגיות
הבעיה היחידה בפירושי הינה שנאמר עכשיו ולא לפני x זמן
אני סבור שאין זו בעיה כלל, וכשמואל, מי שמעדיף להשאר רק עם דברי הראשונים ייאלץ להסתפק בתרוצים קשים","458","","1000","True","True","False","","61","147.161.8.73","0","92102","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92112","92110","ישכ","03/08/21 19:32","כה אב","תשפ"א","19:32","אור חדש","לדעתי העיקר חסר במה שצירפת, שעדיין נמשך אחר 'שמא' ולא הזכיר כלל המחלוקת היסודית אם קבע או ארעי בעינן
אך בצרוף דבריו אתקן כך, בקטנה שגם עיקר סעודתו לא בה וודאי אינה קבע כלל אך בגדולה שרק מרצונו הניח השולחן מבחוץ יש מקום לחלק","458","","1000","True","True","False","","43","80.178.208.231","0","92102","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92113","92112","מה שבעיקר רציתי להביא מהחזו"א זה את","03/08/21 21:19","כה אב","תשפ"א","21:19","דוד100","המשפט הרביעי מלמעלה שבו הוא כותב "...שכיון שאינה ראויה לכל לאו סוכה היא..." וחשבתי שההמשך יהיה פחות רלוונטי למה שאתה כתבת. אבל אם אתה חושב שזה קשור לא אכפת לי להביא","1325","png","1000","True","True","False","","30","95.86.74.38","0","92102","סוכה|כח ע"א","0-png"),new Message("92114","92113","יישכ","03/08/21 21:40","כה אב","תשפ"א","21:40","אור חדש","אומנם הדבר תמוה, להלכה גם סוכה קטנה כשרה והיא וודאי לא ראויה לכל
אלא צריך לזכור המחל היסודית של ארעי או קבע בעינן","458","","1000","True","True","False","","47","147.161.13.205","0","92102","סוכה|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);