var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9279;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9279","0","ישראל גלו השכינה גלתה עמהן","24/04/11 01:54","כ ניסן","תשע"א","01:54","הודו_כי_טוב","תניא רבי שמעון בן יוחי אומר : בוא וראה כמה חביבין ישראל לפני הקדוש ברוך הוא . שבכל מקום שגלו - שכינה עמהן .גלו למצרים - שכינה עמהן ......
..... גלו לבבל - שכינה עמהן ......

בבבל היכא ? אמר אביי: בבי כנישתא דהוצל, ובבי כנישתא דשף ויתיב בנהרדעה .
ולא תימא הכא והכא אלא : זמנין הכא וזמנין הכא .


לא ברור לי הכיצד ולמה השכינה פעם נימצאת בבית כנסת זה ופעם בבית כנסת אחר
הרי כל בית כנסת הוא מיקדש מעט והשכינה מצויה בו תמיד , האין זאת ?

כ מִזְבַּח אֲדָמָה, תַּעֲשֶׂה-לִּי, וְזָבַחְתָּ עָלָיו אֶת-עֹלֹתֶיךָ וְאֶת-שְׁלָמֶיךָ, אֶת-צֹאנְךָ וְאֶת-בְּקָרֶךָ; בְּכָל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַזְכִּיר אֶת-שְׁמִי, אָבוֹא אֵלֶיךָ וּבֵרַכְתִּיךָ שמות כ,כ
לָכֵן אֱמֹר, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, כִּי הִרְחַקְתִּים בַּגּוֹיִם, וְכִי הֲפִיצוֹתִים בָּאֲרָצוֹת; וָאֱהִי לָהֶם לְמִקְדָּשׁ מְעַט, בָּאֲרָצוֹת אֲשֶׁר-בָּאוּ שָׁם.
יחזקאל יא,טז","207","","4757","True","True","False","","1335","89.138.26.168","0","0","מגילה|כט ע"א",""),new Message("9280","9279","דרגות שונות בהשראת השכינה","24/04/11 03:48","כ ניסן","תשע"א","03:48","המכריע","הקב"ה מלוא כל הארץ כבודו ולית אתר פנוי מיניה. (מוכר הסיפור על הילד שאמרו לו שיקבל רובל אם יאמר היכן הקב"ה והוא ענה שהוא מוכן לתת שני רובל אם יאמרו היכן איננו). מדובר כאן על נושא אחר של השראת קדושה מיוחדת וגילוי מסויים של שכינתו יתברך. ומצינו במקומות רבים שיש בזה דרגות שונות. אולי המקום שזה הכי בולט הוא במשנה באבות, עשרה שיושבין, חמשה, שלושה, שנים ואפילו אחד - מן הפסוק שהבאת בכל המקום וגו'. הגמרא באמת מסבירה וכי מאחר שמאחד יש שכינה מה מעלת העשרה וכדומה. בכל אופן יש בזה דרגות שונות. וכמו כותל מערבי שלא זזה ממנו שכינה לעולם. ואפילו משרתיו שואלין זה לזה איה מקום כבודו.

ולעניננו. בכל מקדש מעט ישנה השראת שכינה. אבל ישנו תמיד מקום מסויים שבו השראת השכינה היא במצב העילאי ביותר, וזה במקומות שציינה הגמרא. היום כמובן זה במקומות אחרים (אולי בפורום?...)","199","","4757","True","True","False","","172","95.86.118.28","0","9279","מגילה|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);