var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93785;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","75"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93785","0","עירוב תבשילין בשלהי יום טוב","22/09/21 10:11","טז תשרי","תשפ"ב","10:11","צ_א","(שייכתי את זה לדף במסכת פסחים, כי שם המחלוקת, אבל זה קשור כמובן גם לדפים שלנו במסכת ביצה)

יש מחלוקת אמוראים בפסחים מ"ו ע"ב מה הסיבה לעירוב תבשילין (רב חסדא אומר "מדאורייתא צורכי שבת נעשין בי"ט ורבנן הוא דגזרו ביה גזירה" ורבה אומר "הואיל ומיקלעי ליה אורחים").
והנפקא מינה היא לבישול בסוף יום טוב (תוספות שם, וכן נפסק להלכה במשנה ברורה סימן תקכ"ז סעיף קטן ג' ובביאור הלכה שם, שאדם צריך להקדים ההכנות בערב שבת כדי שיוכל להסתמך על העניין של מקלעו אורחים)

אם ככה, כיצד אנחנו מסדרים שולחן ונרות מיו"ט לשבת גם בסמוך לזמן הדלקת נרות?
ואף אם נאמר שסידור השולחן יכול להיכנס בגדרי "מיקלעו אורחים" (שאם יבואו אורחים יהיה מקום לאכול), איך סידור הנרות מיו"ט לשבת "חוסה" בגדרי עירוב תבשילין? הרי אין לזה כל קשר לעניין של "מיקלעו אורחים"","303","","956","True","True","False","","343","192.117.255.244","0","0","פסחים|ב ע"א",""),new Message("93787","93785","אכן לא מסדרים","22/09/21 11:51","טז תשרי","תשפ"ב","11:51","אבי גרינבלט","משנ"ב תקג, א
"אסור לאפות וכו' - ואפילו דבר שאינו מלאכה רק טרחא בעלמא כגון הדחת קערות והבאת יין מיו"ט לחבירו ג"כ אסור"","539","","956","True","True","False","","58","77.127.10.146","0","93785","פסחים|ב ע"א",""),new Message("93792","93785","אולי","22/09/21 13:37","טז תשרי","תשפ"ב","13:37","יחיה","היות וכל עניין הדלקת נרות מיו"ט לשבת, מוטל בספק, אי צריך לעירוב א"ל, לכן סומכים להקל בהניח עירוב, שיכול להדליק אפילו סמוך לשבת.","1493","","956","True","True","False","","105","188.120.128.192","0","93785","פסחים|ב ע"א",""),new Message("93788","93787","זה מדבר על הכנה מיו"ט לחבירו","22/09/21 12:06","טז תשרי","תשפ"ב","12:06","צ_א","כמו שני ימי ראש השנה או יום טוב שני של גלויות

מעניין איך זה מתיישב עם עניין עירוב תבשילין (כי הוא מזכיר שם לגבי אם היום השני הוא שבת)","303","","956","True","True","False","","66","192.117.255.244","0","93785","פסחים|ב ע"א",""),new Message("93789","93788","הדלקת נרות ביו"ט","22/09/21 12:14","טז תשרי","תשפ"ב","12:14","אבי גרינבלט","שהרי לא ניתן להדליקם בשבת
ראה עוד כאן","539","","956","True","True","False","","84","77.127.10.146","0","93785","פסחים|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);