var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=96969;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("96969","0","כי באפם הרגו איש - סתירה ברש"י","21/12/21 12:53","יז טבת","תשפ"ב","12:53","מרדכי דב זינגר","כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ וּבִרְצֹנָם עִקְּרוּ שֽׁוֹר (בראשית מט ו)
כי באפם הרגו שור וברצונם עקרו אבוס,

מי הוא האיש
ומי הוא השור

לפי רש"י בחומש
שמעון ולוי אחים. בעצה אחת, על שכם ועל יוסף,
איש = שכם
שור = יוסף

לפי רש"י הגמרא
הרגו שור. שלא יאמר רצחנים היו אבותיכם שהרי אביהם מעיד עליהם שהם הרגו איש לכך כתבו שור שלא היו חשובין בעיניו אלא כבהמות ולא הקפיד על הבהמות:
איש = שכם
שור = חמור
שבשניהם רצו להעלים עניין ההריגה
ואצל יוסף לא הרגו אלא רק רצו להרוג ובשביל זה לא היו משנים.","807","","860","True","True","False","","445","212.76.112.39","0","0","מגילה|ט ע"א",""),new Message("96972","96969","הזקנים","21/12/21 14:24","יז טבת","תשפ"ב","14:24","יחיה","שינו איש - שור ברישא. ממילא, לא שייך להשאיר "שור" בסיפא.","1493","","860","True","True","False","","125","46.116.88.34","0","96969","מגילה|ט ע"א",""),new Message("97001","96969","גם במס' בכורות יש סתירה בין פירוש רש''י","22/12/21 18:58","יח טבת","תשפ"ב","18:58","אליעזר מ ש","בגמרא לפירושו בחומש. שבגמרא[כמדומני דף ח'] מפרש שה'עטלף' הוא ה'קלבא שוריץ'. ובפירושו לחומש בפרשת שמיני, מפרש כמו עוד ראשונים, שה'תנשמת' הכתובה שם, היא ה'קלבא שוריץ'. [כמו עכבר מעופף עם כנפיים, דהיינו מה שאנו קוראים לו בימינו: 'עטלף'] משמע, שה'עטלף' האמור שם בתורה, הוא משהו אחר. ופשוט, שגם כך בגמרא בלשון חכמים, כי אם לא כך, זה יכול להביא לתקלה הלכה למעשה בזיהוי העופות הטמאים, והגמרא הייתה צריכה לפרש.
2] הישוב לזה, יכול להיות, שהרי ידוע שחלק ממה שמודפס כפירוש רש''י לגמרא, הוא לא מרש''י.","610","","859","True","True","False","","55","213.151.52.130","0","96969","מגילה|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);