var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=96982;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("96982","0","מרדכי והמן - זה לעומת זה","22/12/21 11:20","יח טבת","תשפ"ב","11:20","אוריאל שלמוני","מרדכי נמשל לראש הבשמים, וידוע שריח טוב מורה על טהרה (סוטה מט, א "בני טהרה יש בך") ואילו המן עשה עצמו ע"ז שנמשלה ע"י הנביאים בדברים של מיאוס, כמבואר להלן כה, ב "אמר רב נחמן כל ליצנותא אסירא בר מליצנותא דעבודה זרה דשריא דכתיב כרע בל קרס נבו וכתיב קרסו כרעו יחדיו לא יכלו מלט משא וגו' רבי ינאי אמר מהכא לעגלות בית און יגורו שכן שמרון כי אבל עליו עמו וכמריו עליו יגילו על כבודו כי גלה ממנו אל תקרי כבודו אלא כבידו" (עיין רש"י שם) וכן מכונה הע"ז "גילולים".
וכן היה אח"כ גם במציאות כששפכה ביתו עליו את תכולת הכלי של בית הכסא","605","","857","True","True","False","","305","147.234.130.134","0","0","מגילה|יא ע"ב",""),new Message("96992","96982","יישר כוח!","22/12/21 17:21","יח טבת","תשפ"ב","17:21","יחיה",""הדסה" היא אסתר, גם מעצי הבשמים.","1493","","857","True","True","False","","104","46.116.88.34","0","96982","מגילה|יא ע"ב",""),new Message("96997","96982","גם אצל יוסף היה ריח טוב כשירד למצרים","22/12/21 18:13","יח טבת","תשפ"ב","18:13","יחזקאל מנדלסון","גם אצל יוסף הערבים דרכם להוביל נפט וזה היה סימן שזה משמים, גם אצל משה התיבה לא היה מחופה מבפנים כדי שלא יריח צדיק ריח, אצל יצחק ראה ריח בני כריח שדה וכו' רואים שריח מבטא צדיקים וכן מבטא סימן מהשמים (אצל יוסף)","49165","","857","True","True","False","","19","93.173.94.118","0","96982","מגילה|יא ע"ב",""),new Message("97003","96997","גם המשיח ידון על פי הריח","22/12/21 19:05","יח טבת","תשפ"ב","19:05","אוריאל שלמוני","כמו שכתוב בסנהדרין צג, ב: רבא אמר דמורח ודאין דכתיב ולא למראה עיניו ישפוט ושפט בצדק דלים והוכיח במישור לענוי ארץ בר כוזיבא מלך תרתין שנין ופלגא אמר להו לרבנן אנא משיח אמרו ליה במשיח כתיב דמורח ודאין נחזי אנן אי מורח ודאין כיון דחזיוהו דלא מורח ודאין קטלוהו
ופרש"י: רבא אמר - מאי והריחו - דמורח ודאין, שמריח באדם ושופט ויודע מי החייב, שנאמר לא למראה עיניו ישפוט ולא למשמע אזניו יוכיח, ואפילו הכי ושפט בצדק דלים כגון על ידי הרחה","605","","857","True","True","False","","36","147.234.130.134","0","96982","מגילה|יא ע"ב",""),new Message("97004","97003","[ללא נושא]","22/12/21 20:35","יח טבת","תשפ"ב","20:35","אור חדש","א: אין משיח לישראל, שכבר אכלוהו בימי חזקיה

ב: חלילה לקבל למעשה אגדה הסותרת הלכה","458","","857","True","True","False","","49","185.175.35.240","0","96982","מגילה|יא ע"ב",""),new Message("97014","97004","דברי ר' הלל נדחו בגמ'","23/12/21 09:33","יט טבת","תשפ"ב","09:33","אוריאל שלמוני","סנהדרין צט, א: אמר רב יוסף שרא ליה מריה לרבי הילל חזקיה אימת הוה בבית ראשון ואילו זכריה קא מתנבי בבית שני ואמר גילי מאד בת ציון הריעי בת ירושלים הנה מלכך יבוא לך צדיק ונושע הוא עני ורכב על חמור ועל עיר בן אתנות . ולגם לפני כן מח, ב: אמר רב גידל אמר רב עתידין ישראל דאכלי שני משיח אמר רב יוסף פשיטא ואלא מאן אכיל להו חילק ובילק אכלי להו לאפוקי מדרבי הילל דאמר אין משיח לישראל שכבר אכלוהו בימי חזקיה . וכן פסק הרמב"ם וכן הדעה המקובלת בישראל.

לא הבנתי מה הטענה על קבלת דבר למעשה, כשיגיע המשיח נראה..","605","","856","True","True","False","","20","147.234.130.134","0","96982","מגילה|יא ע"ב",""),new Message("97016","97014","הסבר קצר","23/12/21 09:58","יט טבת","תשפ"ב","09:58","אור חדש","בסוף דבריך כתבת :
"לא הבנתי מה הטענה על קבלת דבר למעשה, כשיגיע המשיח נראה.."

צודק לחלוטין, הברור השלם לכל ספק מציאותי וגם להבדיל תורני הינו 'מציאות'
לכן מכיוון שעיננו הרואות שנגאלו ישראל לא ע"י משיח ניסי היורד עם ענני שמיא אלא ע"י המון ישראל עניים ומרודים שמסרו נפשם וגופם על הגאולה הרי ברור לנו כיום לחלוטין שלא 'תבוא' הגאולה כלל בדרך של ענני שמיא, שע"ז דיבר הלל, בהקשר ניסי ההצלה של חזקיה מסנחריב, שהוא על מיטתו והכל נעשה בידי שמים (ההפך הגמור מדרך גאולה של עני ורוכב, וכפי שהיה בפועל)
לכן ברור שצדק הלל למעשה במציאות- וממילא נותר מקום רק להזכיר דעתו

ולכן גם חשוב להדגיש דעתו ולהוציא מיד המינים הרוצים לטעון שרק אמונה במשיח אלטבעי יש בישראל (בניגוד לנפסק ברמבם) ולברר שגאולת ישראל כפי שקרתה במציאות, עפ"י תורה היא, ולא חלילה כדעת ה'צדיקים שאינם מאמינים' שאין זה כתורה וממילא לא גאולה, מה שמביא אותם לחלוק על רצון ה' ומחריבים בידם אכילת שני משיח שזכינו להם במס"נ של ישראל","458","","856","True","True","False","","56","185.167.108.214","0","96982","מגילה|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);