var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97233;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97233","0","מה הטעם שרבי מאיר קרא ממגילה שכתובה בע"פ","30/12/21 12:31","כו טבת","תשפ"ב","12:31","יחזקאל מנדלסון","תלמוד בבלי מסכת מגילה דף יח עמוד ב
אמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן: אסור לכתוב אות אחת שלא מן הכתב. מיתיבי, אמר רבי שמעון בן אלעזר: מעשה ברבי מאיר שהלך לעבר שנה בעסיא, ולא היה שם מגילה, וכתבה מלבו וקראה.  אמר רבי אבהו: שאני רבי מאיר דמקיים ביה ועפעפיך יישרו נגדך. אמר ליה רמי בר חמא לרביי רמיה מדפתי: מאי ועפעפיך יישרו נגדך? אמר לו: אלו דברי תורה, דכתיב בהו התעיף עיניך בו ואיננו, ואפילו הכי - מיושרין הן אצל רבי מאיר. רב חסדא אשכחיה לרב חננאל דהוה כתב ספרים שלא מן הכתב, אמר ליה: ראויה כל התורה כולה ליכתב על פיך, אלא כך אמרו חכמים: אסור לכתוב אות אחת שלא מן הכתב. מדקאמר כל התורה כולה ראויה שתיכתב על פיך - מכלל דמיושרין הן אצלו, והא רבי מאיר כתב! שעת הדחק שאני.

למעשה יש כאן שני תירוצים: א: שרבי מאיר כתב אבל זה מחמת שהיה מיישר עיניו בתורה, ב: שעת הדחק היה אצל ר' מאיר,
אמנם יש לעיין האם יש כאן מחלוקת, (הן על שעת הדחק והן על מי שמיישיר,) ייתכן לומר שצריך את ב' הדינים יחד?


ובירושלמי [פ"ד הל"א] תירץ דכתב קודם מגילה אחת בעל פה, ואחר כך כתב מגילה שניה מתוך המגילה הראשונה שכתב, דהוי מתוך הכתב, ובה קרא. ואת הראשונה - גנז.","49165","","854","True","True","False","","373","89.139.98.86","0","0","מגילה|יח ע"ב",""),new Message("97245","97233","יש לשער","31/12/21 07:10","כז טבת","תשפ"ב","07:10","עלי","שכשקובעים שהיתה שעת הדחק הכוונה באותו מקום ולא רק לגבי ר' מאיר, כי יכול היה וסביר שיקח עמו מגילה ועוד יותר סביר שבכל קהילות ישראל דאגו לקיום ספרי תורה ומגילות, אם לא ליחידים אז לפחות לציבור ואם לא היתה שם אפילו מגילה אחת לקרא בה ברור שהיתה שם שעת הדחק קשה שהיהודים חששו להחזיק ספרים. ובאמת מוזר שלא נמסר ואיננו יודעים שום דבר לגבי מהות שעת הדחק הזו.","209","","853","True","True","False","","46","176.228.4.113","0","97233","מגילה|יח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);